Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det er utrolig mye irritasjon ei lita fandens flue kan utrette. Jo mindre desto mer irriterende, de store grønne spyfluene forsvinner gjerne like fort ut som de kom inn, mens småjævlene holder det gående helt til du får et fulltreff med smekkeren.

Har ei her nå, men for øyeblikket har den gått i dekning. Har gått rundt hele rommet å veivet med armene som en gærning for å skremme den frem fra skjulestedet, men den holder fortsatt stand der den sitter skjult et sted.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kona er helt gal fordi jeg har kjøpt en PS3 for 500kr i brukthandel. Jeg spurte henne om det var ok på Lørdag og idag når jeg har hentet og betalt og hun klikker er det Mandag. Har ikke tenkt å spille mye, var bare litt kult og retro samt at den kan mere enn dvd spilleren den erstatter.

Så irriterende at jeg ikke har lov til en dritt, samtidig får hun 4000 kr av meg for å dra til Stockholm…

Jeg har ikke brukt PlayStation bare brukt kvelden på å installere og oppdatere den og lastet inn spillene.

Endret av Gouldfan
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
On 6/18/2023 at 1:14 PM, Frank.N.Steen said:

La ut noen nylig tatt bilder fra ei bypark i Oslo, kanskje for å "skremme" Ales edderkoppfobi litt, men kanskje desto mer som ei fin påminnelse om at uten deres innsats, så ville nok ting ha vært langt mer utrivelig for oss mennesker.

Som var vel også noe Julian Sands edderkopp ekspert i Arachnophobia (1990) forsøkte å påminne Jeff Daniels ikke fullt så begeistra karakter om.

Men joda, ikke så moro om en blir fullstendig nedsnødd med edderkopper i eget hjem. 

  Hide contents

dvQcMW0.jpgXgLbxTg.jpgBWZuIHo.jpg

Det der er vel larvene til heggspinnmøll, ikke edderkopper. Men kan hende jeg leser posten din feil og du vet det fra før, er utrolig trøtt atm 😅

Det virker som om i år er en av de årene de er ekstra flertallige. De kan iblant dekke hele svære trær av hegg med spindel og spise opp alle bladene slik at treet bare er hvitt.

Endret av shockorshot
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (1 time siden):

Kona er helt gal fordi jeg har kjøpt en PS3 for 500kr i brukthandel. Jeg spurte henne om det var ok på Lørdag og idag når jeg har hentet og betalt og hun klikker er det Mandag. Har ikke tenkt å spille mye, var bare litt kult og retro samt at den kan mere enn dvd spilleren den erstatter.

Så irriterende at jeg ikke har lov til en dritt, samtidig får hun 4000 kr av meg for å dra til Stockholm…

Jeg har ikke brukt PlayStation bare brukt kvelden på å installere og oppdatere den og lastet inn spillene.

Hvis noen skulle bestemt på den måten over meg, så hadde jeg også blitt irritert.

Kos deg med Playstation, har selv ps4, men bruker den alt for lite.

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
shockorshot skrev (12 minutter siden):

Det der er vel larvene til heggspinnmøll, ikke edderkopper. Men kan hende jeg leser posten din feil og du vet det fra før, er utrolig trøtt atm 😅

Det virker som om i år er en av de årene de er ekstra flertallige. De kan iblant dekke hele svære trær av hegg med spindel og spise opp alle bladene slik at treet bare er hvitt.

Oj, heggspinnmøll, da er det kanskje ikke så rart edderkoppene manglet ja.

Søkte nå, og ser ut som arbeidet til møllen. Men imponerende innsats må en jo si, selv om det var kanskje litt for mange naturdokumentarer fra Amazonas og nevnte skrekkeventyrfilm som en hadde i tankene, når en begynte å studere litt nærmere.

Takk for oppdateringen.

Lenke til kommentar
2 hours ago, Gouldfan said:

Kona er helt gal fordi jeg har kjøpt en PS3 for 500kr i brukthandel. Jeg spurte henne om det var ok på Lørdag og idag når jeg har hentet og betalt og hun klikker er det Mandag. Har ikke tenkt å spille mye, var bare litt kult og retro samt at den kan mere enn dvd spilleren den erstatter.

Så irriterende at jeg ikke har lov til en dritt, samtidig får hun 4000 kr av meg for å dra til Stockholm…

Jeg har ikke brukt PlayStation bare brukt kvelden på å installere og oppdatere den og lastet inn spillene.

Hun ville nok at du skulle kjøpe en nyere så hun kan spille.

Lenke til kommentar
2 hours ago, Gouldfan said:

Kona er helt gal fordi jeg har kjøpt en PS3 for 500kr i brukthandel. Jeg spurte henne om det var ok på Lørdag og idag når jeg har hentet og betalt og hun klikker er det Mandag. Har ikke tenkt å spille mye, var bare litt kult og retro samt at den kan mere enn dvd spilleren den erstatter.

Så irriterende at jeg ikke har lov til en dritt, samtidig får hun 4000 kr av meg for å dra til Stockholm…

Jeg har ikke brukt PlayStation bare brukt kvelden på å installere og oppdatere den og lastet inn spillene.

Hun bestemmer ikke noe over hva du skal kjøpe eller ikke. Sett ned foten din, ha litt selvrespekt, hjelpes. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Quakecry skrev (4 minutter siden):

Hun bestemmer ikke noe over hva du skal kjøpe eller ikke. Sett ned foten din, ha litt selvrespekt, hjelpes. 

Ja jeg gjorde det, det ble husbråk for å si det sånn.. Kaster du Ps3 min så går smykkeskrinet og luksus veskene dine i søpla…

Jeg skal ikke bruke den så mye, bare synes det var kult å ha som alternativ til ølkveld, film eller tv når jeg er alene hjemme. Jeg har kjedet meg så mye i det siste. Og tenkte litt spill kunne vært et alternativ…

Også spurte jeg om det var ok på Lørdag på forhånd…

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (13 timer siden):

Jeg skal ikke bruke den så mye, bare synes det var kult å ha som alternativ til ølkveld, film eller tv

Hvorfor ikke heller kjøpe en XboxOne S?
DEN kan du jo forklare at er en perfekt 4k spiller og vil gjøre seg bedre i hjemmekino-oppsettet ditt!
Har en selv, brukes faktisk mye, og kona sier selvsagt ingenting!

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Woff skrev (5 timer siden):

Hvorfor ikke heller kjøpe en XboxOne S?
DEN kan du jo forklare at er en perfekt 4k spiller og vil gjøre seg bedre i hjemmekino-oppsettet ditt!
Har en selv, brukes faktisk mye, og kona sier selvsagt ingenting!

Økonomi for dyrt for mitt budgett, og jeg ville prøve gamle spill jeg ikke fikk prøvd fordi jeg hadde Xbox 360 feks Final Fantasy Metal Gear og Last of us.

hodetelefoner og en forforsterker eller amp med HT inngang er noe jeg heller vil satse slike kr på, trenger ny AVR med tiden også. Er ikke så interessert i nye spill er mest retro og sjarmen med å ha valget istedenfor en ølkveld er litt av greia..

Tror kona føler litt konkurranse med tv spill, jeg merket at hun var litt gretten når jeg hadde 360. Men jeg forsto ikke hvorfor, de andre damene jeg bodde med spilte sammen med meg…

Tror det var fordi hun ikke spiller noe selv.

Jeg spilte ikke mye kanskje en til to timer en død dag et par ganger i uken. Jeg er mye mer på iPad eller hører musikk med en øl eller ser film. Kan gå med mange timer film i uken, men det ser kona også på.

Kona mente jeg kunne bli avhengig av spill? Men alt som er et alternativ til alkohol en dødkjedelig helg må vel være sunne alternativ? Og for meg er slike alternativ trening, film eller feks spill. Jeg spiller mye på telefon. Typ pusle og strategi spill..

 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Woff skrev (7 timer siden):

Hvorfor ikke heller kjøpe en XboxOne S?
DEN kan du jo forklare at er en perfekt 4k spiller og vil gjøre seg bedre i hjemmekino-oppsettet ditt!
Har en selv, brukes faktisk mye, og kona sier selvsagt ingenting!

Du er vel eldre enn meg du? Og madammen er fortsatt positiv til Xbox? Vel vel, jeg ante ikke at Ps3 skulle være noe problem. Får skylde på dårlig hukommelse og at jeg ikke husket at hun ble glad når jeg solgte Xboxen...

Jeg forstår ikke kvinnfolk, de har interesser smykker, sminke, kjoler, sko, Facebook og vi intresserer oss for gadgets og elektronikk og biler osv.

Ps3 må nok selges, ellers blir den kastet sa hun. Bedre å selge den enn at hun blir politianmeldt for tyveri.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
23 hours ago, Gouldfan said:

Kona er helt gal fordi jeg har kjøpt en PS3 for 500kr i brukthandel. Jeg spurte henne om det var ok på Lørdag og idag når jeg har hentet og betalt og hun klikker er det Mandag. Har ikke tenkt å spille mye, var bare litt kult og retro samt at den kan mere enn dvd spilleren den erstatter.

Så irriterende at jeg ikke har lov til en dritt, samtidig får hun 4000 kr av meg for å dra til Stockholm…

Jeg har ikke brukt PlayStation bare brukt kvelden på å installere og oppdatere den og lastet inn spillene.

Det verste en kvinne vet, er at en mann koser seg.

  • Innsiktsfullt 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...