Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg forstår frustrasjonen, samtidig er vel intensjonen å peke på hvor lite disse bildene egentlig betyr dersom vi ødelegger livsgrunnlaget vårt.
Svakt av de store tabloidene å ikke melde om at bildene var beskyttet bak glass begge gangene.

At man aksjonerer med mat har like lite med sult å gjøre som at barnet ditt ikke spiser alt hen har på tallerken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
7 minutes ago, Gaea said:

Hva har Van Gogh gjort?  

Uten å skrive langt om aktivisme som metode og filosofi, er vel Van Gogh utvalgt, ikke på grunn av hans person som sådan, men fordi bildene hans er nokså kollektivt likt, som igjen fører til større mediadekning og interesse blant massene.

Just now, Delvis said:

Om de vil markere noe virkelig viktig, burde de peke på kjernen til disse problemene: Det er alt for mange folk i verden.
Ynglingen må stoppe. Av flere grunner. De tenker ikke etter, og har ikke satt seg inn i rekkeviddene av hva de fabler om.

Det er veldig enkelt å anklage aktivister for å være kunnskapsløse.
Formålet her er å skape oppmerksomhet, at du engasjerer deg i form av indignerte innspill er tegn på suksess.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (4 minutter siden):

Uten å skrive langt om aktivisme som metode og filosofi, er vel Van Gogh utvalgt, ikke på grunn av hans person som sådan, men fordi bildene hans er nokså kollektivt likt, som igjen fører til større mediadekning og interesse blant massene.

Ah, takk for oppklaring 👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Larzen_91 skrev (6 minutter siden):

"Yngling" stopper så fort man løfter folk ut av fattigdom og gir kvinner utdanning og råderett over egen reproduksjon.

Jo men det må nok gå hånd i hånd, og det blir vanskelig

Atib Azzad skrev (3 minutter siden):

Det er veldig enkelt å anklage aktivister for å være kunnskapsløse.
Formålet her er å skape oppmerksomhet, at du engasjerer deg i form av indignerte innspill er tegn på suksess.

Kanskje det. Skal innrømme at jeg var litt for rask her, er ikke sikker på hva de vil markere, og tok det litt for gitt.
Bra at der var glass på maleriet da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Delvis skrev (6 minutter siden):

Jo men det må nok gå hånd i hånd, og det blir vanskelig

Det er en prosess samtlige industrialiserte land har gått gjennom. Det er ikke vanskelig, men det er ikke gjort i en håndvending. Selv er jeg ikke av oppfatningen at overbefolkning i seg selv er et stort problem, men snarere fordelingen av ressurser i et globalt samfunn. Overbefolkning kan snarere være/bli et symptom på at det er mange store samfunn som ikke har kommet seg over den "kneika" som vesten kom seg over i løpet av 1900-tallet.

Edit: med alt dette sagt, dess flere karrierekvinner vi får, dess flere incels får vi. Det vet jeg ikke om verden er klar for. 😛

Endret av Larzen_91
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kultur er heldigvis ikke statisk. Det er jo stor kulturforskjell på Norge anno 2022 og Norge anno 1922, før industrialiseringen. Afrikanske samfunn får ikke masse barn bare fordi "det er kultur'n demmes", det er slik "alle" utviklingsland er. Det er i hvert fall generelt nok til at det er barneskolepensum: "den demografiske overgangen".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
6 hours ago, Tåkefyrste said:

De kaster mat på malerier også presterer de å klage over miljøet og at folk ikke har mat. Idioter.

Samtidig skal miljøidiotene stenge ned en stor del av matproduksjonen. Ja la oss stenge ned kraft og matproduksjon, det er lurt for å redde miljøet. Man kan bli varm om hjertet av det intellektuelle nivået.

Personlig mener jeg slike idioter burde blitt sendt til en avsperret koloni på grønland hvor de selv må sørge for produksjon av alt de må ha for å overleve.

Etter noen år der, kan vi ta en prat.

 

Endret av Theo343 (takk for meg)
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Dubious skrev (På 21.10.2022 den 16.55):

Angrer på at jeg ikke fylte diesel til 22 kroner, for i det siste så har den ligget på 26 kroner, og tanken begynner å bli tom.

Jeg tenkte på denne posten da jeg så det kosta 22 kroner på lørdag og fylte full tank, siden det er det laveste jeg har sett på en stund. Selvsagt var det en hel krone billigere i dag og jeg kunne spart 55 kroner. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Depresjon. Det irriterer meg så inderlig. 

Sittet å lekt med tanken om elektrosjokkbehandling.. Det er veldig drastisk skritt men jeg hater å ha tilbakekommende depresjon. Føler det bare komme tilbake igjen og igjen uten at jeg klarer å få kontroll på det.. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (22 minutter siden):

Sittet å lekt med tanken om elektrosjokkbehandling.. Det er veldig drastisk skritt men jeg hater å ha tilbakekommende depresjon. Føler det bare komme tilbake igjen og igjen uten at jeg klarer å få kontroll på det.. 

Hva med psykedelia ? psilocin/psylocybin.

https://www.google.com/search?q=psychedelics+and+depression&oq=psychedelivs+a&aqs=chrome.1.69i57j0i13i512l9.6357j1j15&sourceid=chrome&ie=UTF-8

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
skaftetryne32 skrev (6 minutter siden):

Så lenge det er ulovlig så vil jeg ikke bruke det.. Har vurdert å prøve cannabis, men venter også med det til det blir lovlig. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...