Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Hundedritt.

F@#$ altså!!!

Ikke nok med at man får se vinterens overraskelser titte frem nå som snøen går, eller at noen amøber plukker opp i pose og slenger posen fra seg så dritten blir til søppel med dritt inni, man er fader ikke trygg på egen tomt engang!

Dama satte barnevogna på terrassen, og tråkka i en fersk og fin bæsj som lå på plenen, dro med seg dritten inn over terassedekket, rundt huset på belegningssteinene og videre med inn i gangen.

Skulle ikke tatt ned det kameraet som pekte ut i hagen en stund.

Hadde jeg hatt bilder av den bikkja skulle jeg sopa opp resten av dritten, levert den på døra til dem som eier den og dratt dem med hjem til oss for å vaske etter den.

Endret av 1Dr.E
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aner ikke hva de lærer på skolen idag, men jeg har aldri hatt bruk for Kristendom eller Musikk utenfor skolen.
Kunne vært uten nynorsk også, brukes kun for å lese nyhetene på NRK.
Lærte ikke noe i gym heller.

Så der har vi 4 fag som er unødvendig.

Prøvene i norsk var å skrive en historie... akkurat som om alle skal bli forfattere.
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Delvis said:

He he. Ja det hadde sikkert jeg sagt. Såpass må man tåle syns jeg når man retter på noen. 🙂

Riktig respons er "Takk for at du gjør meg oppmerksom på dette. Jeg skal si det korrekt fra nå av".

Du trenger kanskje ikke si det høyt, men du skal i hvert fall tenke det for deg selv, slik jeg gjør.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Skurupu skrev (Akkurat nå):

Riktig respons er "Takk for at du gjør meg oppmerksom på dette. Jeg skal si det korrekt fra nå av".


Ja noen ganger, men det spørs. Har selv vokst opp med en som hadde det veldig med å korrigere alt mulig til det som skal være "korrekt", og da snakker vi om pirk som kan virke særdeles irriterende det også.

Feks: Hvis jeg sa, som var helt gjengs å si: "jeg og xxx har vært på fisketur", så ble jeg typisk satt på plass med: "Det heter ikke -jeg og xxx, det heter -xxx og jeg har vært på fisketur! " . Hallo. Ja ok, veldig sånn korrekt uttale skal vel være sånn. Men ingen i miljøet sa det på den måten, så hvorfor forlange at akkurat jeg skulle gjøre det.

Lenke til kommentar

Større fokus på rettskriving i norsktimene fremfor (etter min mening) komplett ubrukelige ting som diktanalyse.

Hvem f**n bryr seg om diktanalyse? Når får man noen gang bruk for det etter endt skolegang?
Greit nok hvis man er interessert i dikt og skriving og sånt, men ha nå i hvertfall diktanalyse som noe eget man kan velge og bruk tiden på økt fokus på rettskriving istedet, som er langt mer nødvendig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
21 minutes ago, N-4K0 said:

Hvem f**n bryr seg om diktanalyse? Når får man noen gang bruk for det etter endt skolegang?

Vel, man skiller de umotiverte fra de motiverte slik at de som har lyst til å studere realfag straffes ved å garantert ikke komme inn på de skolene en måtte ha som førstevalg for videregående. Dette er metoder som sikrer at gutter får dårligere forutsetninger for å gjøre det bra på skolen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Delvis skrev (9 timer siden):

Feks: Hvis jeg sa, som var helt gjengs å si: "jeg og xxx har vært på fisketur", så ble jeg typisk satt på plass med: "Det heter ikke -jeg og xxx, det heter -xxx og jeg har vært på fisketur! " . Hallo. Ja ok, veldig sånn korrekt uttale skal vel være sånn. Men ingen i miljøet sa det på den måten, så hvorfor forlange at akkurat jeg skulle gjøre det.

Dette her er kanskje det aller tåpeligste man kan "rette på" noen for. Tror ikke det finnes noen offisielle regler for dette og at en bestemt rekkefølge bare påtvinges innenfor veldig fisefine kretser.

Lenke til kommentar
Kjøleskap skrev (3 timer siden):

Dette her er kanskje det aller tåpeligste man kan "rette på" noen for. Tror ikke det finnes noen offisielle regler for dette og at en bestemt rekkefølge bare påtvinges innenfor veldig fisefine kretser.

Ja ikke sant.  Det er det jeg mener, at det spørs hva det er man retter på. Og også på hvilken måte/ordlyd man gjør det, har også en del å si.
 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...