Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Dagbladet har sluttet med tegneseriene. Måtte vel komme når de først gikk fra daglige til ukentlige oppdateringer og antall serier ble færre. Håper de har genuine grunner til det, for å ta fra folk sine lørdagshumor. Særlig Hjemmefront var veldig morsom faktisk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Sexylubb1 skrev (På 4.2.2022 den 16.57):

Så det at papp/papir "går rett i forbrenningen uansett" stemmer jo tydeligvis i alle fall ikke her?

De sier her "vi sender det til Sverige, vi brenner det ikke!" - betyr ikke at svenskene ikke brenner det. Etter flere sesonger med episoder om resirkulering, der vi ser vogntog med firkantede komprimerte paller kjøre inn i solnedgangen, men hva skjer der over horisonten? Det har jeg aldri fått se. Ute av syne - ute av sinn.

Lenke til kommentar
Dart skrev (1 time siden):

De sier her "vi sender det til Sverige, vi brenner det ikke!" - betyr ikke at svenskene ikke brenner det. Etter flere sesonger med episoder om resirkulering, der vi ser vogntog med firkantede komprimerte paller kjøre inn i solnedgangen, men hva skjer der over horisonten? Det har jeg aldri fått se. Ute av syne - ute av sinn.

Påstanden jeg svarte på var jo at det skjedde lokalt der brukeren bodde. Slik jeg leste det, i alle fall. Men klart, om lokale renovatører forteller folk at de kan pælme hva de vil i papiret så er det jo i alle fall ikke rent nok til gjenvinning. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sexylubb1 skrev (13 timer siden):

Påstanden jeg svarte på var jo at det skjedde lokalt der brukeren bodde. Slik jeg leste det, i alle fall. Men klart, om lokale renovatører forteller folk at de kan pælme hva de vil i papiret så er det jo i alle fall ikke rent nok til gjenvinning. 

Lokalt i Trondheim, ja. 
Men når man uansett vet hvor sløve folk er og enten gir f... eller bare gjør det av uvitenhet, så finner man ymse ting i alle enheter beregnet for en spesifikk ting. Sånn er det bare og når systemet er så sårbart, (selv når det fungerer) så får man spørre seg hvor mye vits det er i det store og hele. 

Endret av D0vendyret
Lenke til kommentar

Var innom en relativt kjent nettbutikk i dag.
Først kom popup om cookis, ok.
Så spørsmål om jeg ville åpne i appen(som jeg ikke har).
Så popup om tilbud i appen.
Så popup om jeg ville ha nyhetsbrev.
Så popup om jeg ville godta varsler fra siden.

Altså 5 popups, alle med egenreklame for butikken før jeg fikk lov til å gå inn. Ser de ikke selv at det begynner å bli ekstremt mye?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
D0vendyret skrev (7 timer siden):

Lokalt i Trondheim, ja. 
Men når man uansett vet hvor sløve folk er og enten gir f... eller bare gjør det av uvitenhet, så finner man ymse ting i alle enheter beregnet for en spesifikk ting. Sånn er det bare og når systemet er så sårbart, (selv når det fungerer) så får man spørre seg hvor mye vits det er i det store og hele. 

For metall er det jo vits i. Det går jo uansett gjennom sortering før det smeltes ned. Og så unngår en at det havner i forbrenningsovnen og må sorteres der etter brenning (selv om det gjøres med profitt). 

Papp og papir blir jo uansett automatisk sortert så jeg ser ikke noen grunn til å gjøre jobben vanskeligere for de som må gjøre det. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
aklla skrev (5 timer siden):

Var innom en relativt kjent nettbutikk i dag.
Først kom popup om cookis, ok.
Så spørsmål om jeg ville åpne i appen(som jeg ikke har).
Så popup om tilbud i appen.
Så popup om jeg ville ha nyhetsbrev.
Så popup om jeg ville godta varsler fra siden.

Altså 5 popups, alle med egenreklame for butikken før jeg fikk lov til å gå inn. Ser de ikke selv at det begynner å bli ekstremt mye?

Føler med deg. Mister lysten på å bruke nettsteder med for mye som man må klikke på for å bruke siden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sexylubb1 skrev (38 minutter siden):

Papp og papir blir jo uansett automatisk sortert så jeg ser ikke noen grunn til å gjøre jobben vanskeligere for de som må gjøre det. 

Det var jo for gjøre det riktig det ble spurt. Da blir man litt oppgitt når man har gjort en jobb forholdsvis mange ganger for så å få beskjed om at det har vært til ingen nytte, det blir kjørt rett på forbrenningen. Det heter seg at man skal sortere, men når man hører fra de på gulvet hvordan det egentlig blir gjort med det du selv kaster(samt man ser selv på søppelfylling), så vil jeg si systemet gjør det vanskeligere for menigmann. J.. irriterende at man kaster bort tid og energi på luftslott.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Sexylubb1 skrev (22 timer siden):

Påstanden jeg svarte på var jo at det skjedde lokalt der brukeren bodde. Slik jeg leste det, i alle fall. Men klart, om lokale renovatører forteller folk at de kan pælme hva de vil i papiret så er det jo i alle fall ikke rent nok til gjenvinning. 

Papiravfall slik det kommer fra vanlige folks papirdunker er ikke brukbart til annet enn å brenne. Stifter, tape, mugg, plastfolie, metallfolie, voks, tøyfiber, kalk og masse annet forhindrer resirkulering. Kun rene og homogene masser av visse typer kan brukes. Tørr bølgepapp er bra, det samme er aviser selv om jernstiftene må fjernes magnetisk. Det som jeg ser i min og mine naboers papirdunk er ubrukelig til gjenvinning, om det ikke ettersorteres for hånd et eller annet sted..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
aklla skrev (6 timer siden):

Var innom en relativt kjent nettbutikk i dag.
Først kom popup om cookis, ok.
Så spørsmål om jeg ville åpne i appen(som jeg ikke har).
Så popup om tilbud i appen.
Så popup om jeg ville ha nyhetsbrev.
Så popup om jeg ville godta varsler fra siden.

Altså 5 popups, alle med egenreklame for butikken før jeg fikk lov til å gå inn. Ser de ikke selv at det begynner å bli ekstremt mye?

Jeg bruker AdaWare Adblock som blokkerer slike. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Dette er vel ikke så irriterende, men en bærepose på supern koster 3 kr. 

26-2009 Hos Biltema koster 1 kr (59,90 for 60 stk). Superlett å knyte. På rull som tar liten plass.

Rutine er da som følger: Storposene fra COOP og Bunnpris er solide og brukes mange ganger. De roteres for bruk i en pose som ligger i bilen derfra jeg tar med 2-4 inn i butikken. Da sparer jeg 8-12 kr pr gang = ca 1000 kr pr år minus biltema posen besparelse ca 100 kr er det netto 900 kr spart. 

På Europris koster søppelposen 50 øre, men jeg er litt mere usikker på kvaliteten. Den er dessuten veldig gjennomsiktig.

Triks : legg rullen i bunnen av søppelkurven, ikke riv av posen før du skal tømme, fordi da drar du automatisk opp en ny pose når du løfter den fulle. Knyt igjen og riv av. Triks 2: dra håndtakene fra hverandre ca 5 cm så posen blir strekt (strukket) og krøller seg litt. Da er den videre og lett å åpne opp. 

Lenke til kommentar

4k Blu-ray er som regel dobbelt så dyr som Blu-ray, og hvorfor er det med vanlig Blu-ray når man kjøper 4k Blu-ray?
Noe av den forhøyede prisen er at man får med 2 disker istedet for bare den ene man vil ha.

Blir som om en veganer får med kylling når hen kjøper salat.
Kunne vært billigere, men du kan ikke kjøpe salat uten kjøtt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Hvorfor kommer ikke kvinner til Paradis - i flg islam? En gammel fjert av en landsbysjef i Afghanistan og en sur og giktisk eldre pakistansk imam sa det samme : geiter kommer heller ikke til Paradis, så hva er problemet? 

De mente trolig at hvis geitene ikke bekymret seg for det, så gjorde ikke kvinner det heller. Spørsmålet besvart.

Lenke til kommentar

Forstår meg ikke på folk som absolutt skal stå ved døra i heisen, når det er god plass inne. Tenker de ikke er klar over at dørene har sensor og trigges ved minste bevegelse og da åpner dørene igjen og vi mister tid.

Irriterer også over heisene i blokka mi som står bare åpent 5 sek før de lukker seg. Har lyst å klage til styret om det, men kommer ikke på noe godt grunnlag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Myst skrev (9 minutter siden):

heisene i blokka mi som står bare åpent 5 sek før de lukker seg

Digresjon Israel har sabbat hver uke, da er heisene i mange bygg programmert slik at de stopper i hver eneste etasje, åpner døra, lukker døra og går kun en etasje opp eller ned, det hele gjentar seg hele døgnet. Det er ikke lov å arbeide i sabbaten, heller ikke å betjene heiser. 

Lenke til kommentar

 

Sitat

 

https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/tromso-ordforer-vil-ha-samisk-skilting-pa-alle-offentlige-bygg-1.15845718

Nå utfordrer han resten av landet, og spesielt Oslo til å utstyre offentlige bygg med samiske skilt.

 

Hvorfor?!?
Skal vi ha ekstra skilt så bør de være på engelsk.

Dette vil bare føre til enda mer mobbing av samene, og sabotasje av skilt. 
"De kan ikke lese norsk, så de trenger egne skilt..."

Lenke til kommentar

Stadig ferre kan norsk grammatikk. Et fenomen som har blitt godt synlig i senere tid er at folk ikke vet når de skal bruke "mange" derfor bruker de alltid "mye". Antakelig er det for mange fag i norsk skole slik at folk ender opp med å bli middelmådig i de fleste fag.

Skolegang er som andre felt. Det har liten hensikt hvis man ikke går all in. Flertallet går ikke all in på skole og i jobb. Hver dag venter de på at klokka skal flytte seg til tid for å gå hjem, slik at de kan gjøre noe annet. Folk flest burde droppe både skole og jobb da deres innsats og holdning er sjanseløs.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...