Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Gaea skrev (17 minutter siden):

Haha, jeg prøver.  Og ja, det er søppel. Holdt ut en uke før jeg ba om bli sletta. Leser inne der fortsatt dog, av (u)vane. 

Ikke verd det om det trigger deg på de måtene du nevnte.. 

Les heller noe annet som ganger deg i stedet :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Omnia vincit amor skrev (28 minutter siden):

Ikke verd det om det trigger deg på de måtene du nevnte.. 

Les heller noe annet som ganger deg i stedet :D

Trigger ikke meg? Kommenterte det at noen, på KG,  følte seg trigget av Senneset. 

 Jeg har spiseforstyrrelse selv, som er i oppblomstring nå, men det skyldes ikke noen andre, og i hvertfall ikke Senneset. Hun har om noe vært en positiv inspirasjon for meg når det kommer til psykisk helse.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Gaea skrev (29 minutter siden):

Trigger ikke meg? Kommenterte det at noen, på KG,  følte seg trigget av Senneset. 

 Jeg har spiseforstyrrelse selv, som er i oppblomstring nå, men det skyldes ikke noen andre, og i hvertfall ikke Senneset. Hun har om noe vært en positiv inspirasjon for meg når det kommer til psykisk helse.

Åja, da misforsto jeg innlegget ditt :p 

Lenke til kommentar

Irriterer meg over mer med KG, og da spesielt Rampelyset. Ellen Aabol er en ung influencer, kjent for å lage mat på snapchat (hun har ofte fokus på enkle og smakfulle retter alle kan lage) og fremstår i hvertfall mine øyne som en ganske "vanlig" jente versus resten av de typiske influencere. Jeg anser henne for å være et godt forbilde for unge mennesker, hun prater ofte om nyttige ting for unge mennesker.   Nylig delte hun at faren hennes har fått kreft og ikke har så lenge igjen, i tillegg har hun vært uheldig med et boligkjøp, da det visste seg å være en del mangler med leiligheten. Tror dere ikke da KG-fittene rotter seg sammen og kommer med kommentarer som "bortskjemte lille pike😂", "hun og moren hennes er uspiselige". 

Anonyme nett-troll, dra til helvete. Og hva faen, hvorfor går dere etter Aabol av alle mennesker?

Joda, jeg burde bare la være å sjekke Rampelyset😛

Endret av Gaea
  • Liker 1
Lenke til kommentar
19 hours ago, Omnia vincit amor said:

Forsvareren snakker om 30 millioner. For meg høres det lit lite etter 21 år bak murene for en habdling han ikke gjorde. 

Og ja, han kommer til å kreve erstatning fra staten.

Personlig mener jeg at dette også bør få følger for de som har gjort regelrette brudd på prosedyrer og motarbeidet motbevis.

Ellers bør 30 millioner være det minste beløpet. Gjerne 100 millioner for tort og svie av å miste 21 av sine beste år i livet. Men det bør straffeforfølges at man kan motarbeide en rettferdig prosess.

Det irriterer meg grenseløst at de som begår maktmisbruk på dette nivået kan slippe unna ustraffet.

Endret av Theo343 (takk for meg)
Lenke til kommentar
Gaea skrev (35 minutter siden):

Irriterer meg over mer med KG, og da spesielt Rampelyset. Ellen Aabol er en ung influencer, kjent for å lage mat på snapchat (hun har ofte fokus på enkle og smakfulle retter alle kan lage) og fremstår i hvertfall mine øyne som en ganske "vanlig" jente versus resten av de typiske influencere. Jeg anser henne for å være et godt forbilde for unge mennesker, hun prater ofte om nyttige ting for unge mennesker.   Nylig delte hun at faren hennes har fått kreft og ikke har så lenge igjen, i tillegg har hun vært uheldig med et boligkjøp, da det visste seg å være en del mangler med leiligheten. Tror dere ikke da KG-fittene rotter seg sammen og kommer med kommentarer som "bortskjemte lille pike😂", "hun og moren hennes er uspiselige". 

Anonyme nett-troll, dra til helvete. Og hva faen, hvorfor går dere etter Aabol av alle mennesker?

Joda, jeg burde bare la være å sjekke Rampelyset😛

Er det ikke Egmont som står ansvarlig for det forumet? Rart at de tillater slik hetsing på plattformen sin. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dubious skrev (19 timer siden):

Lite?
Det er en inntekt på over 1 million per år. 

Jeg skulle ha hatt mye mer for å gjøre det.

Det finnes vel knapt noen pris som er «rettferdig». Men Norsk tradisjon er vel å holde erstatninger i sjakk ved å dekke bare «dokumentert økonomisk tap».

Man kunne argumentere for en modell som skalerte med omsetningen til entiteten som har begått feilen (Den Norske stat) og krevde at erstatningen skulle svi så mye at vi voktet oss vel for å gjenta den. F.eks 2% av et års BNP?

Det ville være kraftig insentiv mot å begå justismord - men også mot å oppklare justismord. Så kanskje like greit å la vær.

 

Endret av knutinh
Lenke til kommentar
:utakt skrev (4 minutter siden):

Er det ikke Egmont som står ansvarlig for det forumet? Rart at de tillater slik hetsing på plattformen sin. 

Det har jeg lurt på også. De legimiterer hetsingen pga at det er offentlige personer.  Hetsingen på Rampelyset var årsaken til at jeg opprettet bruker egentlig, for å komme med tilbakemeldinger til moderatorene . Skrev en saklig begrunnelse i en tråd sammen med andre som tok opp det samme som meg.   Tråden ble selvsagt slettet uten forvarsel, og at henvendelsen min ble aldri besvart.

Hva er det vi lærer barna våre? At det greit å hetse og at folk ber om å bli hetset, spredd rykter om fordi de er offentlige personer? Ofte kamuflert som "saklig kritikk". Jada, at noen er uspiselige, det er saklig kritikk. At noen ser stygge ut, det er selvsagt saklig kritikk. (Ironi). 

Personlig er jeg mer tilhenger av å diskutere kritikkverdige fenomener fremfor å henge ut enkeltpersoner. F.eks å kritisere den generelle uvanen en del influencere har på å eksponere barn på nett, i stedet for å ta enkeltpersoner. Prøve heller å jobbe fram et lovforslag for influencerbransjen som gjør at barns rettigheter blir mer ivaretatt, f.eks. Du skaper ikke så mye endring hos folk med å gå til frontalangrep på de. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Gaea skrev (54 minutter siden):

Det har jeg lurt på også. De legimiterer hetsingen pga at det er offentlige personer.  Hetsingen på Rampelyset var årsaken til at jeg opprettet bruker egentlig, for å komme med tilbakemeldinger til moderatorene . Skrev en saklig begrunnelse i en tråd sammen med andre som tok opp det samme som meg.   Tråden ble selvsagt slettet uten forvarsel, og at henvendelsen min ble aldri besvart.

Hva er det vi lærer barna våre? At det greit å hetse og at folk ber om å bli hetset, spredd rykter om fordi de er offentlige personer? Ofte kamuflert som "saklig kritikk". Jada, at noen er uspiselige, det er saklig kritikk. At noen ser stygge ut, det er selvsagt saklig kritikk. (Ironi). 

Personlig er jeg mer tilhenger av å diskutere kritikkverdige fenomener fremfor å henge ut enkeltpersoner. F.eks å kritisere den generelle uvanen en del influencere har på å eksponere barn på nett, i stedet for å ta enkeltpersoner. Prøve heller å jobbe fram et lovforslag for influencerbransjen som gjør at barns rettigheter blir mer ivaretatt, f.eks. Du skaper ikke så mye endring hos folk med å gå til frontalangrep på de. 

Tragisk at Egmont ikke heller tar et oppgjør med slik oppførsel. Jeg vil forøvrig oppfordre til å skrive et innlegg på Ytring om dette. Om det først kommer i mediene så kan det være de endrer seg. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Memento scientiam skrev (35 minutter siden):

Det irriterer noe vanvittig at Diskusjon.no ikke har opprettet tråder for de artiklene til TU og Digi jeg vil kommentere på. Det er enda mer vanvittig irriterende at TUM byttet til Ifrågasätt.

Vi oppretter vel automagisk slike tråder? Om det er noe mer du ønsker kan du gjerne poste det på tilbakemeldingsforumet. 

Om du ønsker å diskutere tråder som ikke er opprettet kan du også opprette egne tråder for det selv og. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Delvis skrev (6 timer siden):

Det er ting  å hive tomatsuppe mot et maleri som er bak en glassvegg.. Men noe helt annet å faktisk ødelegge et maleri på denne måten.. Håper de får seg skikkelig straff. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...