Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Snakka om det med vener i stad, faktisk. Blir for dumt om ein gjeng som var så big deal for nokre sesongar sidan berre forsvinner ut av serien. No gikk det to sesongar utan at ein såg Jaqueujrhhrhehhehjhgnsjkdfen Haquichdjkhfgeuar også då, så ein veit aldri.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ice, sverdet til Ned Stark, var et av mange Valyrian Steel-sverd i verden. Kniven som ble brukt til å forsøke å drepe Bran da han lå i sengen var også Valyrian Steel.

 

Ice ble støpt om til to sverd. Det ene fikk Joffen, det andre fikk Jaime, som deretter gav det til Brienne. Husker ikke om vi har hørt at sverdet til Jon Snow også var Valyrian Steel, men nå dreiet det seg hovedsaklig om hvorvidt vi har fått vite tidligere at Valyrian Steel kan drepe White Whalkers - noe jeg ikke tror vi har fått vite tidligere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Sverdet til jon kommer jo fra en eller annen lord jeg ikke husker navnet på nå, er vel broren til ser jemiah eller hva han som kidnappet tyrion sist heter. råeste forklaring ever dette, sitter på tlf så får ikke sjekket opp i alle navnene på en effektiv måte :p

Lenke til kommentar

Ref. sverdet til Jon Snow; grunnen til at det kan drepe White Walkers er vel fort fordi det er Valyrian Steel? Mener det har blitt sagt en eller annen gang ila serien, og Valyrian Steel blir jo sett på som spesielt på den ene og andre måten.

Valyrian Steel er forged in dragon fire , er nok derfor

Lenke til kommentar

Så vidt jeg husker har det ikke blitt nevnt før i serien, og det er vel derfor både Snow og WW reagerer når sverdet til Snow blokkerer slaget til WW.

 

Dragonglass-et var jo såpass viktig for Snow at han og Thenn-lederen risikerte livet for å hente det, tviler på at de hadde gjort det hadde de visst at Valyrian Steel fungerer.

 

Det er vel også Kråkene som er mest opplyst ang. WW? Så lenge de ikke vet det er vel sjansen meget stor for at ingen andre vet det, ergo, ikke nevnt i serien?

Lenke til kommentar

Sverdet til jon kommer jo fra en eller annen lord jeg ikke husker navnet på nå, er vel broren til ser jemiah eller hva han som kidnappet tyrion sist heter. råeste forklaring ever dette, sitter på tlf så får ikke sjekket opp i alle navnene på en effektiv måte :p

Sverdet fikk han av Lord Commander Mormont, som var faren til Jorah Mormont. Den er jeg 100% sikker på! Tror jeg. De het ihvertfall det samme.

 

Ellers kan det stemme at det ikke har blitt nevnt, mulig jeg blander Ice/de to nye/dolken som skulle drepe Bran.

 

Og jeg tviler ikke på at de fortsatt hadde risikert livet for Dragonglass - begrensa hvor mye man får gjort med et sverd, og er vel ikke stort med slike våpen i Westeros. :)

Lenke til kommentar

Så vidt jeg husker har det ikke blitt nevnt før i serien, og det er vel derfor både Snow og WW reagerer når sverdet til Snow blokkerer slaget til WW.

 

Dragonglass-et var jo såpass viktig for Snow at han og Thenn-lederen risikerte livet for å hente det, tviler på at de hadde gjort det hadde de visst at Valyrian Steel fungerer.

 

Det er vel også Kråkene som er mest opplyst ang. WW? Så lenge de ikke vet det er vel sjansen meget stor for at ingen andre vet det, ergo, ikke nevnt i serien?

De vet ikke det fungerer, men jeg har fått med meg at det er smidd i drageild, så det må jo være derfor det funka? Kommer sikkert forklaring på det i neste episode elns.. Kanskje? :-P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...