Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

At jeg er blitt så gammel at jeg bare får kjeft når jeg henvender meg hos fastlegen om mine bekymringer. Hvis jeg hadde klaget på de samme plager da jeg var yngre, ville jeg straks få time.

I hvert fall ser jeg for meg at gamle folk opplever det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Danielzu skrev (38 minutter siden):

Hotell som ikke har flaskeåpner på rommet.

Særlig hvis de har flasker med krympa kork i minibaren og prisen er skyhøy.
PS: jeg har reist fra alle ubetalte minibar- regninger de siste åra uten å bli belastet.

Lenke til kommentar
Dart skrev (19 minutter siden):

At jeg er blitt så gammel at jeg bare får kjeft når jeg henvender meg hos fastlegen om mine bekymringer. Hvis jeg hadde klaget på de samme plager da jeg var yngre, ville jeg straks få time.

I hvert fall ser jeg for meg at gamle folk opplever det.

Nå vet ikke jeg alder, men tror det er stikk motsatt. Ungdom vurderes som hypokondri og gamle sjekkes dette om de ikke har tydelige symptomer...

Så avhenger det av om fastleger kjenner deg også da.

 

Endret av Gouldfan
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Dart skrev (18 minutter siden):

At jeg er blitt så gammel at jeg bare får kjeft når jeg henvender meg hos fastlegen om mine bekymringer. Hvis jeg hadde klaget på de samme plager da jeg var yngre, ville jeg straks få time.

I hvert fall ser jeg for meg at gamle folk opplever det.

Skjønner hva du mener. Man tenker at eldre må avfinne seg med visse problemer, fordi det er naturlig ift alder. Men hvis det er yngre, ser man det som mer viktig å ta tak i det, fordi da skal du ikke ha samme type problem uten at det er noe spesielt gale.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Delvis skrev (9 timer siden):

Og da har ingen betenkeligheter med å booke samme hotell igjen en annen gang?

Nei. Det er så dyrt å bo der at de trolig syns et par flasker ikke er verd/klokt å krangle om.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Delvis skrev (10 timer siden):

Skjønner hva du mener. Man tenker at eldre må avfinne seg med visse problemer, fordi det er naturlig ift alder. Men hvis det er yngre, ser man det som mer viktig å ta tak i det, fordi da skal du ikke ha samme type problem uten at det er noe spesielt gale.

Stakkaren foran meg i køen hadde fått et hematom, et akutt blødende rundt sår som blødde ustoppelig. Hun fikk bryskt beskjed om å komme igjen om en uke hvis det ikke ble borte. Hun ble ganske snurt over å ikke få en forklaring på hva det var. Jeg forklarte henne det og oppga alder som grunn, og ba henne overse "Fru Tordenskrall" som jeg kaller den legesekretæren som for øvrig hater meg. 😆 Trolig kan hun klatre opp/ned i taket og sikle ned på deg.

Lenke til kommentar
thatguy83 skrev (10 timer siden):

Folk som har det så lite godt med seg selv at de på død & ramme alvor må legge seg borti hva andre driver med hele tiden.

En versjon av dette; folk som ikke har timing på sine spørsmål. Hvis man prøver å forklare noe til en person og den personen bryter inn hele tiden med nye spørsmål på ting som egentlig er ubetydelig, eller krever dyp forståelse. Og på den andre siden når man forteller en historie, eller deler av den og personen ikke stiller noen spørsmål, da må man liksom tenker hardere for å komme til en avslutning med historien. Slitsomt det også. Det å ha riktig timing, og stille de riktige spørsmålene krever en god del intelligens og sosial intelligens, skjønner at talkshow-verter og journalister har en vanskelig jobb. Det å stille spørsmål i sosiale settinger er også finurlig, man kan enten drite ut en person eller spille en person god. Synd ikke alle skjønner dette.

Lenke til kommentar
Dart skrev (4 minutter siden):

Stakkaren foran meg i køen hadde fått et hematom, et akutt blødende rundt sår som blødde ustoppelig. Hun fikk bryskt beskjed om å komme igjen om en uke hvis det ikke ble borte. Hun ble ganske snurt over å ikke få en forklaring på hva det var. Jeg forklarte henne det og oppga alder som grunn, og ba henne overse "Fru Tordenskrall" som jeg kaller den legesekretæren som for øvrig hater meg. 😆 Trolig kan hun klatre opp/ned i taket og sikle ned på deg.

Høres ut mer som et galehus enn et legekontor det der da.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Delvis skrev (2 minutter siden):

Høres ut mer som et galehus enn et legekontor det der da.

Det er bare Tordenskrall som burde vært på gamlehjem. Men det er vel ikke plass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...