Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast


Anbefalte innlegg

Hva er artigst å spille av kal jeg spille imperial Legion eller Stormcloak? er blodtørstig darkelf lvl42 :)

 

Same same but different :) Nesten bare fargene på "draktene" som skiller de to quest linesa. Samt da at du får i mission å invadere litt forskjellige byer/fort avhengig av hvem du velger.

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som imperial får du beskjed om å invadere DET fortet, som Stormcloak får du invadere DET fortet. Og hvem du prater med for å få oppdragene. Armor har null og niks å si, du tar jo på deg whatever du lager eller plukker opp uansett, og ingen bryr seg om det in-game.

 

Vil du ha stormcloak-sett looter du bare stormcloaks du dreper, eller motsatt.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Etter å ha gjort noen justeringer i bueskyting og fått den mer realistisk er det blitt enda mer morro å spille snikmorder og tyv. Blandt annet har jeg fjernet den magneteffekten som gjør at du automatisk får treff innenfor en viss sone rundt fienden (man må faktisk treffe), pilene følger cross-hairs når du sikter og har lenger rekkevidde.

 

En sideeffekt av dette er at jeg faktisk er positivt overrasket over det nye kill cam for bue. Jeg synes faktisk det er ganske kult, spesielt om det kommer på et drap på langt hold.

Lenke til kommentar

Neppe, sikkert en mod. Mods kan endre nesten alt i spillet siden spillet bruker et scriptspråk til alle items og andre ting.

 

En av mine favorittmods er Better Horses. Den gir hestene MYE mere stamina så man slipper å "gå" etter noen sekunders galopp, gjør galopp-farten litt raskere, og gir deg en Power som kan kalle hesten direkte til deg hvis han er langt unna. Den trampler også mobs hvis man sprinter rett på dem og gjør masse skade.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Kjører min andre runde nå, som mage. Har kommet til level 5, og har et par spørsmål.

 

Jeg kan summon en ulv. Men denne dør kjempelett nå. Et par slag fra fienden, og den dør. Skalerer den ikke?

 

Forrige karakter spilte jeg mye aleine, hovedsakelig fordi jeg aldri fant noen Followers. Denne gangen skal jeg ihvertfall prøve å finne noen. Så det jeg lurte på er, kan jeg heale den som følger meg? Kjedelig om de dør tenker jeg.

Lenke til kommentar

Kjører min andre runde nå, som mage. Har kommet til level 5, og har et par spørsmål.

 

Jeg kan summon en ulv. Men denne dør kjempelett nå. Et par slag fra fienden, og den dør. Skalerer den ikke?

 

Forrige karakter spilte jeg mye aleine, hovedsakelig fordi jeg aldri fant noen Followers. Denne gangen skal jeg ihvertfall prøve å finne noen. Så det jeg lurte på er, kan jeg heale den som følger meg? Kjedelig om de dør tenker jeg.

 

Followers finner du overalt, i alle byer og landsbyer. Må som regel bare gjøre ett mission av noe slag for dem først. Er en full oversikt over alle followers og hvor du finner dem på http://elderscrolls.wikia.com/wiki/Follower_%28Skyrim%29

 

Det er kun du som kan drepe dem (med noen få unntak), så pass på alt med AOE dmg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

På min forrige karakter, klarte jeg å få ei kjerring med på laget. På slutten av en dungeon så kom jeg til en boss som jeg sleit litt med. Hu kjerringa døde. Så var det min feil? Var det jeg som drepte hun? Trodde hun døde av fienden.

 

Healing "Range" og "Touch", er det noe jeg får via å utvikle Healing-magic-treet (husker ikke hva det het)?

 

 

Hvis de ikke kan dø, er det vel heller ikke vits i å heale dem? Eller er det sånn at når de dør, så kommer de tilbake der de begynte eller noe?

Endret av Nerowulf
Lenke til kommentar

Hvis de ikke kan dø, er det vel heller ikke vits i å heale dem? Eller er det sånn at når de dør, så kommer de tilbake der de begynte eller noe?

En død Follower er en død Follower, du ser ikke de igjen. Det er riktignok mods som gjør Followers udødelige, og de gangene jeg har med Follower foretrekker jeg å bruke mods så de ikke dør. En fordel med å Heale Followers/gi Health potions er at de er aktive i kamp hele tiden uten å falle ned på kne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjører min andre runde nå, som mage. Har kommet til level 5, og har et par spørsmål.

 

Jeg kan summon en ulv. Men denne dør kjempelett nå. Et par slag fra fienden, og den dør. Skalerer den ikke?

 

Forrige karakter spilte jeg mye aleine, hovedsakelig fordi jeg aldri fant noen Followers. Denne gangen skal jeg ihvertfall prøve å finne noen. Så det jeg lurte på er, kan jeg heale den som følger meg? Kjedelig om de dør tenker jeg.

 

Et triks med followers er at de forblir permanent på det nivået de var når du første gang møtte dem.

 

Det vil si at Lydia, som du får ganske tidlig forblir ganske dårlig etterhvert. Dersom du imidlertid venter helt til slutten før du tar de andre Thane-oppdragene slik at du får nye huskarler, så får du ganske buffa followers.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

J`zargo http://elderscrolls.wikia.com/wiki/J%27zargo capper faktisk på lvl 81 og ligger derfor ett lyssår foran alle andre followers som makser på lvl 30-40 ettersom jeg husker.

 

Men som Leo_K skriver så vil de uansett forbli på den lvl du var da du benyttet han/hun som follower første gang (om du ser bort ifra mods som gjør at de følger lvl`n din etterhvert som du lvl`er opp).

Lenke til kommentar

Nå spiller ikke jeg Skyrim lenger, men kom over et par videoer jeg hadde liggende i Fraps-foldern min som jeg lastet opp på YouTube. Veit ikke om det er blir gjort før, men syns i alle fall slikt er litt moro :>

Har også lastet opp et par andre vids som viser litt illusion thief.

 

Og bare så det er sagt (også nevnt i infoen); jeg tror ikke det er mulig å hoppe opp på den biten jeg prøvde der jeg falt ned, virker som om det er en skjult blokkering der av noe slag.

 

http://www.youtube.com/watch?v=cMDIavIOtMI

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...