Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

USB-C på mobilen er noe herk.
Jeg synes micro-USB fungerte bedre.

Ladekontakten på kabelen kan bli klemt.  (Skjedd på flere)
Ene veien så er det sneglefart, og andre veien hurtiglading (På en kabel jeg har, funket fint før)
Kabelen detter ut. 

Hadde aldri problemer med micro-USB.

Lenke til kommentar
Kjøleskap skrev (47 minutter siden):

For det første så er det skikkelig nyttig å forkorte et ord fra sju til fem bokstaver. For det andre så høres det ut som om man snakker om en afrikansk gutt.

Hjernen min tenkte automatisk at det var en kampsport første gang jeg leste forkortelsen.

SAMBO 🦵

Lenke til kommentar
Fantomtegningen skrev (11 minutter siden):

Breiviken AKA Fjottolf...

Helt ubregripelig at vi som nasjon må bruke tid, penger og oppmerksomhet på ham, burde blitt kastet ned i en kloakkskum siden dag 1.

At det i hele tatt kommer opp i retten når han bor på luksushotell.

Det er slik velferdsnorge fungerer (på godt og vondt). Det er ikke hvordan han har det i fengsel som er straffen men begrensningene han har og vil ha resten av livet. Han kjeder seg nok og benytter envær sjanse til å komme seg ut av fengselet. Han har jo intet annet å gjøre enn å drive med det han gjør.

Jeg skjønner tankegangen din og frustrasjonen. Du er nok ikke alene om den. Men laa oss være fryktelig glade for at vi bor i det landet vi bor i og at Fjottolf blir sperret inne for livstid. Han slipper nemlig neppe ut igjen så lenge han lever.

Men LITT selvinsikt har han skal sies. han traff godt på det nye navnet sitt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Andre hundeeiere som venter eller snur seg og går mot meg fordi de absolutt skal ha hundene våre til å hilse. Spesiellt når deres egen hund bjeffer og piper. "Å så søt valp du har, hunden min er snill altså så det er greit at de hilser". WTF??!! 😡 Null respekt for at jeg forsøker å trene valpen min til å ikke bli som hunden de selv har (dvs bjeffe og pipe på andre hunder og dra i mot), og ikke vil belønne den slags adferd. Det værste er jo at valpen min plukker opp den adferden og nå har begynnt å trekke og pipe mot et utvalg hunder og folk, som bare betyr ekstra jobb for meg. Ja valpen er liten og søt nå, men det blir en stor hund etterhvert og den type adferd kan lett skremme barn og folk som er redd for hund. Har måttet si ifra og be folk la oss være i fred flere ganger. "Du trenger ikke å være så sur da..." Jo, jeg må jo det når folk faan meg ikke evner å ta et hint og la en være i fred! 😡🤬💀

Endret av Trippelure
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Naturligvis ikke alltid det passer, men sosialisering, både med folk og andre hunder, er en viktig del av valpeoppdragelsen, så sånt bør en vel stort sett se på som en positiv mulighet - så lenge hunden en møter ikke er aggresiv, naturligvis.

Endret av Zork
Lenke til kommentar
1 hour ago, Trippelure said:

....

Her er jeg helt enig - folk som ikke aner hva de driver med og skal prakke sine egne problemer over på andre i sin uvitenhet, det er helt ufyselig.

Hva er det som gjør at hundene deres blir slik at de bjeffer og piper mens de drar i båndet? Er det fordi eieren "girer" hunden opp til å hilse på andre?

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Selvfølgelig vet jeg at valper skal sosialiseres. Han har lekevenner, løper løs der det er forsvarlig og får hilse på alle hunder vi møter naturlig (dvs som kommer gående mot oss når vi er ute og går), så lenge det ikke er bjeffing og piping. Om han lærer seg at han får hilse når det er bjeffing og piping blir det bare mer av det. Valpen min har aldri pleid å bjeffe eller pipe når vi møter andre hunder, bare logring og noen ganger litt ivrig hopping. 

Om du hadde lest posten min skikkelig ser du at jeg skriver folk med hunder som venter på oss eller snur seg og går tilbake med intensjon om at vi SKAL hilse, dvs ingen naturlig hilsesituasjon. Dette kan være stressende og forvirrende for en valp. Og når de samtidig har hunder som bjeffer, piper og trekker i båndet, og så slipper ut bånd fra langline sånn at jeg ikke har mulighet til å selv velge om det er greit at det skal hilses... Det er bare ikke greit, respektløst og ødelegger valpetreningen min! Jeg driter i om hunden deres er snill, en eier skal ha kontroll på hunden sin og ikke presse den på andre folk og hunder. Vi har fått en hundelov som beskriver dette. Nå har jo valpen min lært seg til å bjeffe og pipe på disse hundene da og jeg må forholde meg til duster som ikke skulle hatt hund og hundene deres 😡😔

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Skogslik skrev (35 minutter siden):

Heftige mareritt nesten hver eneste natt.
Våkner fra ett og sovner igjen rett inn i ett nytt.

Prøver og holde meg våken etter og ha våken fra ett for en stund, slik at jeg ikke glir rett inn igjen.

Haha, flott. 

 

Jeg hadde masse mareritt som barn.

Endte opp med å lære meg lucid dreaming (ante ikke hva det var da så klart 😅)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Trippelure skrev (2 timer siden):

Selvfølgelig vet jeg at valper skal sosialiseres. Han har lekevenner, løper løs der det er forsvarlig og får hilse på alle hunder vi møter naturlig (dvs som kommer gående mot oss når vi er ute og går), så lenge det ikke er bjeffing og piping. Om han lærer seg at han får hilse når det er bjeffing og piping blir det bare mer av det. Valpen min har aldri pleid å bjeffe eller pipe når vi møter andre hunder, bare logring og noen ganger litt ivrig hopping. 

Om du hadde lest posten min skikkelig ser du at jeg skriver folk med hunder som venter på oss eller snur seg og går tilbake med intensjon om at vi SKAL hilse, dvs ingen naturlig hilsesituasjon. Dette kan være stressende og forvirrende for en valp. Og når de samtidig har hunder som bjeffer, piper og trekker i båndet, og så slipper ut bånd fra langline sånn at jeg ikke har mulighet til å selv velge om det er greit at det skal hilses... Det er bare ikke greit, respektløst og ødelegger valpetreningen min! Jeg driter i om hunden deres er snill, en eier skal ha kontroll på hunden sin og ikke presse den på andre folk og hunder. Vi har fått en hundelov som beskriver dette. Nå har jo valpen min lært seg til å bjeffe og pipe på disse hundene da og jeg må forholde meg til duster som ikke skulle hatt hund og hundene deres 😡😔

Høres skikkelig kjipt ut 😞☹️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...