Gå til innhold

Samsung Galaxy S, rooting, lagfix og tilsvarende - LES FØRSTEPOST.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sjekk om Kies er oppe, eller kjører i bakgrunnen.

 

ok. det var den.

 

Prøvde og starte telefonen nå, men gikk ikke, kom bare til Galaxy S logo'n der stod den i noen minutter før den vibrerte og skrudde seg av...

 

Prøvde så igjen med Odin, og nå fikk jeg Pass, telefonen booted, fikk boot-sound, og nå står den på Galaxy S logoen.... hmmm...

Endret av -iL-
Lenke til kommentar

Prøv å flashe på nytt. Går alltids til slutt. :p

 

har gjort det, står enda på galaxy s logoen. hvor lenge står den der?

 

edit: den boota tilslutt.

Ser dog ikke ut til at Launcherpro fungerer?

 

Får bare opp "The application LancherPro (process android.process.acore) has stopped unexpectedly. Please try again."

 

Med en "forced closed" button.

 

Men nå går den i en evig løkke, siden Lancherpro står som default, og den klarer ikke launche...

 

hjelp!

Endret av -iL-
Lenke til kommentar

Start telefonen i Recovery mod (Volum opp, homeknapp og powerknapp) og velg å wipe alt.

 

da mister jeg jo alle kontakter...

 

kan jeg ikke bare flashe med odin på nytt, slik at jeg kan sette launcher?

 

Trodde alle tok backup før en flashing jeg, men prøv å få tatt en backup av kontaktene, og deretter wipe.

Lenke til kommentar

Start telefonen i Recovery mod (Volum opp, homeknapp og powerknapp) og velg å wipe alt.

 

da mister jeg jo alle kontakter...

 

kan jeg ikke bare flashe med odin på nytt, slik at jeg kan sette launcher?

 

Synkroniser kontaktene med Google først.

 

 

Telefonen var/er satt opp til sync med google, men da den ble synca (autmatisk) etter oppgraderingen nå, så manglet masse nummer/kontatker :(

 

Trenger man og gjøre dette manuelt?

Lenke til kommentar

Hei, jeg har hatt samsung galaxy siden jul, og har nesten hele tiden hatt rom'et til darky. Men da jeg flasha rom'et han måtte jeg endre firmwire og lignende for å kunne roote, og det endte med at jeg nå har js3 som csc. Jeg husker ikke helt hvordan den norske er, men det er ikke den jeg har nå. Men uansett, jeg bestemte meg nå for å oppdatere firmware gjennom kies og da tenkte jeg at jeg skulle gjenopprette til fabrikkinnstillinger først for å kunne oppdatere til norsk firmware i kies. Jeg trodde da at csc skulle endre seg tilbake til den norske.. men jeg får fortsatt opp at denne enheten ikke kan oppdateres :( så da kommer jeg til spørsmålet mitt;

 

Hvordan får jeg tilbake den originale csc'en min (som er norsk) og, dermed muligheten til å oppgradere til norsk firmware?

 

takk til de som kunne hjelpet meg litt nå!

Lenke til kommentar

 

Hvordan får jeg tilbake den originale csc'en min (som er norsk) og, dermed muligheten til å oppgradere til norsk firmware?

 

takk til de som kunne hjelpet meg litt nå!

 

Slik jeg ser det, har du to valg: Enten flashe den nyeste norske firmwaren med Odin, eller du kan lure Kies til å tro at du har norsk firmware, og oppdatere på den måten. Har ikke link her nå men du kan søke på spoof kies eller noe sånt på google eller xda.

 

 

 

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei, jeg har hatt samsung galaxy siden jul, og har nesten hele tiden hatt rom'et til darky. Men da jeg flasha rom'et han måtte jeg endre firmwire og lignende for å kunne roote, og det endte med at jeg nå har js3 som csc. Jeg husker ikke helt hvordan den norske er, men det er ikke den jeg har nå. Men uansett, jeg bestemte meg nå for å oppdatere firmware gjennom kies og da tenkte jeg at jeg skulle gjenopprette til fabrikkinnstillinger først for å kunne oppdatere til norsk firmware i kies. Jeg trodde da at csc skulle endre seg tilbake til den norske.. men jeg får fortsatt opp at denne enheten ikke kan oppdateres :( så da kommer jeg til spørsmålet mitt;

 

Hvordan får jeg tilbake den originale csc'en min (som er norsk) og, dermed muligheten til å oppgradere til norsk firmware?

 

takk til de som kunne hjelpet meg litt nå!

 

 

I9000XWJVB (2.3.3) firmware med CSC = I9000XEEJV3 :thumbup:

 

Får du den firmwaren godkjent av Kies? Jeg er i samme situasjon, har rootet før men føler ikke det er nødvendig og ønsker bare en stock telefon sånn at jeg kan oppdatere via Kies. La inn denne men tror ikke det er den offisielle norske da Kies forteller meg at "Denne versjonen av enheten kan ikke oppdateres". Ja, jeg vet dette er den nyeste oppdateringen men er rimelig sikker på at man får en annen melding dersom man har den offisielle rom'en.

 

EDIT:

Tenker jeg prøver å spoofe kies til å tro jeg har en annen produktkode enn jeg har. Men da må jeg vite den norske produktkoden. Noen som vet hvilken det er? Er 3 bokstaver.

Endret av DonJuan.
Lenke til kommentar

 

EDIT:

Tenker jeg prøver å spoofe kies til å tro jeg har en annen produktkode enn jeg har. Men da må jeg vite den norske produktkoden. Noen som vet hvilken det er? Er 3 bokstaver.

 

XEE, XEN og TEN er de "norske" produktkodene.

 

 

Har selv XEE, som er for Skandinavia. I senere tid har XEN blitt minst like utbredt, mulig den er særnorsk. TEN er telenorbrandede telefoner.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...