Gå til innhold

Samsung Galaxy S, rooting, lagfix og tilsvarende - LES FØRSTEPOST.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

OCLF i market funket fint. Fikk 1791 i Quadrant på Froyo JPP.

Fikk mye mer på 2.1 Eclair.. (2200)

GUIDE på hvordan du rooter og lagfixer din Samsung Galaxy S med nyeste Froyo JPP

 

Først laster du ned SuperOneClick v1.5.4

 

 

Så pakker du ut filen, åpner opp mappen og starter SuperOneClick.exe

Deretter går du inn på telefonen; Innstillinger > Programmer > Utvikling > Og huker av på USB-Feilsøking (ikke ha den koblet til mens du gjør det). du er nå i "USB DEBUGGING MODUS"

 

Så kobler du telefonen til pc'n med superoneclick programmet, og trykker "Root" knappen.

Hele prosessen tar litt tid, så ha tålmodighet.

Om den står veldig lenge på "Installing superuser.apk", så gå på telefonen, trykk "programmer" og sjekk om Superuser er installert. Om den er det, kan du lukke SuperOneClick programmet, og Voilà, du har nå Rootet din Galaxy S med Froyo 2.2 JPP.

 

Om du vil ha lagfix (anbefalt)

Så går du inn i Market, søker på "oclf" og tar gratisversjonen.

Åpne så opp oclf programmet du lastet ned, og velg "Install EXT2 tools" (Husker ikke helt ordrett, men det er noe i den duren + at den skal være grønn).

Etter at den er ferdig med det, trykker du tilbake knappen, så du kommer til oversikten over ting du kan installere igjen.

Velg så "One Click Lagfix 2.2" (må være grønn).

Du kommer så til et valg om hvor mye mb du vil ha på denne ext2 partisjonen..Anbefalt er mellom 800-1200mb (jeg tok 900mb). Det er veldig viktig å ikke ta fullt, for da får du problemer om du skal fjerne lagfixen = mulig brick.

La den nå ta den tiden den bruker, etter at telefonen har automatisk rebootet, så er den ferdig og du har Lagfix installert ^^,

Last ned Quadrant (søk i market) og kjør full benchmark og skriv poengene dine her.

Nå kan du nyte en SUPERSMOOTH Galaxy S! Sett en pluss på dette innlegget:cool:

Jeg tar ikke noe ansvar om du skulle klare å bricke telefonen din.

 

 

 

Takk :)

 

To ting:

 

1. Skal jeg kjøre en vanlig firmware oppgradering før jeg begir meg ut på å roote? Eller etter?

 

2. Hvordan vet jeg hvilken Froyo ver jeg har?

 

Thaaanks

Lenke til kommentar

Da har jeg lekt meg litt med GPS. Det har vært en del snakk om svakheter i GPSen, og litt diskusjon om hvor unøyaktig den er.

Følgende har jeg merket meg (brukt Google Maps):

- GPS er helt grei helt til skjermen slår seg av, da mister den først fix og begynner å rote veldig. (Takk for Tasker som kan holde skjermen påslått)

- Pilen i GM mister retningen når man står stille.

- Etter skjerm av opplever jeg stort sett aldri at pilen følger veien, noe som aldri var et problem på Magic/Desire.

- Når man står stille "sniker" pilen seg vekk fra riktig posisjon, på det verste nesten 100m!!!

 

Jeg skulle ha moro av å prøve Navigon på denne telefonen, men venter på at Navigon kundeservice skal flytte lisensen til SGSen. Navigon kundeservice er omtrent på nivå med Samsung, så det kan bli interessant å se...

 

Men ellers er telefonen himmelsk etter root og voodoo.

Lenke til kommentar

Kor lenge er det vanlig at rootinga står på Installing Superuser.apk? Har stått ei stund no.

 

min ble aldri borte, men gikk på programmer og så at superuser var installert, og sjekket med å prøve et program som krever root.. virket fint. så jeg bare lukka programmet ^^

Hvor lenge er det snakk om? Har ventet en god stund men det har ennå ikke dukket opp noe superuser.apk... hm..

Lenke til kommentar

Da har jeg lekt meg litt med GPS. Det har vært en del snakk om svakheter i GPSen, og litt diskusjon om hvor unøyaktig den er.

Følgende har jeg merket meg (brukt Google Maps):

- GPS er helt grei helt til skjermen slår seg av, da mister den først fix og begynner å rote veldig. (Takk for Tasker som kan holde skjermen påslått)

- Pilen i GM mister retningen når man står stille.

- Etter skjerm av opplever jeg stort sett aldri at pilen følger veien, noe som aldri var et problem på Magic/Desire.

- Når man står stille "sniker" pilen seg vekk fra riktig posisjon, på det verste nesten 100m!!!

 

Jeg skulle ha moro av å prøve Navigon på denne telefonen, men venter på at Navigon kundeservice skal flytte lisensen til SGSen. Navigon kundeservice er omtrent på nivå med Samsung, så det kan bli interessant å se...

 

Men ellers er telefonen himmelsk etter root og voodoo.

 

 

Hva er voodoo ?

Lenke til kommentar

Det er en lagfix

 

http://project-voodoo.org/

 

 

Hva er den beste lagfixen ?

 

Ikke godt å si.. Men de mest dedikerte og de som (i mine øyne) kan det best er vel Voodo.

Men de har litt tricky metoder for å installere det, derfor brukte jeg ikke de, og heller oclf.

oclf lager ext2 system, voodo lager ext4 system.. vet ikke noe særlig om forskjellene på disse.

 

 

EDIT: Ok da, voodo har ikke tricky metode, de bruker update.zip metoden..

Men den virket ikke for min JPP når jeg prøvde igår ^^

Og jeg orker ikke sette meg inn i Odin for en liten lagfix ^^

Endret av Möllers Tran
Lenke til kommentar

Hva er den beste lagfixen ?

 

Ikke godt å si.. Men de mest dedikerte og de som (i mine øyne) kan det best er vel Voodo.

Men de har litt tricky metoder for å installere det, derfor brukte jeg ikke de, og heller oclf.

oclf lager ext2 system, voodo lager ext4 system.. vet ikke noe særlig om forskjellene på disse.

 

 

EDIT: Ok da, voodo har ikke tricky metode, de bruker update.zip metoden..

Men den virket ikke for min JPP når jeg prøvde igår ^^

Og jeg orker ikke sette meg inn i Odin for en liten lagfix ^^

 

Voodoo hadde litt tvetydig installasjonsveiledning, men det gikk greit. Odin var litt ustabilt, men det gikk på andre forsøk. Jeg brukte ikke update.zip, men flashet med tar-pakke som man laster ned fra prosjektets hjemmeside.

Jeg synes telefonen virker veldig frisk og rask nå.

Lenke til kommentar

Sikter du til 3-knapp kombo? Det kan jeg jo fikse etterhvert.

 

Fikk 1867 i Quadrant nettopp, og guiden din funka råbra ;). Så er det bare å huske 3 knappskombo ved neste offisielle oppdatering.

 

Hva mener du med å huske 3 knappskombo ved neste oppdatering?

Uanz må du vertfall huske å fjerne lagfix før du installerer en ny oppdatering.

Lenke til kommentar

 

Så lenge en har download og recovery mode på tlf så skal det VEEEEEELDIG mye til for å bricke tlf helt, da må du feks dra ut usb ledning midt i en flash(done that , tlf virker enda ^^) så har du litt peiling på databruk så ville jeg ikke vært redd for å flashe.

Leser gjennom xda forumet hver dag, og kan ikke huske sist jeg så noen som hadde 3 button mode som har bricka tlf helt.

 

 

 

Hva mener du med å huske 3 knappskombo ved neste oppdatering?

Uanz må du vertfall huske å fjerne lagfix før du installerer en ny oppdatering.

 

 

Du misforstår. Han har ikke 3 buttom combo nå, derfor jeg sa det ikke er så lurt å tukle med lagfix uten å ha lagt inn 3button fix.

Lenke til kommentar

OCLF i market funket fint. Fikk 1791 i Quadrant på Froyo JPP.

Fikk mye mer på 2.1 Eclair.. (2200)

GUIDE på hvordan du rooter og lagfixer din Samsung Galaxy S med nyeste Froyo JPP

 

Først laster du ned SuperOneClick v1.5.4

 

 

Så pakker du ut filen, åpner opp mappen og starter SuperOneClick.exe

Deretter går du inn på telefonen; Innstillinger > Programmer > Utvikling > Og huker av på USB-Feilsøking (ikke ha den koblet til mens du gjør det). du er nå i "USB DEBUGGING MODUS"

 

Så kobler du telefonen til pc'n med SuperOneClick programmet, og trykker "Root" knappen.

Hele prosessen tar litt tid, så ha tålmodighet.

Om den står veldig lenge på "Installing superuser.apk", så gå på telefonen, trykk "programmer" og sjekk om Superuser er installert. Om den er det, kan du lukke SuperOneClick programmet, og Voilà, du har nå Rootet din Galaxy S med Froyo 2.2 JPP.

 

Om du vil ha lagfix (anbefalt)

Så går du inn i Market, søker på "oclf" og tar gratisversjonen.

Åpne så opp oclf programmet du lastet ned, og velg "Install EXT2 tools" (Husker ikke helt ordrett, men det er noe i den duren + at den skal være grønn).

Etter at den er ferdig med det, trykker du tilbake knappen, så du kommer til oversikten over ting du kan installere igjen.

Velg så "One Click Lagfix 2.2" (må være grønn).

Du kommer så til et valg om hvor mye mb du vil ha på denne ext2 partisjonen..Anbefalt er mellom 800-1200mb (jeg tok 900mb). Det er veldig viktig å ikke ta fullt, for da får du problemer om du skal fjerne lagfixen = mulig brick.

La den nå ta den tiden den bruker, etter at telefonen har automatisk rebootet, så er den ferdig og du har Lagfix installert ^^,

Last ned Quadrant (søk i market) og kjør full benchmark og skriv poengene dine her.

Nå kan du nyte en SUPERSMOOTH Galaxy S! Sett en pluss på dette innlegget:cool:

Jeg tar ikke noe ansvar om du skulle klare å bricke telefonen din.

Hei

Prøvde å kjøre SuperOneClick, men prog henger i vista...

Lenke til kommentar

 

Så lenge en har download og recovery mode på tlf så skal det VEEEEEELDIG mye til for å bricke tlf helt, da må du feks dra ut usb ledning midt i en flash(done that , tlf virker enda ^^) så har du litt peiling på databruk så ville jeg ikke vært redd for å flashe.

Leser gjennom xda forumet hver dag, og kan ikke huske sist jeg så noen som hadde 3 button mode som har bricka tlf helt.

 

 

 

Hva mener du med å huske 3 knappskombo ved neste oppdatering?

Uanz må du vertfall huske å fjerne lagfix før du installerer en ny oppdatering.

 

 

Du misforstår. Han har ikke 3 buttom combo nå, derfor jeg sa det ikke er så lurt å tukle med lagfix uten å ha lagt inn 3button fix.

Har ikke lest hva som ble skrevet før, men som jeg skrev at det var ganske safe vis en hadde det. Men ja ikke lurt å drive med sånn vis du ikke har 3 button mode,Jpa er såpass grei at du klarer deg uten. Og samsung er nøtt til å finne en måte å gjøre tlf lagfri uten lagfix, ellers kommer de til å tape mange kunder. Så får håpe det er deres hovedfokus nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...