Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det må stå virkelig dårlig til i Norge hvis vi skal ta til takke med lærere med karakteren 3 i matematikk. Dette er i tillegg det laveste nivået av matematikk.  Hvorfor lede opp til ei fremtid i middelmådighet? Er målet å ende opp med lærere som selv ikke forstår pensum?

Folk som kaller ulikheter for urettferdighet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
frohmage skrev (9 minutter siden):

Enten det, eller å la lærere undervise i de fagene de selv er sterke i.

Det er viktigere ting enn en mattekarakter for en lærer, med mindre de er mattelærere. Evnen til å lese de de underviser, og ha evnen til å formidle med omtanke, er strengt tatt det viktigste med en lærer. 

... men enkelte har fått for seg at matte gjør en generelt dyktigere i andre fag. Slikt er for lengst påvist å være en myte. 

Lenke til kommentar

Det er vanlig at mattelærere får ekstraspørsmål fra den/de beste elevene. Og de jeg har sett har vært i stand til å svare på disse spørsmålene, og kanskje fylle hele tavla med mystiske tegn/tall. Litt pinlig hvis mattelæreren automatisk må avvise slike ekstra utfordringer.  

Lenke til kommentar

Alle normale ikke-jalla land burde ha en kombinert task force som skal knekke terrorister. Da kan jo bare 5 millioner topptrente soldater reise gjennom et land, wipe det og reise tilbake. Det er så jævla enkelt. Eller bare kjøpe 17 milliarder våpendroner som tar en liten opprensking i hele verden. 
 

Verden trenger tidenes folkemord av terrorister og andre ulumskheter. Det vil jo spare miljøet også

Endret av djgudleif
Lenke til kommentar
Budeia skrev (10 timer siden):

Det er vanlig at mattelærere får ekstraspørsmål fra den/de beste elevene. Og de jeg har sett har vært i stand til å svare på disse spørsmålene, og kanskje fylle hele tavla med mystiske tegn/tall. Litt pinlig hvis mattelæreren automatisk må avvise slike ekstra utfordringer.  

Ikke snakk om mattelærere her, men lærere som skal undervise i alt annet.

De må a 4er i matte, for å undervise i norsk...
Blir som at du må ha fagbrev som snekker for å være rørlegger.

Lenke til kommentar
Dubious skrev (3 timer siden):

Ikke snakk om mattelærere her, men lærere som skal undervise i alt annet.

De må a 4er i matte, for å undervise i norsk...
Blir som at du må ha fagbrev som snekker for å være rørlegger.

Det var en fagperson på nyhetene i går eller noe som mente at "matte bruker man i alle fag". Jeg greier ikke helt å se behovet for matematikkferdigheter i norsk-faget, men jeg har ikke piling.

Lenke til kommentar
dabear skrev (49 minutter siden):

Jeg greier ikke helt å se behovet for matematikkferdigheter i norsk-faget, men jeg har ikke piling.

En som fikk treer i matte klarer ikke å lese opp en statistikk, fordi vedkommende ikke klarer å kjenne igjen prosenttegnet? Jeg vet ikke. Fullt mulig å ha basale kunnskaper i matematikk, uten å kunne løse kompliserte ligninger med x og y. 

Lenke til kommentar
djgudleif skrev (7 timer siden):

Alle normale ikke-jalla land burde ha en kombinert task force som skal knekke terrorister. Da kan jo bare 5 millioner topptrente soldater reise gjennom et land, wipe det og reise tilbake. Det er så jævla enkelt. Eller bare kjøpe 17 milliarder våpendroner som tar en liten opprensking i hele verden. 
 

Verden trenger tidenes folkemord av terrorister og andre ulumskheter. Det vil jo spare miljøet også

Hva med terrorister som Breivik og Manshaus eller Islamterrorist 1 manns celler lært opp av internett?

Om du sa wipe ut ISIS eller Taliban så er det enklere å gjøre.

Men din strategi var jo nettopp den USA bombet og invaderte Iraq og Afghanistan med...

Ironisk ser vi jo hvor bra det fungerte med Shock n Awe, smarte bomber og droner..

Jeg lurer på hvor mye Legehjelp og trygd hjemløse og fattige i USA kunne fått for de to krigene, og om terror hadde vært mer eller mindre med Saddam og uten ISIS.....

 

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Dubious skrev (2 timer siden):

Jeg fikk 2 i matte, men vet at 1+1 = 3

Absolutt ikke hr Dubious, du glemte oms, moms, produksjonsavgift, salgsavgif og markedsføringsbidarag , så da er vi oppe i sju. Skulle du ha produsert i Bergen må toll tillegges også siden Bergen som kjent ikke er en del av kongeriket Norge, slik at da er vi oppe i absolutt minimum åtte, ni dersom sedvanlig storkjeftavgift for bergensvare også skal legges til. 

Lenke til kommentar
Sitat

 

At politimeldingar blir lagde bort med ei grunngiving i manglande sakhandsamingskapasitet, er ikkje nytt.

Men i pandemiåret var auken svært merkbar. Då blei nesten 18.600 lovbrot lagde bort på denne måten. Det er 44 prosent fleire enn i 2019, og meir enn ei dobling sidan 2016.

 

De sier politireformen er en suksess, men tallene viser at den er en katastrofe.

Det er nyhetere om UP som tar folk som kjørerer litt for fort hver eneste dag, men alt vi hører om det ekte politiet er at de henlegger saker uten at de blir etterforsket.

Ambulansen har som mål å nå pasienten innen 10 minutter.
Politiet/UP rykker kun ut når de får melding om noe hvor de kan beslaglegge førerkort, eller gi bøter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...