Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
djgudleif skrev (1 time siden):

Folk som skal ha helt spesielle ting på McDonalds. Slutt. Dere skaper kø. Tror dere at dere er i sentrum av universet?

Vel, de åpenbare faktum at a) MøkkDonald’s tilbyr disse spesielle tingene og b) ikke har funnet det formålstjenlig å opprette noen egen kø for disse tingene betyr at de anses som like viktig som en selv i den køen de står i. Det mennesket som da lar seg irritere overhodet over at noen står foran dem i køen (altså ankom FØR dem) faktisk også betjeness før dem, likegydlig hvilke av de tilbudte varer de skal ha, er et direkte småskåret mennekse med høy grad av egosentrisitet. og bør I HVERT fall ikke kaste noen steen etter andre hva gjelder dette. 

1Dr.E skrev (1 time siden):

Hadde alkohol som rusmiddel blitt oppdaget i moderne tid, så hadde det garantert vært ulovlig.

Amen, dette forstod også husets yngste (vgs) til fulle engang mellom ti og tolv år gammel. Det som irriterer meg - jevnlig og grundig - er at mange med intelliengs (som IKKE må forveksles med forstand, selv om det er overlappende punkter!) ikke forstår nøyaktig det samme (formodentlig mest fordi de sitter så godt fast i kong Alkohols klør allerede) Joda, gutten har alltid vært mer enn vanlig moden for sin alder, men han har ingenlunde monopol på det feltet og har heller aldri hatt det. 

Her bør gjøres som med tobakken i stor grad min bardoms pestilens (dog mindre for meg enn mange på samme alder fordi min nære slekt alltid har sagt njet til svineriet for både omgivelser og luftveier): Først dobler man alle priser og halverer alle tollfrie kvoterr med en ukes varsel slik at alkholbrukerene i hvert fall er i nærheten av å betale for skadene fludiumet påfører AS Norge. Neste år dobler man prisene igjen og innfører samtdig sterkt redusert salgstid, (hva med tisdag kl 17-19 og lørdag kl 7-9?), innøfrer absolutt nullkvote for innførsel fra utlandet med sekssifret bot for enhver overtredelse og passet sperret til bot og renter betalt, samt hever kjøpesalderen til 25-30 år for alle alkoholholdige væsker ment til innvorteres bruk og med straff som for uaktsomt drap ved enhver langing . Så strammer man mer og mer inn på reglene for bruk inntil fludiumet KUN kan nytes maks 12 minutter/døgn  i enerom uten vinduer og med låst dør, samt at enhver skade som mer enn 50 % sikkert skyldes alkohol betyr at man blir gjeldsslave for livet med totalforbud mot videre kjøp. Til sist ganske enkett forbyr man stoffet. 

Å snakke om “tradisjon” som grunnlag for at man “må” opprettholde bruken er pølsevev, og grunn: Også minst et drap pr bryllup var god tradisjon i norske bryllup for 150-200 år siden, men når man VILLE gjøre noe med tradisjonen tok det ikke vedlgi lang tid før den lå på historiens skraphaug, hvor også alkoholbruk i enhver form hører hjemme idag med bedre medising for den som trenger alkoholen slik 

Lenke til kommentar

Skal på fjellet til uka. Det er mulig det blir snø/sludd og man er anbefalt å kjøre med vinterdekk.

Kjøpte bil for et halvt år siden. Det fulgte med piggdekk. 

Piggdekk i Oslo før 1. november er fy-fy. Snakket med kommunen og politiet, det gis saftige bøter om du blir tatt med piggdekk før "sesongstart" hvis det ikke er vinterføre. Selv om det er snakk om noen uker.

Blir et ekstra hjulskift bare for denne turen. Nnnngh. 

Med min flaks blir det sikkert ikke snø heller, så er alt bortkasta. 

Endret av :utakt
Lenke til kommentar
Dubious skrev (17 minutter siden):

Regner med at det var bruktbil fra privat?

Bruktbil fra forhandler. Tenkte ikke så langt som at det ville bli et problem. Jeg visste jeg måtte betale sånn oblat-greie for å ha piggdekk i Oslo, men ikke at det faktisk var forbud før 1. november. 

Lurer på hvor firkanta de er på dette ... når værmeldingen begynner å vise ned mot nullføre så er ikke jeg den som venter med å legge om til snøfillene ligger på bakken. Bytter gjerne en liten stund i forkant. Det er vel "ulovlig" det da.. Blir artig å diskutere den der.

Lenke til kommentar

Gjenåpning. Ja jøss, er jo ikke gjenåpning når bedrifter, nødetatene og andre organisasjoner driver fortsatt som om det er ikke-gjenåpning. 

"Pga covid, så er vi nedbemannet" etc.. 

"Pga xovid, vil det ta lengre tid for at du får en time hos oss"

Pga covid, kan vi ikke gi deg en time før ut i november"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
:utakt skrev (På 27.9.2021 den 14.51):

Bytter gjerne en liten stund i forkant.

Tror jeg ville reist til en dekkforhandler og kjøpt vinterdekk, da piggdekk er upopulært nå om dagen. Det høres vel også ganske godt når noen kommer kjørende med piggdekk på brostein, så det er vanskelig å skjule. Hvis en ikke har brukt opp alle pengene på å kjøpe selve bilen, anbefaler jeg å kjøpe vinterdekk. Da det også vil koste en del penger å få bot og betale. 

De som kommer fra Pakistand snakker vel ikke akkurat arabisk, men urdu eller lignende. Men de har nok lært arabisk på Koranskolen. Derfor foreslår jeg at kongen holder tale på bokmål, nynorsk, samisk, svensk, finsk, arabisk og urdu. Dette tar kun 5 timer å gjennomføre. 

Lenke til kommentar

Vi skal absolutt ha et døende skriftspråk ved siden av et helt greit og landsomfattende skriftspråk, fordi det er anvendt av 14% av befolkningen. 

Det koster massevis i form av egne print som skolebøker, masser av unødvendig tid brukt på skoler, og mer til. Samtidig så hevder de at man behøver nynorsk for å ivareta dialektene i Norge. Imidlertid så er samtlige engelsktalende land under samme skriftspråk, med nokså små variasjoner, men de har flust med dialekter innad selv en liten region i ett enkelt land. Argumentet kommer fra en nokså dårlig stilt forskning som også er sløsing med ressurser. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...