Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fantastisk episode og alt jeg greier tenke på er "Når PØKEN var det liksom dragen skulle fly over Kings Landing?"

 

Scene som har blitt kuttet sikkert, eller kanskje vi får se noe neste sesong?

 

Var litt av en episode uansett, skulle gjerne sett mer til white walkerne, lurer på hva de driver med nå, regner med at de ikke bare blitt tatt i fangenskap. Ellers blir det nok godt kaos i King's Landing uten Twvin tenker jeg, var forsåvidt en karakter jeg likte, men vil nå heller ha Tyrion i livet om jeg måtte velge mellom de.

 

Så var det ca. 1år til neste sesong, noe som er alt for lenge til, men mye spennende å ta fatt i her, helt klart.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
Ellers får vi se. Hvordan kom forresten Stannis seg forbi muren? Går det ann å bare seile rundt? I såfall, hvorfor gjorde ikke bare wildlingene det? Det virker noe lettere enn å klarte the wall.

 

 

Går ann å seile rundt ja. Slik jeg har fortstått det så seiler noen rundt, men er nok ikke lett for folket nord for wallen å lage skip og tror nok heller ikke at det er en så ufarlig vei. Davos er jo en god sjømann, samme er han piraten de møtte.

Lenke til kommentar

Akkurat det der med hvorfor wildlings ikke bare bygger seg båter og seiler sørover må jeg jo si jeg har lurt litt på.

 

Og dersom vinteren er kald fryser vel også sjøvannet til is? Is som sikkert kan bære både kjemper og mammuter og hva det måtte være? Hvorfor må de på død og liv gjennom muren?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Merker jeg er utrolig bitter over at Tywin døde, og at det i tillegg var en skamfull død for en ærefull mann. Kommer til å savne han. Regner med Lannisters er ferdig nå, hvem er igjen til å trekke i trådene? Hele kongsrådet er borte, og de har mange fiender. Det mest interessante nå er egentlig hva som skjer med Stannis, en karakter jeg mener er ganske tam. Ser for meg en allianse mellom dem og wildlings for å ta over tronen. Vet aldri hva som skjer i dette universet, hele Westeros virker å være i oppløsing!

Endret av Triangel
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jaime sa at skipet skulle til The Free Cities, så Dorne er utelukka. Varys kjem frå Lys (Kanskje mest kjent for gifta Tears of Lys). Tippar Pentos eller Braavos er mest aktuelt.

Arya drar vel til Braavos, så vidt jeg vet. Nettopp derfor jeg regner det som ganske sannsynlig at hun og Tyrion vil møte hverandre ganske snart. Glem heller ikke at begge er smarte. Hun er fortsatt en Stark, selv om det ikke betyr så mye lengre (før Sansa dukker opp...?), og Tyrion vet nok å utnytte dette. Er ganske spent på hva som skjer på den fronten. Tyrion er jo også gift med søsteren til Arya. Det kan bli interessant å se hva det fører til. Om Sansa nå får mye makt (som jeg regner med, siden Lysa er død) vil Tyrion nok få en del makt siden han teknisk sett er gift med henne og "redder" Arya. Det kan bli en morsom allianse, om ikke annet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med tanke på hvor "etter boka" Stannis er, hva tror du han tenker om mennesker som forsøker å angripe riket hans, altså Mance og Co? Alliere seg er heller tvilsomt spør du meg..

Det er vel forsåvidt et godt poeng. Bare en mulighet jeg tenkte meg, om det var dette som skulle være nødvendig for at han faktisk inntok tronen.

Lenke til kommentar

Med tanke på hvor "etter boka" Stannis er, hva tror du han tenker om mennesker som forsøker å angripe riket hans, altså Mance og Co? Alliere seg er heller tvilsomt spør du meg..

 

Dersom Melisandre og/eller Davos sier at Stannis trenger Mance så er det ikke utenkelig at han hører. Samtidig så spørs det litt hvordan styrkeforholdet mellom Stannis og Mance er. Som Mance sier så kneler ikke dem. Skal de da slakte alle wildlingene? Selv om Stannis er i stand til det trolig koste endel. Og hvem skal passe muren fra White Walkers?

 

Stannis skal vel ri sørover og må først ta et oppgjør med Bolton før han møter resten. Det virker litt merkelig dersom denne nye hæren er så stor at han kan feie over hele Westeros samtidig som han tar seg av stort og smått nord for muren.

Endret av EternalSunshine
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...