Gå til innhold

Samsung Galaxy S, rooting, lagfix og tilsvarende - LES FØRSTEPOST.


Anbefalte innlegg

Noen som kan gi meg svar på hvordan jeg rooter telefonen..

problemet er å få 2e recovery.. har 2.2.1 - I9000XXJPY - FROYO.XWJS7

 

Vet det er et simpelt spørsmål men finner ikke løsning noe sted..

Flash en rootet kernel med Odin, det er det enkleste og kjappeste.

 

Det finnes vel noe one click greier også, men det har jeg aldri brukt.

 

Hardcore eller voodoo kernel fra XDA gjør susen.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som kan gi meg svar på hvordan jeg rooter telefonen..

problemet er å få 2e recovery.. har 2.2.1 - I9000XXJPY - FROYO.XWJS7

 

Vet det er et simpelt spørsmål men finner ikke løsning noe sted..

Flash en rootet kernel med Odin, det er det enkleste og kjappeste.

 

Det finnes vel noe one click greier også, men det har jeg aldri brukt.

 

Hardcore eller voodoo kernel fra XDA gjør susen.

Er ikke det en update.zip fil??

Det jeg opplever som problemet med 3e recovery er at den ikke godtar unsigned update.zip filer..

Lenke til kommentar

Noen som kan gi meg svar på hvordan jeg rooter telefonen..

problemet er å få 2e recovery.. har 2.2.1 - I9000XXJPY - FROYO.XWJS7

 

Vet det er et simpelt spørsmål men finner ikke løsning noe sted..

Flash en rootet kernel med Odin, det er det enkleste og kjappeste.

 

Det finnes vel noe one click greier også, men det har jeg aldri brukt.

 

Hardcore eller voodoo kernel fra XDA gjør susen.

Er ikke det en update.zip fil??

Det jeg opplever som problemet med 3e recovery er at den ikke godtar unsigned update.zip filer..

 

Nope.

 

 

Det er to måter å flashe, Odin eller recovery. Bare husk å laste ned Odin versjonen av den kernelen du evt velger. Du kan også flashe CF-Root, for den kernelen du allerede har.

 

Alle disse filene finner du om du gjør et søk på XDA.

 

 

Lenke til kommentar

Etter å ha flashet doc romkitchen får jeg feilmeldingen " Sorry The process android.process.media has stopped" Hva kan gjøres?

 

Prøv å gå til Instillinger - Programmer - Administrer Programmer - (løpende eller alle) Download Manager og velg tøm data, evt også mellomlager.

Endret av kjibba
Lenke til kommentar

Etter å ha flashet doc romkitchen får jeg feilmeldingen " Sorry The process android.process.media has stopped" Hva kan gjøres?

 

Prøv å gå til Instillinger - Programmer - Administrer Programmer - (løpende eller alle) Download Manager og velg tøm data, evt også mellomlager.

Takk for svar, jeg flashet en eldre versjon fra doc og den funker perfekt. Skal prøve siste versjon i løpet av dagen.

Lenke til kommentar

Etter å ha flashet doc romkitchen får jeg feilmeldingen " Sorry The process android.process.media has stopped" Hva kan gjøres?

 

Prøv å gå til Instillinger - Programmer - Administrer Programmer - (løpende eller alle) Download Manager og velg tøm data, evt også mellomlager.

Funker fremdeles ikke :no:

Lenke til kommentar

 

Funker fremdeles ikke :no:

 

 

 

Da kan det være relatert til ditt sd minne. Har du minnekort i telefonen? Hvis ja, prøv å ta det ut.

 

 

Hvis du ikke har det kan feilen ligge på telefonens interne minnekort. Hvis du har mulighet til å formatere dette, så gjør det. Hvis ikke så slett alt du ikke trenger og kryss fingrene for at filen som føkker telefonen din er blandt disse.

 

I verste fall har du et korrupt minnekort, men det tviler jeg på.

 

 

 

Hei,

Har tidiligere rootet og innstallert lagfix osv men for et par uker siden la jeg inn ny firmware uten dette. Jeg tror ikke dette er den nyeste norske offiselle firmwaren. Jeg ønsker denne og lurer på hvor jeg kan laste den ned.

Setter stor pris på all hjelp :)

 

www.samfirmware.com

 

Andreas' timestamp='1301498493' post='17154551']

Noen her som anbefaler Cyanogenmod med Gingerbread eller? Kjører for øyeblikket JPY-firmware (fulgte denne guiden.). Noen som forresten vet om jeg må fjerne den gamle rooten før jeg legger inn ny?

Hvordan i så fall?

 

Root trenger du ikke å fjerne, den blir oversrevet/erstattet av ny firmware.

 

 

Lagfix må fjernes hvis du flasher til en annen kernel.

 

 

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar kjibba!

Har registrert meg og gaatt inn paa I9000. Er en del aa velge mellom, hvilken er riktig for meg?

 

Du skal vel ha den som heter JVK? Det er gingerbread. Hvis du ikke vil ha den så velger du JS8 eller JS7, som er nordiske 2.2.1 versjoner. Det er de to siste som er sluppet på Kies her i Norge.

Lenke til kommentar

 

Funker fremdeles ikke :no:

 

 

 

Da kan det være relatert til ditt sd minne. Har du minnekort i telefonen? Hvis ja, prøv å ta det ut.

 

 

Hvis du ikke har det kan feilen ligge på telefonens interne minnekort. Hvis du har mulighet til å formatere dette, så gjør det. Hvis ikke så slett alt du ikke trenger og kryss fingrene for at filen som føkker telefonen din er blandt disse.

 

I verste fall har du et korrupt minnekort, men det tviler jeg på.

Takk for svar, men hvis jeg formater fra recovery hvordan kan jeg jeg finne zip filen fra doc da?

 

 

Hei,

Har tidiligere rootet og innstallert lagfix osv men for et par uker siden la jeg inn ny firmware uten dette. Jeg tror ikke dette er den nyeste norske offiselle firmwaren. Jeg ønsker denne og lurer på hvor jeg kan laste den ned.

Setter stor pris på all hjelp :)

 

www.samfirmware.com

 

Andreas' timestamp='1301498493' post='17154551']

Noen her som anbefaler Cyanogenmod med Gingerbread eller? Kjører for øyeblikket JPY-firmware (fulgte denne guiden.). Noen som forresten vet om jeg må fjerne den gamle rooten før jeg legger inn ny?

Hvordan i så fall?

 

Root trenger du ikke å fjerne, den blir oversrevet/erstattet av ny firmware.

 

 

Lagfix må fjernes hvis du flasher til en annen kernel.

Lenke til kommentar

Takk for svar, men hvis jeg formater fra recovery hvordan kan jeg jeg finne zip filen fra doc da?

 

Den legger du bare inn igjen etter formateringen. Denne formateringen fjerner ikke systemet, bare alle andre data som ligger på sdkortet. Etter formatering kan du reboote telefonen igjen akkurat som vanlig.

 

 

Lenke til kommentar

Takk for svar, men hvis jeg formater fra recovery hvordan kan jeg jeg finne zip filen fra doc da?

 

Den legger du bare inn igjen etter formateringen. Denne formateringen fjerner ikke systemet, bare alle andre data som ligger på sdkortet. Etter formatering kan du reboote telefonen igjen akkurat som vanlig.

Takker for svar igjen, for å ha det helt klart..jeg formaterer fra recovery? Jeg kan da reboote og kjøre ny zip?

Lenke til kommentar

Takk for svar, men hvis jeg formater fra recovery hvordan kan jeg jeg finne zip filen fra doc da?

 

Den legger du bare inn igjen etter formateringen. Denne formateringen fjerner ikke systemet, bare alle andre data som ligger på sdkortet. Etter formatering kan du reboote telefonen igjen akkurat som vanlig.

Takker for svar igjen, for å ha det helt klart..jeg formaterer fra recovery? Jeg kan da reboote og kjøre ny zip?

Yup.

 

 

Lenke til kommentar

 

Andreas' timestamp='1301498493' post='17154551']

Noen her som anbefaler Cyanogenmod med Gingerbread eller? Kjører for øyeblikket JPY-firmware (fulgte denne guiden.). Noen som forresten vet om jeg må fjerne den gamle rooten før jeg legger inn ny?

Hvordan i så fall?

 

Root trenger du ikke å fjerne, den blir oversrevet/erstattet av ny firmware.

 

 

Lagfix må fjernes hvis du flasher til en annen kernel.

 

Hvordan fjerner jeg lagfixen da? Hører rykter om en offisiell 2.3-update fra Samsung i April, men regner med at jeg likevel må ha lagfix i tillegg da den sikkert ikke er lagfri. Om jeg da oppdaterer via kies, uten å ha fjernet noe, vil lagfixen ligge i bakgrunnen, eller vil telefonen bli bricket?

Lenke til kommentar
Andreas' timestamp='1301833392' post='17170755']

Hvordan fjerner jeg lagfixen da? Hører rykter om en offisiell 2.3-update fra Samsung i April, men regner med at jeg likevel må ha lagfix i tillegg da den sikkert ikke er lagfri. Om jeg da oppdaterer via kies, uten å ha fjernet noe, vil lagfixen ligge i bakgrunnen, eller vil telefonen bli bricket?

Det kommer an på hvilken lagfix du har. Enten fjernes den fra recovery, eller så har du en app i menyen som du kan fjerne den fra.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Prøvde og flashe med Odin

 

<ID:0/008> Added!!

<ID:0/008> Odin v.3 engine (ID:8)..

<ID:0/008> File analysis..

<ID:0/008> Enter CS for MD5..

<ID:0/008> Check MD5.. Do not unplug the cable..

<ID:0/008> Please wait..

<ID:0/008> Checking MD5 finished Sucessfully..

<ID:0/008> Leave CS..

<ID:0/008> Enter CS for MD5..

<ID:0/008> Check MD5.. Do not unplug the cable..

<ID:0/008> Please wait..

<ID:0/008> Checking MD5 finished Sucessfully..

<ID:0/008> Leave CS..

<ID:0/008> Enter CS for MD5..

<ID:0/008> Check MD5.. Do not unplug the cable..

<ID:0/008> Please wait..

<ID:0/008> Checking MD5 finished Sucessfully..

<ID:0/008> Leave CS..

<ID:0/008> SetupConnection..

<ID:0/008> Can't open the serial(COM) port.

<OSM> All threads completed. (succeed 0 / failed 1)

 

 

Noen idee om hva som er galt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...