Gå til innhold

Samsung Galaxy S, rooting, lagfix og tilsvarende - LES FØRSTEPOST.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal legge inn Darky's rom og lurer på en ting. MÅ man ha 2e recovery eller funker det med 3e? Ligger 3e inn på telefonen nå..

 

Gjorde det selv kanskje på litt tungvint måte.

 

Fikk 3e når jeg flash til nyeste offisielle (JPP), men la inn JM2 via odin selv, da fikk jeg 2e og kunne flash til darky's rom osv

 

Lenke til kommentar

Heisann.

 

Da hadde jeg endelig flashet SpeedMod Kernel inn på min Galaxy S. Aktivert ext4 fs og tweaks som er anbefalt.

 

På quadrant sin benchmark test får jeg enda >1250. Er litt mer hva jeg ellers brukte å få så vidt jeg husket (ser også at Galaxy S ligger lavere på grafen. Men jeg har sett folk fått 1700-1800++. Spørsmålet mitt da er om de har gjort noe spesielt i forhold til hva jeg har gjort?

Lenke til kommentar

Jeg får også rundt 1250 med lagfix og speedmod-kernelen, vet ikke hvorfor andre får mer.

 

Har noen opplevd at det ikke går an å komme inn i download- og recoverymode? Det virket fint da jeg fikk telefonen, og fikk tatt backup og flashet inn ny kernel. Nå virker ikke Home + Volume opp + Power lengre, den bare henger litt på bootlogoen, så starter den opp vanlig. Har bare stock Froyo 2.2 og speedmodkernelen som sagt.

Lenke til kommentar

Jeg får også rundt 1250 med lagfix og speedmod-kernelen, vet ikke hvorfor andre får mer.

 

 

Et tips: Drit i hva du får i Quadrant så lenge telefonen fungerer uten lag, er responsiv og stabil.

 

Quadrant er bare et tall som ikke egentlig sier noe om ytelsen til telefonen annet enn den er kjappere enn stock med lagfix..

 

Og, 1200 +- er helt normalt på Froyo med lagfix.

Lenke til kommentar

Grei den! Ikke at jeg har brukt den som fasitsvar, men er kjekt å ha noe som tilsier at alt gikk greit utenom at telefonen funker, og den er uten lag osv.

 

Hva er det som gjør at personer får så uendelig mye da?

 

Det er vell oftest med OCLF og Eclair om jeg ikke tar helt feil :) OCLF "lurer" quadrant til å gi en høyere score. Men i praksis fungerer voodoo bedre ;)

Lenke til kommentar

På min telefon er det OCLF som er best, i praksis. bruker da en rom fra romkitchen, og prøvde først med voodoo (+adw launcher ex). Da var det fortsatt lagg noen plasser. Så jeg lastet ned one click lag fix fra market, og la inn denne. Synes da at telefonen ble mye bedre.

Så trur at dette er veldig individuelt fra telefon til telefon, og selvfølgelig rom

Lenke til kommentar

På min telefon er det OCLF som er best, i praksis. bruker da en rom fra romkitchen, og prøvde først med voodoo (+adw launcher ex). Da var det fortsatt lagg noen plasser. Så jeg lastet ned one click lag fix fra market, og la inn denne. Synes da at telefonen ble mye bedre.

Så trur at dette er veldig individuelt fra telefon til telefon, og selvfølgelig rom

 

 

Det har du nok helt rett i. Men jeg fikk litt skrekken av å bruke OCLF da jeg fikk to softbricks på rad når jeg prøvde å installere den.

 

Nå er min telefon så bra som den aldri før har vært. Og å bli noe særlig bedre enn den er nå tviler jeg på jeg får til. Eneste er en liten bug med swype, men bruker swiftkey uansett.

 

Oppsett nå som følger:

- Darkys ROM 8.0 gingerbread version

- Brut Map fix (om du opplever at navigasjon etc ikke virker så er denne metoden svært anbefalt!! Virker perfekt etter å installert Brut)

- Voodoo lagfix

 

Telefonen ser bra ut med Darkys rom, den er grisekjapp med voodoo lagfix enabled og navigasjonen fungerer faktisk veldig bra. Jeg er kjempefornøyd!

 

Hører med til historien at jeg prøvde med mye forskjellig før jul og fikk da en skikkelig bricka telefon. Deltaservice måtte faktisk skifte hovedkort på telefonen. Flaks for meg at det ikke ble betalservice. I julen installerte jeg Darkys og etter det ble alt perfekt :-)

Lenke til kommentar

Masse mas ang. rooting lagfix og tilsvarende:

 

Kjører nå offisiell froyo (JPA?) med voodoo 5 pre 6, men har lyst å prøve darky's v8.0. Er det verdt det?

 

Jeg har 3e recovery og trenger 2e, finner ikke ut hvilken versjon av Recovery 2e [by ChainFire] jeg skal bruke? Og kan jeg bruke denne selv om jeg har root, superuser og busybox fra før? Finnes det evt noe som gir kun recovery 2e?

 

Holder det å disable lagfix før jeg går igang med darky's?

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar

Masse mas ang. rooting lagfix og tilsvarende:

 

Kjører nå offisiell froyo (JPA?) med voodoo 5 pre 6, men har lyst å prøve darky's v8.0. Er det verdt det?

 

Jeg har 3e recovery og trenger 2e, finner ikke ut hvilken versjon av Recovery 2e [by ChainFire] jeg skal bruke? Og kan jeg bruke denne selv om jeg har root, superuser og busybox fra før? Finnes det evt noe som gir kun recovery 2e?

 

Holder det å disable lagfix før jeg går igang med darky's?

 

På forhånd takk!

 

Ja, jeg mener det er verdt det.

 

Du finner forøvrig svar på alle dine spørsmål ved å følge tråden til Darkys.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=814091

Lenke til kommentar

Masse mas ang. rooting lagfix og tilsvarende:

 

Kjører nå offisiell froyo (JPA?) med voodoo 5 pre 6, men har lyst å prøve darky's v8.0. Er det verdt det?

 

Jeg har 3e recovery og trenger 2e, finner ikke ut hvilken versjon av Recovery 2e [by ChainFire] jeg skal bruke? Og kan jeg bruke denne selv om jeg har root, superuser og busybox fra før? Finnes det evt noe som gir kun recovery 2e?

 

Holder det å disable lagfix før jeg går igang med darky's?

 

På forhånd takk!

 

Ja, jeg mener det er verdt det.

 

Du finner forøvrig svar på alle dine spørsmål ved å følge tråden til Darkys.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=814091

eller gå på

darkys rom direkte

og inn på forumet der. ikke så mange sider å bla seg gjennom (enda)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...