Gå til innhold

Samsung Galaxy S, rooting, lagfix og tilsvarende - LES FØRSTEPOST.


Anbefalte innlegg

Den manualen er for Galnet 1.0, og den ser litt utdatert ut. Fra den tida man måtte flashe ned til froyo for å få MIUI.

 

Jeg tenker det er nok å flashe til MIUI, og så flashe til Galnet sin - om det er den du vil prøve.

 

Nå er jeg ingen ekspert, men det er slik jeg gjorde det.

Den "originale" MIUI er også for gingerbread, så jeg synes det virker litt bakvendt å flashe ned til froyo, når man egentlig slipper det. :)

 

Igjen, jeg er ingen ekspert, men siden du har root, tror jeg det skal holde med å legge over MIUI.zip til sd card, boote i recovery, wipe cache og data (mulig det er noe mer og), og install from zip/choose zip from sd card.

 

Så gjør du det samme med Galnet sin versjon.

 

Mulig du må dobbeltsjekke denne oppskriften, har bare holdt på med dette i en uke. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hvilke rom bruker folk? Jeg vil ha en rask, med bra batteri tid. Eller, batteri tid som varer minst en dag med normal bruk. Noen så kan anbefale en?

 

Galnet MIUI er dritbra. Er på engelsk da og batterilevetiden er ikke noe mer enn "ok". Varer en dag eller to med normalt bruk, men ROM-et er så bra, så smooth og raskt at det er verdt det. Mulighetene for tilpassing er også rimelig bra.

Lenke til kommentar

Jeg har oppgradert til Darkys V. 10.2 Final.

 

Denne har noen mangler, og jeg er usikker på om jeg er happy med den egentlig..

 

Den største mangelen for min del er mangelen på norsk Swype..

Noen forslag til alternativer som er MINST like fine som Swype, og funker på samme måte?

Lenke til kommentar

Jeg har oppgradert til Darkys V. 10.2 Final.

 

Denne har noen mangler, og jeg er usikker på om jeg er happy med den egentlig..

 

Den største mangelen for min del er mangelen på norsk Swype..

Noen forslag til alternativer som er MINST like fine som Swype, og funker på samme måte?

På XDA finns det en fil som heter SwypeNO.zip. Denne brukte jeg på min sgs på slutten (få uker siden.).

 

 

Google gir en link til multiupload.com som stemmer i filstørrelse. Kanskje du skal prøve den?

 

Filen flashes i CWM.

Lenke til kommentar

Det ser faktisk ut som at det funker greit :)

 

Og så neste spørsmål..

 

TWLauncher i Darky v 10.2 er fucka.. (Den er ustabil, forårsaker tilfeldig heng og reboot på telefonen)

 

Noen som vet om en launcher med sånn ca samme utseende og samme funksjonalitet? (Noen tillegg er helt ålreit, men jeg liker altså hvordan TWLauncher ser ut og funker..)

Lenke til kommentar

Heisann mennesks! Jeg har en Galaxy S med Darkys Rom 9.02 eller noe lignende samt en eller annen voodoo kernel. Problemet mitt er at jeg gjerne ville fått denne tilbake til stock, da den skal selges (Har SG2). Er det noen av dere som ville hjulpet meg med prosedyren for å tilbakestille den?

 

Hadde satt utrolig pris på det!

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Har nå levd med MIUI siden april, og prøvde nå i helga å gå over til vanlige roms basert på stock. Uff, hva er det jeg har rota meg borti. Telefonen er treg, kontaklista er stygg og mangelfull, generelt er ting bare, sirup. Var jo verdt forsøket for å se hvordan dette var. Grunnen til at jeg ville prøve var at jeg tenkte jeg var lei av å tulle med telefon og ville ha litt mer batteritid. Men merker fort at vanlige roms er ganske kjipe.

 

Skal komme meg fort inn på MIUI igjen ja.

Lenke til kommentar

root@DELL -kernelen er tydeligvis standardkernelen til SGS, blant annet fikk jeg den når jeg oppdaterte til Gingerbread en stund tilbake. Dog, du har fortsatt ikke noen rootet telefon. Les litt om flashing via Download Mode og Odin, er masse i denne og den andre SGS -tråden, og start med å flashe en kernel med root (Speedmod og Fugumod f. eks). Let litt rundt (hint: XDA-Developers) og finn ut hvordan du flasher rom, både via Clockworkmod Recvovery (følger med i stort sett alle rootede kerneler) og Odin.

 

Både Clockworkmod og Odin er lett å bruke når du har utforsket det. Akkurat nå bruker jeg et ROM (Galnet MIUI) som krever Clockworkmod, men aller helst foretrekker jeg Odin til flashing og å legge inn custom ROM, da det bare er å starte mobilen i Download Mode, koble til PC-en og velge det jeg vil ha i Odin istedenfor å knote i CWM.

Takk for svar.

 

Er det mulig å root'e uten USB kabel? Er på ferie, og har kun minnekortleser med.

 

Jeg ville anbefale deg å gjøre sånt når du har god tid, har lest nøye gjennom hele prosessen flere ganger, uthvilt og ikke avhengig av å ha en telefon som virker. Det kan skjære seg og da vil du bruke mange timer på å fikse. ;) Det er veldig vanskelig å permanent ødelegge en Galaxy S, bare sørg for at Download-Mode virker, Dvs, Hold inne Volum Ned+Select+power til det kommer opp en download funksjon. Virker den så kan det meste ordnes.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei!

Skal legge inn Simplicity med Semaphore kernel på SGS min.

 

Har nå offisiell 2.3.3. Noen som kan fortelle meg hvordan jeg skal gå frem?

Roote, installere ny kernel for så å legge inn nye ROMet?

Tar gjerne i mot guider!

Dette gjorde jeg nettopp, og det fungere smoooooth! :D

Først installere en enda nyere pepperkake: http://androidadvices.com/update-samsung-galaxy-i9000-official-gingerbread-235-xfjva-firmware/

 

Og så voodoo: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1225879

Endret av Selvbyggern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...