Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

 

 

Sverdet til jon kommer jo fra en eller annen lord jeg ikke husker navnet på nå, er vel broren til ser jemiah eller hva han som kidnappet tyrion sist heter. råeste forklaring ever dette, sitter på tlf så får ikke sjekket opp i alle navnene på en effektiv måte :p

Sverdet fikk han av Lord Commander Mormont, som var faren til Jorah Mormont. Den er jeg 100% sikker på! Tror jeg. De het ihvertfall det samme.

 

Dette er helt korrekt. Tyrion fortalte også Jorah at faren var død for noen episoder siden også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

håper jeg bare de styrer unna klisjeen med at alle de levende døde kollapser bare man dreper necromanceren.

 

Ja, men mange vil nok si at 3 drager som flyr over dem og griller noen tusen wights hver ikke er en mye mer kompleks løsning det heller, og det virker som om det er det historien bygger opp til (Med en liten birolle gitt til valyrian steel og dragonglass)

Lenke til kommentar

Ice, sverdet til Ned Stark, var et av mange Valyrian Steel-sverd i verden. Kniven som ble brukt til å forsøke å drepe Bran da han lå i sengen var også Valyrian Steel.

 

Ice ble støpt om til to sverd. Det ene fikk Joffen, det andre fikk Jaime, som deretter gav det til Brienne. Husker ikke om vi har hørt at sverdet til Jon Snow også var Valyrian Steel, men nå dreiet det seg hovedsaklig om hvorvidt vi har fått vite tidligere at Valyrian Steel kan drepe White Whalkers - noe jeg ikke tror vi har fått vite tidligere.

 

Det hørte vi når Joer ga sverdet til han.

Lenke til kommentar

Det eg finner litt snodig, er at historien som tidligere må ha ført til krig mot disse WW siden muren er bygget osv, Ikke forteller mer om hvordan den krigen ble vunnet. 

 

Historien i Westeros burde jo ha sagn om drager vs ww, og dragonglass og dragesmidd stål osv.

Lenke til kommentar

Nå har ikke antall år i hodet, men dette hendte for alvorlig lenge siden. Sam fikk vel i oppgave tidligere å lese igjennom samtlige bøker i Castle Black for å finne noe som helst rundt WW og tidligere konfrontasjoner, og konklusjonen var vel at det var svært lite håndfast å finne.

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har ikke antall år i hodet, men dette hendte for allvorlig lenge siden. Sam fikk vel i oppgave tidligere å lese igjennom samtlige bøker i Castle Black for å finne noe som helst rundt WW og tidligere konfrontasjoner, og konklusjonen var vel at det var svært lite håndfast å finne.

Nå har Sam vært opptatt med å slåss og .. andre ting. Så han har jo ikke hatt tid :p

Lenke til kommentar

Det eg finner litt snodig, er at historien som tidligere må ha ført til krig mot disse WW siden muren er bygget osv, Ikke forteller mer om hvordan den krigen ble vunnet. 

 

Historien i Westeros burde jo ha sagn om drager vs ww, og dragonglass og dragesmidd stål osv.

 

Med mindre drager faktisk ikke ble benyttet sist gang WW ble overvunnet. 

 

Det finnes jo andre ting som også virker. Magi er jo ansett nærmest som overtro i Westeros på den tiden som Game of Thrones foregår og det er derfor lite/ingenting av det, men vi ser jo flere eksempler på at magi faktisk eksisterer og har en reell kraft. Bl.a. fikk jo Bran/Hodor/Meera/Jojen hjelp av en dame som brukte magi mot de skjelettene som angrep dem mot slutten av forrige sesong.

 

Jeg tror mye av forklaringen på at man har glemt hvordan man vant over WW sist gang rett og slett kommer av at folket for lengst har sluttet å tro på forklaringene og anser dem som gammel overtro.

 

Hvor lang tid ville det ha tatt før folket i Westeros hadde sluttet å tro på historiene om at drager engang har eksistert? Sikkert ikke mer enn et par tusen år hvis alle dragene døde ut.

Lenke til kommentar

Andre som trur at Varys er ein Targaryen?

 

Teikn:

  • Han har eit Targaryen-klingande namn (Viserys, Daenerys, Aerys)
  • Han er skalla, så kva hårfarge han har veit me ikkje, kan fint vera Targaryen-fargen
  • Han arbeider for Daenerys' tilbakekomst, ein sann Targaryen-supportar
  • Korleis fekk han "jobben" sin i utgangspunktet, om han kun er ein fattig slave/evnukk frå andre sida av fjorden? Nei, då er det meir logisk at han fekk den fordi han var broren til The Mad King.
Lenke til kommentar

 

Andre som trur at Varys er ein Targaryen?

 

Teikn:

  • Han har eit Targaryen-klingande namn (Viserys, Daenerys, Aerys)
  • Han er skalla, så kva hårfarge han har veit me ikkje, kan fint vera Targaryen-fargen
  • Han arbeider for Daenerys' tilbakekomst, ein sann Targaryen-supportar
  • Korleis fekk han "jobben" sin i utgangspunktet, om han kun er ein fattig slave/evnukk frå andre sida av fjorden? Nei, då er det meir logisk at han fekk den fordi han var broren til The Mad King.

 

Faen, ikke så dum du. Den tanken har faktisk aldri slått meg av en eller annen grunn.

 

Hadde vært stilig om Varys viste seg å være i slekt med Daenerys.

Lenke til kommentar

 

Andre som trur at Varys er ein Targaryen?

 

Teikn:

  • Han har eit Targaryen-klingande namn (Viserys, Daenerys, Aerys)
  • Han er skalla, så kva hårfarge han har veit me ikkje, kan fint vera Targaryen-fargen
  • Han arbeider for Daenerys' tilbakekomst, ein sann Targaryen-supportar
  • Korleis fekk han "jobben" sin i utgangspunktet, om han kun er ein fattig slave/evnukk frå andre sida av fjorden? Nei, då er det meir logisk at han fekk den fordi han var broren til The Mad King.

 

 

Ligner mistenkelig mye på en teori jeg leste på nettet...

 

Det var herlig å kunne begi seg ut på teoriene etter å ha fullført siste boken, for en befrielse!

Endret av Mala
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...