Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast


Anbefalte innlegg

Finner ikke ut hvordan jeg bruker den steam workshop greia til mods, jeg. Den er jo ikke søkbar i steam. Å legge inn mods for hånd fra nexus er vel ikke poenget. Kjekt å ha mod manager der man bare kan unticke mods man ikke vil bruke likevel, istedet for å drive å slette filer i masse mapper.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm..noe er tull med grafikken her. Grafikken er pixelert, ser små firkanter foran meg. Det er slik bare på high/medium grafikk, ikke low. Har oppdatert grafikkortdriveren så det er ikke problemet. Merkelig at det plutselig skulle være slik når jeg spilte skyrim etter ei stund pause. Har den siste patchen. Det virker som problemet gjelder for kun dynamiske pixler og ikke teksturer som er i ro. Noen ideer hva det kan være?

 

Og en ting til: hvor lagres screenshots som jeg tar i skyrim? altså trykker prt scr-tasten, men finner ikke helt ut hvor bildene legges. Ligger ikke i Skyrim mappa.

 

Det er den nyeste ATI driveren som er feilen. Du kan ente roll-backe til den forje driveren. Eller bare slå av "Anti aliasing" eller hva en det heter. Jeg hadde akkurat samme feilen, men deaktiver det så forsvant pixel feilene, mens man fortsatt har full grafikk :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Finner ikke ut hvordan jeg bruker den steam workshop greia til mods, jeg. Den er jo ikke søkbar i steam. Å legge inn mods for hånd fra nexus er vel ikke poenget. Kjekt å ha mod manager der man bare kan unticke mods man ikke vil bruke likevel, istedet for å drive å slette filer i masse mapper.

 

trenger jo ikke å slette filer heller, bare gå på data files når du starter skyrim så huker du av hvilke modder du vil ha der. for workshop så trykker du subscripe så lastes moden automatisk ned neste gang du starter skyrim

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

du går inn på workshop, finner den moden du vil ha, går inn på den og så vil du få en linje med rate osv.helt til høyre på den linjen står det subscribe, trykk på den og start opp skyrim så blir moden lastet ned og instalert.

Lenke til kommentar

Spillet er alt i alt bra, men misliker at XP-greiene/level er "viktigere" enn skills. Ser ikke ut til å være mulig med "one-shot" pil og bue. Synes ikke det var særlig realistisk.

 

Men sniking med ett par mods (som gjør at fiendene er mer skvetne), er greit nok.

 

Men liker ikke hvor stor rolle "perks" har i spillet. Vil at skills er det avgjørende.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Ser ikke ut til å være mulig med "one-shot" pil og bue.

Det aller meste kan drepes ved første pil.

Med 3x faktor (sneak) perk og en selvlagd (100 Smithing) bue (1000+ dmg) med Paralyze eller Slow enchant er det lite som blir stående særlig lenge.

Me-he-he :ph34r:

Lenke til kommentar

Ser ikke ut til å være mulig med "one-shot" pil og bue.

Det aller meste kan drepes ved første pil.

Med 3x faktor (sneak) perk og en selvlagd (100 Smithing) bue (1000+ dmg) med Paralyze eller Slow enchant er det lite som blir stående særlig lenge.

Me-he-he :ph34r:

 

Det jeg ikke liker. Burde gå på ferdigheter, og ikke perks.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Noen andre som har opplevd at skyrim bare avslutter seg helt random? uten noen form for feilmelding?

Jepp. Har ikke spilt på en stund da jeg gikk lei av å starte spillet på nytt, laste save etc.

 

Det var lite av det i starten, men etter en del timer spilling ble problemet økende. Når jeg ga meg var gikk det bare før 5-10 min før spillet avslutta seg selv.

Dette på PC, også uten mods.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Noen andre som har opplevd at skyrim bare avslutter seg helt random? uten noen form for feilmelding?

skjer mange ganger nå

 

Hørtes ut som den gamle RAM-greia. Som "4GB ram patch/fix" løste. Men bare såvidt skjedd for meg etter en patch for en stund siden. Quicksaver så ofte at jeg ikke mister progress heldigvis.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke Skyrim er så glad i alt-tabbing. Kan gjøre det flere ganger, også bare plutselig lukker det seg en gang. Jeg er av og på-spiller, gjør ferdig en quest, alt-tabber, browser litt rundt, hopper inn igjen og spiller en halvtime, ut igjen etc. Kanskje windowed mode gjør det mere stabilt sånn sett. Men får man kant rundt skjermen da?

Lenke til kommentar

Håpet i det lengste at det var den etterlengtede DLC`n Bethestda snakket om når de sa det skulle komme nytt innhold i april, men det kan vise seg at det var kinect støtte til X-Box: http://www.spill.no/default.aspx?section=artikkel&id=2716

 

*skuffa...

 

Uansett, om noen mot formodning skulle være interessert i dette så er det laget en mod til PC spillere som gjør ca det samme: http://www.pcgamer.com/2012/04/12/skyrim-getting-kinect-voice-support-on-xbox-free-pc-mod-offers-same-features-right-now/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...