Gå til innhold

Samsung Galaxy S, rooting, lagfix og tilsvarende - LES FØRSTEPOST.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jada :)

 

Men du må aktivere en haug med greier manuelt i recoverymode etter du har lagt inn romen.

 

 

Takk. Fikk lagt inn nå. Eneste som ser ut til å være forandre er at Kernel Version er forandret til 500hz. Build number er fortsatt Darkys v8.0.

 

Hmm. Må ta å prøve en gang til for å være sikker tror jeg..

 

Edit: oppdaterte en gang til og da ble det 8.1 med ny boot animasjon etc! Helt konge..

Endret av TAVT
Lenke til kommentar

Slik jeg har forstått det er 2e recovery den recovery som er standard på 2.1 (eclair) galaxy s. 3e er den som fulgte med froyo.

På 3e kan du ikke flashe usignerte .zip filer. Det kan du på 2e versjonen.

Trur ikke dette spiller noen rolle hvis du har clockworkmod recovery installert.

rett meg hvis jeg tar feil :cool:

 

Tror dette stemmer ganske greit. Man kan ikke flashe usignerte .zip uten den recoveryen (feks Darkys Rom).

 

Mener å huske at hvis man booter inn i CWM så står det 2e (hvis du har det). Prøver man å flashe en rom via CWM så får man beskjed hvis man ikke har riktig :)

 

Jeg for min del la inn 2e med denne kernel'en.

 

 

Hvilken download valgte du? Er jo x antall å velge mellom...

Lenke til kommentar

Hvilken download valgte du? Er jo x antall å velge mellom...

Mener å huske jeg hadde JPM fra Kies, så var vel JPM med siste busyboxen, altså 1.17 eller hva det var. Bare se i Settings -> About phone ->Baseband om hvilken du har. Jeg flasha også via Odin.

 

Edit: Mulig det står under build, hos meg står det Darkys Rom, husker ikke hva det sto før :/

Endret av frow
Lenke til kommentar

Hvilken download valgte du? Er jo x antall å velge mellom...

Mener å huske jeg hadde JPM fra Kies, så var vel JPM med siste busyboxen, altså 1.17 eller hva det var. Bare se i Settings -> About phone ->Baseband om hvilken du har. Jeg flasha også via Odin.

 

Edit: Mulig det står under build, hos meg står det Darkys Rom, husker ikke hva det sto før :/

Under grunnbåndsversjon står det xxjpp og under build står det jpa.

 

Det skal være siste offisielle froyoversjon fra Kies (norsk)

Lenke til kommentar

For dere som savner norsk språk i menyene med Rom'er som ikke har det inkludert: bare last ned custom locale(eller var det morelocale 2.....) fra market.

 

Morelocale 2 fikk bedre kritikk iallefall.. Vet du om dette funker med Darkys rom?

 

Installerte den selv på darkys 8.1 . fikk norsk språk i menyer osv

Endret av spetter
Lenke til kommentar

Er det bare meg eller ble batteritiden kraftig forbedret etter la in darky v8.1 ?.

 

Har også brukt screenfilter noe, men det blir en sjelden gang. Har lystyrken på laveste default innebygde i android. på 12 timer så har batteritiden gått fra 100 til 82 % i dag. Dog med noe bruk i menyer osv, ikke mye.

Endret av spetter
Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg har et kjapt spørsmål. Jeg vil prøve å flashe SGS-en min med Darkys ROM, http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=814091

 

Jeg har aldri prøvd dette før, så jeg skjønner ikke helt hva XDA-forum-folka mener med "2.Select the PDA/Modem/CSC/.PIT files in Odin."

 

Jeg har funnet .PIT filene som Darky oppgir, men det andre der skjønner jeg ikke hva er.

Noen som kan hjelpe meg med hva jeg må gjøre?

 

Her er et screenshot fra før jeg setter igang med flashing. Vil gjøre alt rett, så jeg ikke bricker den.

 

 

Ehh, jeg er ikke helt sikker på hva du driver med egentlig..

 

Hvilken firmware har du på telefonen nå, og hvilken versjon av Darkys skal du legge inn?

Lenke til kommentar

Det er helt klart det enkleste i hvert fall. Hvis du ikke gjorde det så kan man også "lure" Kies til å tro at du har norsk mobil/firmware og oppgradere derfra, eller flashe inn vanlig firmware på nytt med Odin. Hvis du har produktkode TEN som jeg har, skal dette være stock 2.2 Froyo tror jeg: http://www.multiupload.com/TIQP14WVBK fra denne tråden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=824738

 

Ta i hvert fall en backup før du begynner på ny flashing, og les deg litt opp på hvordan man flasher tilbake med stock kernel. :) Sjekk også produktkoden din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...