Gå til innhold

Samsung Galaxy S, rooting, lagfix og tilsvarende - LES FØRSTEPOST.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, jeg vurderer å roote telefonen min. Har forsøkt å lese gjennom forumet, men vil bare forsikre meg før jeg rooter.

Er det noen forholdsregler jeg kan ta for å sikre meg at telefonen min ikke blir bricked? Som å ta backup av noe? Har veldig lite peiling på rooting, så trenger helt basic svar.

Er det noe annen wiping man må ta av telefonen enn factory reset? Må man gå inn manuelt å slette noe?

 

Har grunnbåndsversjon: I9000XXJPY

Kjerneversjon: 2.6.32.9

root@se-S608 #2

 

Hva betyr det at det står root?

 

 

Takker på forhånd for alle svar :p er som sagt helt grønn på dette, og trenger all hjelp jeg kan få.

Lenke til kommentar

Hei, jeg vurderer å roote telefonen min. Har forsøkt å lese gjennom forumet, men vil bare forsikre meg før jeg rooter.

Er det noen forholdsregler jeg kan ta for å sikre meg at telefonen min ikke blir bricked? Som å ta backup av noe? Har veldig lite peiling på rooting, så trenger helt basic svar.

 

 

Virker 3-button-recovery hos deg? Det er det første du kan starte med å finne ut. Skriv et svar når du vet det.

Lenke til kommentar

Hvis du viser til de to forskjellige metodene henvist til tidlgere, så får jeg både opp den gule trekanten, og menyen, på de to forskjellige metodene. Hva nå?

 

Skal du bare roote for å roote, eller skal du installere lagfix også? Greit å vite litt om hva du vil med telefonen før vi kommer med tips :-) Det å roote er bare egentlig å få administratorrettigheter på telefonen slik du kan installere det du vil etc.

Lagfix derimot er å gjøre telefonen raskere.

Lenke til kommentar

Hvis du viser til de to forskjellige metodene henvist til tidlgere, så får jeg både opp den gule trekanten, og menyen, på de to forskjellige metodene. Hva nå?

 

Skal du bare roote for å roote, eller skal du installere lagfix også? Greit å vite litt om hva du vil med telefonen før vi kommer med tips :-) Det å roote er bare egentlig å få administratorrettigheter på telefonen slik du kan installere det du vil etc.

Lagfix derimot er å gjøre telefonen raskere.

 

Hei, jeg vil selvfølgelig innstallere lagfix også :) Det jeg ønsker med telefonen er å få en raskere telefonen som ikke lagger like mye.

lest mye bra om Darksys ROM. At den også inneholder en lagfix? Kan jeg forresten roote telefonen med SuperOneClick før jeg innstallerer Darksys ROM? Har det altså noe å si hva slags måte jeg rooter før jeg innstallerer ROMS?

Endret av largim
Lenke til kommentar

Darkys er fantastisk! Nå har jeg ikke testet 9.2, jeg har 8.1 men versjon 9.2 skal være veldig bra :)

 

Ja, Darkys inneholder alt du trenger. Den bytter ut kernelen til en raskere, den har innebygt lagfix som du kan aktivere etter installasjon, og den wiper telefonen din slik at alt blir på stell.

 

Så om du vurderer Darkys vil jeg sterkt anbefale det :-) Doc's rom skal også være veldig bra men det har jeg ikke erfaring med.

 

For å installere darkys kan du lese et av mine forrige innlegg om det :-)

Lenke til kommentar

Hvis du viser til de to forskjellige metodene henvist til tidlgere, så får jeg både opp den gule trekanten, og menyen, på de to forskjellige metodene. Hva nå?

 

Skal du bare roote for å roote, eller skal du installere lagfix også? Greit å vite litt om hva du vil med telefonen før vi kommer med tips :-) Det å roote er bare egentlig å få administratorrettigheter på telefonen slik du kan installere det du vil etc.

Lagfix derimot er å gjøre telefonen raskere.

 

Hei, jeg vil selvfølgelig innstallere lagfix også :) Det jeg ønsker med telefonen er å få en raskere telefonen som ikke lagger like mye.

lest mye bra om Darksys ROM. At den også inneholder en lagfix? Kan jeg forresten roote telefonen med SuperOneClick før jeg innstallerer Darksys ROM? Har det altså noe å si hva slags måte jeg rooter før jeg innstallerer ROMS?

 

 

Nå svarte jeg før du skrev det siste spørsmålet, men jeg ville ikke ha installert noe lagfix eller rootet telefonen før du legger inn Darkys. Darkys fikser alt, både lagfix og root når det blir installert.

Lenke til kommentar

Fulgte denne guiden for å være sikker: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=926399

Funket knall bra. Kjører custom Doc's Rom :)

 

 

Har følgt den guiden jeg også. Gikk veldig greitt å følge den. Jeg startet med e3.

 

Nå skal jeg bare teste telefonen litt og se hvordan ting virker :)

 

Denne anbefalse, etter en uke er jeg like fornøyd. Har ikkje kjørt noe ekstra lag fix. Telefonen er helt lag fri.

Lenke til kommentar

Hei, jeg installerte Darky's v9.2 extreme edition men den har ikke noe norsk språk eller swipe :( Itillegg så lagger den BRUTALT når jeg er inne på musikk spilleren. Har heller ikke norsk tastatur og når jeg restarter telefonen så går den tilbake til nederlandsk språk og bakgrunnen går også tilbake til den første som fulgte med Darky's room.

Er det noen måte å gå tilbake til stock version på? Også oppdatere via Kies? Sleit med å få telefonen til å gå igjen etter at jeg tilbakestillte den så derfor prøvde jeg forskjellige guider på nettet, og det var tilfeldig at det var Darky's v9.2 som fikk telefonen til å skru seg på igjen. Den kom ikke forbi start logoen for en eller annen grunn etter at jeg tilbakestillte den ><

Lenke til kommentar

Hei, jeg installerte Darky's v9.2 extreme edition men den har ikke noe norsk språk eller swipe :( Itillegg så lagger den BRUTALT når jeg er inne på musikk spilleren. Har heller ikke norsk tastatur og når jeg restarter telefonen så går den tilbake til nederlandsk språk og bakgrunnen går også tilbake til den første som fulgte med Darky's room.

Er det noen måte å gå tilbake til stock version på? Også oppdatere via Kies? Sleit med å få telefonen til å gå igjen etter at jeg tilbakestillte den så derfor prøvde jeg forskjellige guider på nettet, og det var tilfeldig at det var Darky's v9.2 som fikk telefonen til å skru seg på igjen. Den kom ikke forbi start logoen for en eller annen grunn etter at jeg tilbakestillte den ><

 

Jeg ville gitt darkys 9.2 et nytt forsøk. Last ned darkys appen fra market, velg wipe og flash på nytt..

 

Swype kan du finne også. Eneste jeg ikke finner nå er norsk meny men det trengs ikke egentlig. Jeg installerte gingerbread keyboard fra market og det fungerer perfekt til mitt bruk..

Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke å roote den med noe som helst program da jeg ikke klarer å innstallere ADB driver (får; "alvorlig feil under innstallasjonen")

 

Jeg har forsøkt å bruke både Odin og One click, men hver gang jeg kobler til telefonen, med debugging eller ei, klager windows på at det ikke gikk å innstallere ADB driver.

 

I SuperOneClick får jeg bare "waiting for device"

 

Jeg har lasta ned driverpakke flere ganger, og alt annet fungerer!

 

Skulle gjerne ha ordnet meg en lagfix, da telefonen er fryktelig treg, og stopper opp ofte.

 

Det gjelder en Galaxy I 5700

 

post-229601-0-60361400-1297727824_thumb.jpg

Endret av SuperJedi90
Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke å roote den med noe som helst program da jeg ikke klarer å innstallere ADB driver (får; "alvorlig feil under innstallasjonen")

 

Jeg har forsøkt å bruke både Odin og One click, men hver gang jeg kobler til telefonen, med debugging eller ei, klager windows på at det ikke gikk å innstallere ADB driver.

 

I SuperOneClick får jeg bare "waiting for device"

 

Jeg har lasta ned driverpakke flere ganger, og alt annet fungerer!

 

Skulle gjerne ha ordnet meg en lagfix, da telefonen er fryktelig treg, og stopper opp ofte.

 

Det gjelder en Galaxy I 5700

 

post-229601-0-60361400-1297727824_thumb.jpg

 

Usikker på hva ADB er, men får du installert KIES og koblet telefonen til der?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...