Gå til innhold

Google begrenser refunderingsfunksjonen


Anbefalte innlegg

@Ødegård: Apple har 90 dagers refunderingsgrense. Tipper det er en helvetes prosess, og det er ikke noe jeg har noen gang prøvd. 6kr er ikke et høyt nok for at jeg orker å klage. Er grenser for hvor gniten jeg er.

 

 

I teorien, ja, men jeg fant iallefall ikke ut hvordan man gjør det...

 

De forklarer det visst her:

http://www.knowyourmobile.com/features/408977/how_to_get_a_refund_from_the_itunes_app_store.html

 

Det er riktignok endel steg man må igjennom, og jeg har ikke testet det selv enda. (Har som regel gjort bra nok forarbeid før jeg kjøper apps :) )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det fra du trykker "kjøp" det gjelder, eller er det fra man starter for første gang etter å ha lastet ned og installert?

 

Uansett, 15 minutter hørtes litt vel kort ut synes jeg.

I teorien skulle man ikke trengt mer enn 15 minutter, da man fort ser om dette er noe man liker eller ikke.

20-30 MB tar fort litt tid å laste ned om man er på et busy 3G-nett og noen applikasjoner krever kanskje at man er innom en nettside for å lage seg en konto (f.eks twitter om man ikke har det fra før). Eller kanskje man er innom noen nettsider for å få en guide til optimalt oppsett av applikasjonen o.l. Sånt tar fort en time, spesielt om man ikke er så dreven.

Lenke til kommentar

Enig med ballah i at dette blir helt håpløst for GPS pogramvare. Heldigvis har jo flere av dem en løsning der man ikke betaler for programmet, men for kartene, og har sin egen 30 dagers prøvetid på det utenom Market.

 

Ellers syntes jeg det hørtes rart ut å droppe fanene, syntes det var veldig greit da de gav kommentarer sin egen fane.

 

Jeg er redd dette fører til at jeg tar bakup av programvare før jeg avinstallerer det innen femten minutter, slik at jeg kan prøve lenger. Og så spørs det om jeg er ærlig nok og har nok selvdisiplin til å kjøpe det igjen om jeg er fornøyd....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes det er greit jeg. Som utvikler er det litt irriterende at så mange laster ned applikasjonen og bruker den for det den er verdt i 24 timer og så returnerer det. Når en applikasjon koster så lite i utgangspunktet har man ofte fått valuta nok for pengene etter 24 timer. Jeg vet ihvertfall i løpet av svært kort tid om jeg vil ha applikasjonen eller ikke. Hvis jeg er såpass i tvil at jeg ikke klarer å bestemme meg så vil jeg jo benytte applikasjonen såpass lenge at jeg burde betale for den uansett.

 

Tror Google prøver å skille mellom de som laster ned en applikasjon for å se raskt om den fungerer som forventet og de som laster ned en applikasjon og bare lar den ligge der en hel dag for så å returnere den.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...