Gå til innhold

Google begrenser refunderingsfunksjonen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

å gå fra 24 timer til 15 min synes jeg er litt drøyt.. selvfølgelig er 24 timer litt vel lenge for et lite program, men de kunne vel satt det til en time eller noe så vi får grundig prøvd ut at programmet vi har betalt for virkelig virker

Skrevet

Den var tynn MarinF

Nei.. holder ikke når man snakker om lov

§ 2 i angreerettloven snakker om hva loven ikke gjelder for b) lyder slik " salg utenfor fast utsalgssted når den samlende kontraktssummen inkludert frakt og tilleggskostnader som forbrukeren skal betale er under 300 kr"

 

Så alle de billige appen vil vel egentlig da klart unngå dette, men de som koster mer enn 300 er det da litt andre regler på.

Men spørsmålet blir jo så klart da om google markedet er en butikk som er etablert i Norge eller utenfor, er den etablert i Norge så bør nok forbrukerrådet ta en titt, men er de utenfor så unngår de ganske elegant slike lover.

Skrevet

24 timer var snilt, 15 minutter er fornuftig.Selvfølgelig er det litt frekt å redusere den så kraftig, men noen applikasjoner blir du muligens lei av etter 24 timer.

Skrevet

Merkelig hvor forskjellig folk her og i USA reagerer på 15 minutters-regelen (ikke for å dra alle under en kam).

 

Amobil-leserne: Ok :)

 

XDA: Fight the power!

 

Android Central: F*** you Google!

 

 

"Det er imidlertid ikke spesielt mye om du sammenligner med spillet "Infinity Blade" med heftig grafikk til Iphone som har en samlet filstørrelse på 318,3 MB."

 

Myst er 700MB. Er også et par på over 1GB.

Gjest Slettet+89234341
Skrevet

Apple har ikke en slik funksjon overhodet, så selv 15 minutter er en stor fordel. Hadde spart meg maaaange penger hvis det hadde vært slik hos Apple, spesielt siden en god del utgivere pynter litt på hvordan appsene fremstår ved å være veldig selektive med infoen de legger ut. Betalte f.eks 13 dollar for en kalenderapp som blant annet skulle ha varsling av gjørem¨l n¨r du var nær visse steder. Viste seg at den bruke mobiltårntriangulering, ikke GPS, noe som gjør at det kun funker med noen kilometers nøyaktighet

Skrevet

@Ødegård: Apple har 90 dagers refunderingsgrense. Tipper det er en helvetes prosess, og det er ikke noe jeg har noen gang prøvd. 6kr er ikke et høyt nok for at jeg orker å klage. Er grenser for hvor gniten jeg er.

 

Den nye Marketen kan forresten lastes ned nå, og den fungerer ifølge brukere hos XDA, veldig bra.

Skrevet

Er vel sånn at du laster ned produktet, og når du starter produktet forteller det deg at "nå må jeg laste ned X antall data" er det ok?

 

Navigasjons-appene er jo på mer enn 50 mb, men det henter dette når man starter appen første gangen. Google hoster altså ikke mer enn 50 mb, men appen kan vare 1 terrabyte (om man har et slikt kort i mobilen da...)

 

Hos Apple er det vel en eller annen regel om at ingen apper skal kunne hente ekstra-fetures noen andre steder enn på App-Store. Da mister de jo kontrollen.

 

Eller husker jeg helt feil av Apple nå....

Skrevet

Jeg er enig i at 15 minutt er lite, og at 1 time er flott. Det hadde vært en rimelig mellomting. Man rekker kanskje å prøve det kjapt i 15 minutt, men dersom det er et program med diverse funksjoner, kan det fort ta mer enn 15 minutt å finne ut hvordan det fungerer ordentlig og om det var akkurat dét du lette etter...

Skrevet (endret)

Utvikleren i meg jubler litt, men brukeren i meg liker ikke dette. 1 time syns jeg er riktig for begge parter.

 

Enkelte programmer må testes i lengden, da er selv ikke 24 timer nok.

Endret av Khaffner
Skrevet

Jeg pleier som regel å installere et par apps om gangen. De har gjerne lignende funksjoner, og jeg prøver dem ut for å se hvilken jeg liker best. 15 min er veldig lite med tanke på at man faktisk trenger litt tid på å laste ned, installere, og avinstallere.

 

Det er også forskjellig på hva slags apps det er snakk om.

 

Om det er en "nytte" app, så vil man trenge litt mer tid på seg, og hvis man avinstallere det etter 6 timer, så betyr det gjerne at denne appen ikke var noe som vil ha gjenbruksverdi. Dette gjør kanskje at kvaliteten på appene som koster penger øke.

 

Billige spill derimot, er jo bare tidsfordriv, og man kan fort bli ferdig med de. De har kanskje ikke holdbarhet med mere enn et par time effektiv spilling. Da er det kanskje greit å ha mindre "prøvetid".

 

En annen modell ville vært prisavhengi. Men det blir kanskje litt for komplisert igjen. Apps som koster 50 kr eller mer bør strengt tatt ha litt lengre prøvetid, så brukeren kan forsvare det "dyre" kjøpet.

Gjest Slettet+89234341
Skrevet

@Ødegård: Apple har 90 dagers refunderingsgrense. Tipper det er en helvetes prosess, og det er ikke noe jeg har noen gang prøvd. 6kr er ikke et høyt nok for at jeg orker å klage. Er grenser for hvor gniten jeg er.

 

 

I teorien, ja, men jeg fant iallefall ikke ut hvordan man gjør det...

Skrevet

@Ødegård: Apple har 90 dagers refunderingsgrense. Tipper det er en helvetes prosess, og det er ikke noe jeg har noen gang prøvd. 6kr er ikke et høyt nok for at jeg orker å klage. Er grenser for hvor gniten jeg er.

 

 

I teorien, ja, men jeg fant iallefall ikke ut hvordan man gjør det...

 

Ja det er jo en annen sak :p

Skrevet

Har ventet på dette, 24timer var litt for godt til å være sant. Synes den nye tidsrammen virker korrekt. Man ser fort om man liker det man har kjøpt eller ikke.

 

Håper Sjonkel Jobs kommer etter.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...