Gå til innhold

Samsung Galaxy S, rooting, lagfix og tilsvarende - LES FØRSTEPOST.


Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å roote og lurer på om følgende er mulig:

 

1. Endre lockscreen til stock Android?

2. Fjerne hvilke som helst programmer (inkl. ringetoner og wallpapers)?

3. Endre på språkfilen, som Samsung har gjort en elendig jobb med (HTC er jo mye bedre der)?

4. Endre slik at hjem-knappen gjør slik at jeg kommer rett til appene og ikke ut på "hjemskjermen" slik den gjør stock?

5. Hvis jeg legger inn en lagfix, er det da lett å ta bort den igjen om den ikke ble noe særlig bedre?

Synes egentlig den er ok nå, men bare å for å ha prøvd en lagfix først.

6. Når Samsung forhåpentligvis kommer med en ny oppdatering, vil alle de endringene jeg gjør forsvinne?

7. Endre bakgrunnsbilde der alle applikasjonene ligger?

 

Beklager, men jeg kunne sikkert googla mye av dette, men tenkte også at dette var noe som kunne stå i førsteposten. Som en oversikt...

Endret av VistaX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt det er mulig ja, om du innehar kunnskapen som trengs eller tiden til å finne noen som har laget et program for det.

 

Er ganske enkelt å fjerne lagfix, ihvertfall om du bruker voodoo kernel eller speedmod kernel som er de mest populære.

 

6. Ja.

7. som jeg sa først.

 

 

Jeg er dårlig på å oppdatere førsteposten, men muligens skrive en Darkys guide idag. Har Darkys ROM på telefonen min nå, OG FY så raskt og lekkert.

Hadde speedmod kernel på stock rom fra før, så overgangen var ganske enkel, da nyeste Darkys støtter speedmod også, så alt jeg gjorde var å kjøre en backup (ofcourse) i nandroid, for så å kjøre .zip filen til Darkys.. ^^

Jeg savner norsk språk i ROM'en da men.. Har allerede vendt meg til engelsken uansett

Lenke til kommentar

Oppdaterte telefonen til 2.2.1 via Kies Registry Patch, noe som gikk greit. Telefonen fikk litt kramper (vibrerte spontant) i begynnelsen, men det har gitt seg. Spørsmålet mitt er; hvor får jeg tak i norsk Swype? Swypen fungerer ikke nå, og jeg skulle gjerne hatt æ,ø og å.

 

Takker for all hjelp :)

Hei, da tror jeg du må roote telefonen. Jeg fant norsk swype da jeg hadde 2.1, men telefonen nektet å legge den inn fordi det er bundlet i fw.. Men med root tror jeg det fungerer. Klarte ikke å venne meg til swype, så nå kjører jeg scandinavian keyboard etter oppdatering til 2.2.1

Lenke til kommentar

Custom Rom + Factory Reset = crash

 

Jeg er stuck på loading animasjonen, men har tilgang til recovery og download menu.

Hva er det jeg må installere via Odin for å få telefonen opp å gå igjen?

 

Edit: Fant en guide på XDA-forumet. Flasher telefonen tilbake til start.

Android 2.1.. yay.. Får oppgradere til 2.2.1 og la være å tulle med telefonen rett før jeg kryper til sengs. trenger den til å vekke meg om noen timer.

 

Edit 2: Var visst ingen oppdateringer for meg gjennom Kies, så da blir det Doc's kitchen.

Endret av Bjohansen
Lenke til kommentar

Custom Rom + Factory Reset = crash

 

Jeg er stuck på loading animasjonen, men har tilgang til recovery og download menu.

Hva er det jeg må installere via Odin for å få telefonen opp å gå igjen?

 

Edit: Fant en guide på XDA-forumet. Flasher telefonen tilbake til start.

Android 2.1.. yay.. Får oppgradere til 2.2.1 og la være å tulle med telefonen rett før jeg kryper til sengs. trenger den til å vekke meg om noen timer.

 

Edit 2: Var visst ingen oppdateringer for meg gjennom Kies, så da blir det Doc's kitchen.

Bare å flashe rom en gang til og IKKE ta factory reset etter at rom er flashet. FR kjøres før flashing, eller mellom to flashinger.

 

 

 

Lenke til kommentar

Andre utviklere av ROMS, f.eks RomKitchen, er kritiske til Darky. De mener han kopierer andres arbeid og gir det ut som hans eget. Om feil oppstår så er det også andre som må hjelpe til med utbedringene av feilene.

 

Har selv gått over til RomKitchen og har bedre batteritid nå enn ved bruk av Darky's Rom.

 

Tenkte bare jeg skulle si fra. Vet ikke hvor kritiske vi som brukere bør være, men det skader vel ikke å ta til seg meninger fra andre hold.

Lenke til kommentar

Andre utviklere av ROMS, f.eks RomKitchen, er kritiske til Darky. De mener han kopierer andres arbeid og gir det ut som hans eget. Om feil oppstår så er det også andre som må hjelpe til med utbedringene av feilene.

 

Har selv gått over til RomKitchen og har bedre batteritid nå enn ved bruk av Darky's Rom.

 

Tenkte bare jeg skulle si fra. Vet ikke hvor kritiske vi som brukere bør være, men det skader vel ikke å ta til seg meninger fra andre hold.

Det kan være sant.

 

Brukt darkys en stund nå. Er på 9.0.2 og ganske fornøyd. Han popper opp med updates, men det virker som en del er litt iffy.

 

Sitter egentlig bare å venter på cm7 jeg.

Lenke til kommentar

Andre utviklere av ROMS, f.eks RomKitchen, er kritiske til Darky. De mener han kopierer andres arbeid og gir det ut som hans eget. Om feil oppstår så er det også andre som må hjelpe til med utbedringene av feilene.

 

Har selv gått over til RomKitchen og har bedre batteritid nå enn ved bruk av Darky's Rom.

 

Tenkte bare jeg skulle si fra. Vet ikke hvor kritiske vi som brukere bør være, men det skader vel ikke å ta til seg meninger fra andre hold.

 

har du link til RomKitchen? Fikk market til å funke med wipe versjonen av Darkys. Fungerer strålende for øyeblikket! Hvor stor forskjell er det på batterilevetiden?

Lenke til kommentar

har du link til RomKitchen? Fikk market til å funke med wipe versjonen av Darkys. Fungerer strålende for øyeblikket! Hvor stor forskjell er det på batterilevetiden?

 

http://romkitchen.org/

 

Veldig fornøyd med min blanding av følgende valg:

XWJS3 v9.1.4 WIPE

JP9 Multi CSC

Hardcore's Kernel

JPY Modem

Android Original Boot animation

 

Apps kan du velge og vrake, men det finnes en liste over anbefalte apps.

Lenke til kommentar

har du link til RomKitchen? Fikk market til å funke med wipe versjonen av Darkys. Fungerer strålende for øyeblikket! Hvor stor forskjell er det på batterilevetiden?

 

http://romkitchen.org/

 

Veldig fornøyd med min blanding av følgende valg:

XWJS3 v9.1.4 WIPE

JP9 Multi CSC

Hardcore's Kernel

JPY Modem

Android Original Boot animation

 

Apps kan du velge og vrake, men det finnes en liste over anbefalte apps.

 

Har samme oppsett som deg, men nå får jeg bare 8 apps fra samsung marked...noen som vet hva som kan gjøres?

Lenke til kommentar

har du link til RomKitchen? Fikk market til å funke med wipe versjonen av Darkys. Fungerer strålende for øyeblikket! Hvor stor forskjell er det på batterilevetiden?

 

http://romkitchen.org/

 

Veldig fornøyd med min blanding av følgende valg:

XWJS3 v9.1.4 WIPE

JP9 Multi CSC

Hardcore's Kernel

JPY Modem

Android Original Boot animation

 

Apps kan du velge og vrake, men det finnes en liste over anbefalte apps.

 

Når du har kjørt inn denne configen i mobilen ? Får du søkt opp appen som heter Calltrack (fra asterdroid mobile)

? Hvis den ikke kommer fram så må det være en bugg et sted.

Testet selv romkitchen, men der forsvant neon gratis apper og noen kjøpte apper. Prøvde en annen custom-rom og da var alt ok igjen.

 

Lurer på om det er et genrelt problem med romkitchen eller om det bare var meg som var uheldig.

Et annet eksempel av app som forsvinner heter: TrueCaller - Full version. Truecaller - CallerID kommer fram dog. Begge skal egentlig komme fram i market når søker etter dem.

Lenke til kommentar

Prøvde å installere Calltrack fra market.android.com. Men fikk opp melding om at den ikke var kompatibel med Galaxy S. Merkelig. Har du prøvd å finne en apk til Calltrack? Det kan jo funke.

 

Har samme oppsett som deg, men nå får jeg bare 8 apps fra samsung marked...noen som vet hva som kan gjøres?

Hvilke apps man får opp bestemmes utifra produktkoden tror jeg. Altså CSC-versjonen. Jeg har XEE og Romkitchen, skal se hvilke som dukker opp hos meg.

 

Edit: Jeg får haugevis av apps opp. Velg XEE som CSC i RomKitchen!

Endret av andybb
Lenke til kommentar

Prøvde å installere Calltrack fra market.android.com. Men fikk opp melding om at den ikke var kompatibel med Galaxy S. Merkelig. Har du prøvd å finne en apk til Calltrack? Det kan jo funke.

 

Har samme oppsett som deg, men nå får jeg bare 8 apps fra samsung marked...noen som vet hva som kan gjøres?

Hvilke apps man får opp bestemmes utifra produktkoden tror jeg. Altså CSC-versjonen. Jeg har XEE og Romkitchen, skal se hvilke som dukker opp hos meg.

 

Edit: Jeg får haugevis av apps opp. Velg XEE som CSC i RomKitchen!

takker for svar, jeg skal prøve senere i dag :new_woot:

Lenke til kommentar

Når du har kjørt inn denne configen i mobilen ? Får du søkt opp appen som heter Calltrack (fra asterdroid mobile)

? Hvis den ikke kommer fram så må det være en bugg et sted.

Testet selv romkitchen, men der forsvant neon gratis apper og noen kjøpte apper. Prøvde en annen custom-rom og da var alt ok igjen.

 

Lurer på om det er et genrelt problem med romkitchen eller om det bare var meg som var uheldig.

Et annet eksempel av app som forsvinner heter: TrueCaller - Full version. Truecaller - CallerID kommer fram dog. Begge skal egentlig komme fram i market når søker etter dem.

 

Dette er et kjent problem med romkitchen. Noen har klart å løse det med å kjøre marketfixscriptene i sgs tools, i ymse rekkefølger. Andre har ikke klart å løse det uansett hva de har gjort.

 

 

JS3 i romkitchen har flere slike "bugs" enn JPY, men er utenom dette en smoothere opplevelse.

 

Når det gjelder batteribruk har jeg hatt gode erfaringer med jpy-modem, både på jpy og js3. Det er viktig å la telefonen få noen ladesykluser før man konkluderer på batteribruk.

 

 

Jeg tror også at batteribruk er vel så avhengig av innstillinger og hva man har kjørende som hvilket modem man velger.

 

 

Lenke til kommentar

Da var min SGS i hus, og det tok under 24 timer med Stock Froyo 2.2 innabords før jeg begynte å irritere meg over små lags og ett egentlig ganske kjedelig utseende når jeg i tillegg visste hva potensialet til dette beistet av en telefon faktisk er.

 

Etter litt kjapp research gikk jeg for Darky's v9.1 Extreme Edition (custom 2.2.1 rom med Voodoo kernel). (ser forøvrig at det er litt skepsis til Darky i tidligere poster, dette var jeg ikke klar over og hadde kanskje gått for romKitchen hadde jeg visst det, men men).

 

Jeg har bare en ting å si til de som er i tenkeboksen angående lagfix/ny ROM på sin SGS, og det er GO FOR IT! Endringene er som dag og natt. Telefonen har blitt lynrask, og har nå ett mye penere grensesnitt i mine øyne. v9.1 har endel elementer hentet fra Gingerbread, og ser virkelig lekker ut. Legger ved en video så dere kan få ett inntrykk av brukergrensesnitt og fart:

 

Lagfix har jeg ikke brukt, så det kan jeg ikke uttale meg om. Rooting og flashing av ny firmware var ikke vanskelig i det hele tatt og gjort på en liten time (tok meg god tid da dette er første gang jeg gjør noe slikt :p) Jeg fulgte denne guiden som virkelig kan anbefales:

Darky ROM install guide

 

Quadrant-score doblet seg med ny ROM. Hva angår batteritid har jeg nå hatt telefonen igang siden i snart 24 timer, og med normalt bruk, dvs endel fikling, ca 1 time WIFI-bruk, 1 time Spotify, noen SMS og ett par telefonsamtaler har jeg 76% batteritid igjen.

 

Edit: glemte å nevne at alle funksjoner fungerer out-of-the-box, opplevde faktisk å ha bedre Wifi-dekning på telefonen etter update :)

Endret av Stringer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...