Gå til innhold

Hvor er brukermassen?


Anbefalte innlegg

Det ligger nok en del i at før hadde vi alt på et sted, mens nå må brukerne forholde seg til 2 forskjellige forum, og da blir det nok mange som velger å heller fokusere på diskusjon, da det forumet har mye mer aktivitet og dekker er videre spekter av emner.

 

Blir på en måte en sort sirkel det her.

 

Selv sluttet jeg å være aktiv pga. lite aktivitet, samt mangel på mine innlegg (i starten). og siden den gang har jeg ikke fått meg selv til å bli noe særlig aktiv igjen.

 

Men en ting skal dere ha, at kvaliteten på nyheter/anmeldelser her kontra andre sider som spillverket, ligger utrolig mange hakk over konkurrenten. Noe som er grunnen til at jeg fortsatt leser gamer.no.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den lenken jeg lenket til slår av automatisk e-postvarsling av alle tråder du poster i.

Du kan fortsatt spesifisere om du vil ha epostvarsel på hver enkelt av trådene du abonnerer på. Det gjør du når du begynner å abonnere på dem, eller du kan gjøre det i kontrollpanelet.

 

 

Leser du det jeg skriver?

Jeg ØNSKER å bli varslet på epost om at det er nye innlegg i tråden jeg følger med. Da hjelper det vel ikke noe å skru av funksjonen, er det ikke bedre å fikse den så den fungerer som den skal? Jeg har nå 6 stk eposter om denne tråden alene. De to siste ble trigget av innlegg nr 20 og 21.

 

Når jeg trykket på linken i den nyeste av de 6 epostene så havnet jeg ikke til innlegg 20 i tråden (som ville vært korrekt) men istedet til innlegget som var nyest sist jeg var innom, nr 17. Når jeg etter dette svaret lukker ned innlegg.no så befinner nyeste innlegg seg på side to og vil være nr 22 for jeg har vært på side 2 og lest innlegg 21. Dessverre vil neste runde med spam-mail fra innlegg.no fortsette å linke til innlegg nr 17 på side en. Hvis du tenker deg den oppførselen på et tema med masse aktivitet så blir det fort meget uoversiktlig.

 

Ta dette som konstruktiv kritikk. Jeg ønsker jo å bruke tjenesten, men den fungerer ikke bra slik den er nå. Jeg er bruker av en haug med forum og drifter noen av dem selv og det er kun innlegg.no som fungerer som nevnt over og jeg nekter å tro at det er laget slik med vilje fra IP.Board's side. Og om det er det, bytt til noe annet!

Endret av Alpha
Lenke til kommentar

Vi har jobbet veldig hardt med å holde artikkelnivået oppe, og føler selv at vi større og større grad økt det redaksjonelle trykket og bredden det siste året. Det har vi også fått mye skryt for.

 

Hva slags type artikler er det du savner på Gamer.no nå, som du syns du fikk mer av tidligere? Det vil hjelpe oss veldig dersom du er mer konkret her.

For min egen del førte nedleggelsen av gamer.no til at jeg mer aktivt måtte søke informasjon om spill på andre sider som igjen førte til at jeg fant bedre sider med mer oppdatert og dyptpløyende informasjon om forskjellige temaer, uten unntak på utenlandske sider. Om gamer.no noen gang kan konkurrere med disse sidene er vel heller tvilsomt i og med begrensede ressurser, derfor ser jeg heller ikke noen snarlig løsning på det jeg anser som en viktig grunn til at forumet er som det er.

 

Crispin: Ta en titt på forumet nå da, hvor mange samletråder finner du i konsoll delen? Dette er totalt ubrukelige tråder annet enn for akkurat de som diskuterer der og da. Slike tråder var det mye av til og begynne med og det gjorde at JEG ikke gadd å interessere meg.

Lenke til kommentar

Den lenken jeg lenket til slår av automatisk e-postvarsling av alle tråder du poster i.

Du kan fortsatt spesifisere om du vil ha epostvarsel på hver enkelt av trådene du abonnerer på. Det gjør du når du begynner å abonnere på dem, eller du kan gjøre det i kontrollpanelet.

 

 

Leser du det jeg skriver?

Jeg ØNSKER å bli varslet på epost om at det er nye innlegg i tråden jeg følger med. Da hjelper det vel ikke noe å skru av funksjonen, er det ikke bedre å fikse den så den fungerer som den skal? Jeg har nå 6 stk eposter om denne tråden alene. De to siste ble trigget av innlegg nr 20 og 21.

 

Det du mener er vel at du vil ha tilsendt en mail 1 gang hvis det har kommet nye innlegg? Altså, hvis det har kommet 8 nye innlegg en dag, vil du bli varslet én gang den dagen? Eller den uken for den saks skyld....

Endret av LinoraN
Lenke til kommentar

Redaksjonellt er fortsatt gamer.no helt sjefs, og min hovedkilde til gode norske spill-artikler.

 

Forumet: Jeg ble forsåvidt med over fra diskusjon.no til innlegg.no, men det blir waste of time og diskutere de samme sakene på TO forum, derfor velger jeg det forumet som jeg liker best og diskuterer mine interesser der.

Det som gjør innlegg.no mindre attraktivt for meg å poste på i forhold til diskusjon.no er delvis brukermasse, men helt klart mest det faktum at diskusjon er en del av hele "hardware.no" nettverket. Totalpakken er større og bedre når det gjeler forumet...

 

Men som sagt redaksjonellt er dere best :)

Lenke til kommentar

Den lenken jeg lenket til slår av automatisk e-postvarsling av alle tråder du poster i.

Du kan fortsatt spesifisere om du vil ha epostvarsel på hver enkelt av trådene du abonnerer på. Det gjør du når du begynner å abonnere på dem, eller du kan gjøre det i kontrollpanelet.

 

 

Leser du det jeg skriver?

Jeg ØNSKER å bli varslet på epost om at det er nye innlegg i tråden jeg følger med. Da hjelper det vel ikke noe å skru av funksjonen, er det ikke bedre å fikse den så den fungerer som den skal? Jeg har nå 6 stk eposter om denne tråden alene. De to siste ble trigget av innlegg nr 20 og 21.

Beklager, jeg forsto det slik at du bare ønsket epostvarsling av trådene du manuelt abonnerte på, og ikke alle tråder du poster i.

 

Hvis problemet er at du får for mye epost, kan du sette på "forsinket e-postvarsling", som kun sender mail om innlegg som postes når du selv ikke er innlogget. Eller du kan sette på daglig varsling av nye innlegg. Da vil du kun få 1 mail per dag.

Lenke til kommentar

Den lenken jeg lenket til slår av automatisk e-postvarsling av alle tråder du poster i.

Du kan fortsatt spesifisere om du vil ha epostvarsel på hver enkelt av trådene du abonnerer på. Det gjør du når du begynner å abonnere på dem, eller du kan gjøre det i kontrollpanelet.

 

 

Leser du det jeg skriver?

Jeg ØNSKER å bli varslet på epost om at det er nye innlegg i tråden jeg følger med. Da hjelper det vel ikke noe å skru av funksjonen, er det ikke bedre å fikse den så den fungerer som den skal? Jeg har nå 6 stk eposter om denne tråden alene. De to siste ble trigget av innlegg nr 20 og 21.

 

Når jeg trykket på linken i den nyeste av de 6 epostene så havnet jeg ikke til innlegg 20 i tråden (som ville vært korrekt) men istedet til innlegget som var nyest sist jeg var innom, nr 17. Når jeg etter dette svaret lukker ned innlegg.no så befinner nyeste innlegg seg på side to og vil være nr 22 for jeg har vært på side 2 og lest innlegg 21. Dessverre vil neste runde med spam-mail fra innlegg.no fortsette å linke til innlegg nr 17 på side en. Hvis du tenker deg den oppførselen på et tema med masse aktivitet så blir det fort meget uoversiktlig.

 

Ta dette som konstruktiv kritikk. Jeg ønsker jo å bruke tjenesten, men den fungerer ikke bra slik den er nå. Jeg er bruker av en haug med forum og drifter noen av dem selv og det er kun innlegg.no som fungerer som nevnt over og jeg nekter å tro at det er laget slik med vilje fra IP.Board's side. Og om det er det, bytt til noe annet!

Hvis ønsker å se nye innlegg i en tråd du er i er det en liten ting på høyre side som heter "Min Innlegg". Mye enklere enn å få E-Post hver eneste gang, og det koster deg et eneste tastetrykk.

Endret av Erik
Lenke til kommentar

Jeg er i samme båt som HCG, "mine innlegg" er for meg den viktigste funksjonen forumet kan tilby. Om jeg kunne ønske meg noe konkret, så ville det være å bygge ut denne biten:

 

- Uthev emnet med fet skrifttype når det er kommet inn nye svar på innlegget. Det er enklere å se enn å kontrollere datofeltet.

 

- Lag til en filtreringsfunksjon, slik at en lett kan ta vekk tråder en ikke lengre ønsker å følge med på.

 

 

Det er godt mulig at noe av dette alt er tilgjengelig andre steder, men isåfall har jeg ikke klart å lokalisere dette. Ironisk nok er det en av fordelene med "mine innlegg": Som en lite avansert forumbruker tenker jeg ikke på å klikke på abonnering/ skru på "følg tråden"-funksjoner. "Mine innlegg" er helautomatisk, enkel og grei, og bare fungerer fra første post..

Lenke til kommentar

Jeg ØNSKER å bli varslet på epost om at det er nye innlegg i tråden jeg følger med. Da hjelper det vel ikke noe å skru av funksjonen, er det ikke bedre å fikse den så den fungerer som den skal? Jeg har nå 6 stk eposter om denne tråden alene. De to siste ble trigget av innlegg nr 20 og 21.

Du kan i kontrollpanelet sette standard varslingstype til daglig eller ukentlig sammendrag.

 

Når jeg trykket på linken i den nyeste av de 6 epostene så havnet jeg ikke til innlegg 20 i tråden (som ville vært korrekt) men istedet til innlegget som var nyest sist jeg var innom, nr 17. Når jeg etter dette svaret lukker ned innlegg.no så befinner nyeste innlegg seg på side to og vil være nr 22 for jeg har vært på side 2 og lest innlegg 21. Dessverre vil neste runde med spam-mail fra innlegg.no fortsette å linke til innlegg nr 17 på side en. Hvis du tenker deg den oppførselen på et tema med masse aktivitet så blir det fort meget uoversiktlig.

Dette kommer av at lenkene har "&view=getnewpost" i seg, som sender deg til siste uleste innlegg. Burde ordne seg hvis man i tillegg legger til "&view=getlastpost" i e-postene.

 

Jeg er i samme båt som HCG, "mine innlegg" er for meg den viktigste funksjonen forumet kan tilby. Om jeg kunne ønske meg noe konkret, så ville det være å bygge ut denne biten:

 

- Uthev emnet med fet skrifttype når det er kommet inn nye svar på innlegget. Det er enklere å se enn å kontrollere datofeltet.

 

- Lag til en filtreringsfunksjon, slik at en lett kan ta vekk tråder en ikke lengre ønsker å følge med på.

 

 

Det er godt mulig at noe av dette alt er tilgjengelig andre steder, men isåfall har jeg ikke klart å lokalisere dette. Ironisk nok er det en av fordelene med "mine innlegg": Som en lite avansert forumbruker tenker jeg ikke på å klikke på abonnering/ skru på "følg tråden"-funksjoner. "Mine innlegg" er helautomatisk, enkel og grei, og bare fungerer fra første post..

Nå kjenner jeg ikke til mye av utviklingen rundt denne funksjonen. Men etter det jeg selv har erfart er dette en funksjon som må bygges opp selv fra bunnen av, IPB synes ikke å ha forståelse for at det kan være behov for en slik funksjon.

 

Det jeg kunne tenkt meg i "Mine innlegg" er:

Uthevet tekst, samt et lite ikon for å indikere at det har kommet nye poster.

Mulighet for filtrering inne i selve funksjonen, altså uten å gå via kontrollpanel.

Standard forum-ikoner, som kan ses forklart nederst her: http://www.innlegg.no/index.php?showforum=2

 

Ble mye prat på grensen av topic her, men det viser jo hvor viktig "Mine innlegg" er for forumet.

Endret av Sputnik
Lenke til kommentar
- Lag til en filtreringsfunksjon, slik at en lett kan ta vekk tråder en ikke lengre ønsker å følge med på.

Du har et valg i toppen av tråden eller kategorien du følger med på: "Slutt å følge med på emnet". Hvis du trykker på den knappen, vil ikke lenger emnet dukke opp i "Mine innlegg".

 

I kontrollpanelet kan du også fjerne tråder eller kategorier du ikke ønsker å følge lenger:

 

http://www.innlegg.no/index.php?app=core&module=usercp&tab=forums&area=topicsubs

http://www.innlegg.no/index.php?app=core&module=usercp&tab=forums&area=forumsubs

 

Men vi skal selvsagt se på hvordan vi kan forbedre "Mine innlegg" ytterligere fremover :-)

Endret av TST
Lenke til kommentar

Liker mye bedre dette forumet, nettopp pga det ikke er så utrolig stappa med folk. Samtidig så synst jeg moderatorene gjør en veldig mye bedre jobb her enn på diskusjon.no, jeg har selv fått endel PMs avogtil når jeg har gått litt for langt i ordbruk o.l. men jeg blir alltid fortalt det på en voksen og fin måte, og ber meg rette opp i det selv, istedet for å bare slette hele posten og true med ban.

 

Dessuten synst jeg dette med inaktivitet på innlegg.no er litt for dramatisert, her er da temmelig aktivt? Kanskje ikke i de inndelte konsoll forumene, men stort sett når noen poster et innlegg så kommer det jo nesten alltid mange svar.

 

Stå på gamer.no, dere er fortsatt best og har de beste skribentene by far. Det er nøkkelen til mer aktivitet, og tid.

Lenke til kommentar
Jeg ØNSKER å bli varslet på epost om at det er nye innlegg i tråden jeg følger med. Da hjelper det vel ikke noe å skru av funksjonen, er det ikke bedre å fikse den så den fungerer som den skal? Jeg har nå 6 stk eposter om denne tråden alene. De to siste ble trigget av innlegg nr 20 og 21.
Hei, det skal som sagt allerede være mulig å få det slik som du ønsker. Gjennom forsinkede, daglige eller ukentlige varsler. Dersom dette fremdeles ikke løser problemet, si fra. ;)

 

Men det er jo åpenbart at om det er slik at det løser problemet for deg, så har disse mulighetene kanskje vært for dårlig merket og/eller forklart? Hvordan kan vi gjøre disse mulighetene mer synlige? Hvor ville du anse det som naturlig at man i større grad viste denne informasjonen?

Lenke til kommentar

For min del var der vel to hovudgrunnar til at aktivitetsnivået mitt ramla etter at Gamer.no flytta:

 

1. Der er ein viss fare for at dette ikkje vil høyrast so bra ut, men: i starten synast eg det nye forumet verka litt i overkant umodent. Dette er ikkje meint som ein kritikk mot medlemmane her, ein har den alderen ein har, men det bidrog uansett til at eg ikkje følte meg like mykje heime som eg gjorde på diskusjon.no. Eg er ein sur gammal mann på nesten 30 som spelar mest RPG og strategi, og på diskusjon.no følte eg at eg hadde fleire likesinna. I starten her kjennast det litt som om eg var omringa av 12-åringar som diskuterte dei siste spela dei absolutt ikkje var gamle nok til å spele, og det er ikkje noko miljø eg passar inn i.

 

2. Ei tidleg moderatoravgjersle som eg var ueinig i fekk meg til å føle at takhøgda her var for lav. Eg er klar over at moderering ikkje er ein enkel sak, og at det er vanskeleg å unngå å vere ueinig med moderatorane på eit eller anna tidspunkt (det er eigentleg litt rart at eg klarte å unngå å bli moderert i nokon av foruma mine i 10-12 år før den hendinga). Men igjen, resultatet var uansett at hendinga bidrog til at eg ikkje følte meg heime, og at den opprinnelege entusiasma slokna.

 

 

Om eg skal prøve å drage eit poeng ut av dette: det er ikkje sikkert at det er dei tekniske løysningane som er viktigast. Jaudå, eg synest òg at "Mine innlegg"-funksjonen er veldig viktig for å kunne navigere. Men til sjuande og sist avheng aktivitetsnivået mitt av kor godt eg føler at eg passar inn på forumet. Eg tvilar på at dette gjeld kun for meg.

 

No skal det seiast at eg har blitt litt meir aktiv i seinare tid (eg skreiv t.d. det som kanskje er mitt lengste innlegg på Gamer.no sine forum nokon gong for ikkje so lenge sidan), og eg synest forumet er betre no enn det var i starten. Eg vil tru at so lenge Gamer.no fortsett å ha godt redaksjonellt innhald, og eit fornuftig moderasjonsnivå, so ligg tilhøva til rette for at brukarmassa vil auke. :)

 

Kay (eigentleg ikkje so veldig sur, men litt prega av at han nærmar seg halv-60 :o)

Lenke til kommentar

Til opplysning har jeg mistet interessen for både diskusjon.no og innlegg.no sine konsollinndelete forum etter at gamer.no skilte seg fra edda media nettverket. Begge er nå dårlige forumt. Veldig trist. Ettersom diskusjon.no er veldig stort ellers, og jeg bruker det til andre ting, så er det nok der jeg har valg t å være aktiv i konsolldelen.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri skjønt greia med å dele inn i forumene i forskjellige konsoller.

 

Jeg vil diskutere spill, ikke bla gjennom mange forskjellige konsoll-tråder.

pc,wii,ps3,xbox og felles?

hva vil felles si, er det multiplatform-spill?

Eller er felles der hvor diskusjonen foregår uten fanboys som gjerne holder seg på lukkede konsoll-avdelinger?

Lenke til kommentar

Enig med havchr. Det kan riktignok godt være egne konsolltråder hvor konsollene diskuteres. Jeg gir F. i om spillet blir lansert for microsofts eller sonys konsoll, eller om det blir lansert for begge. Jeg vil diskutere spillet, ikke konsollen det blir lansert på.

Lenke til kommentar

Det er jo en tanke. Når spill blir delt inn etter plattformer er det kanskje en ubevisst bivirkning som kaster bensin på bålet mtp. "fanboy"-kriger? Hvis det er spill en vil diskutere, punktum, så er jeg i utgangspunktet enig i at plattformen er lite relevant. Spillet er spillet.

 

Men, en kan også skjønne hvorfor det er slik det er i dag. Med en klar inndelig for hvor en kan lese om eksklusiver og særegne plattform-bestemte hendelser er det lite tvil om hvor en skal gå for å lese om "Mario", "Killzone" eller "Halo".

 

Når det kommer eksklusivt innhold til en plattform når det gjelder multiplattform-spill, derimot, da er det mindre klart. Og når det spillet også er på PC skal det i utgangspunktet være i "Generell spilldiskusjon".

For å ta et eksempel: Batman Arkham Asylum kom til PC, PS3 og Xbox 360. Det kom innhold eksklusivt til PS3-utgaven. Hvor skal den delen av spillet diskuteres?

Lenke til kommentar

De kan droppe overmodereringen!

Ha!

Klaging på moderering er noe som ytterst sjeldent går igjennom.

Har riktignok sett en del tilfeller hvor mods har gjort feil, og så rettet opp etter seg (eller blitt overprøvd av andre), men i over 95% av tilfellene så er sutringen lite berettiget.

 

Nå vet ikke jeg hvordan det egentlig står til inne på konsolldiskusjonene, men i resten av forumet virker da veldig trivelig i forhold de andre fora jeg har brukt tid på.

Lenke til kommentar

De kan droppe overmodereringen!

Overmoderering? Hva i all verden snakker du om?

 

Synes slett ikke de skal senke nivået på modereringen. Hvis de først begynner med det så går det ikke lang tid før forumet er fullt av useriøse innlegg som bare skal tulle eller trolle, og ikke bidrar på noen måte til diskusjonen. Det klarer vi oss bedre uten.

 

Forøvrig synes jeg miljøet her på forumet er blandt de beste jeg vet om, og mye av det tror jeg skyldes flinke moderatorer, og flinke brukere som forholder seg hyggelig og saklig i diskusjoner, og bidrar dermed med å skape en mye mer inkluderende stemning for alle.

 

Vil også benytte anledningen til å skryte av alle de gode diskusjonsemnene som har dukket opp i det siste, det har virkelig bidratt til å øke aktiviteten blandt mange svært gode brukere som ellers har forholdt seg veldig stille. Så skal jeg prøve å gjøre mitt til å oppfordre til flere slike diskusjoner. Jeg ble møtt med åpne armer her, og det prøver jeg å videreføre så godt jeg kan. Det er det jeg tror som kan hjelpe aktivitetsnivået. Alt man trenger er noe å diskutere. :)

 

Kan egentlig ikke si jeg finner noe av vesentlig substans å klage på når det gjelder dette forumet. Enkelte små tekniske ubekvemmeligheter plager ikke meg. Stå på! Forumet vokser sakte, men sikkert og det kommer nye emner både titt og ofte. Bare å ta tiden til hjelp så skal du se at innlegg.no snart er like stort som diskusjon.no.

 

Hilsen en meget fornøyd bruker. :)

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...