Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

21 hours ago, ScandiFlick said:

At vi er slaver av penger i år 2020 og ikke har kommet lengere i utviklingen. 

Denne konklusjonen er helt feil. Faktum er at økonomi og penger driver utviklinga - dvs. det må være lønnsomt å produsere.

Bare se hvor langt vi er kommet i å kunne bestille billige kinavarer på nett :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er så for Black lifes matters saken.

Det er ok...

Men demonene, kan de ikke demonstrere på nett? Eller YouTube. Det er Corona nå.

At krisen og demo i USA er forståelig. Men Europa har ikke de samme problem.. helt teit å demonstrere i Oslo. Si ifra på Facebook eller lignende.

 

Så endre gater feks Penny Lane og ta ned Churchill statuer?

Chill ned..

Churchill var en grei fyr, og han samtalte med folket, også sorte. Den storyen før krigen på trikken er faktisk sann.

Han var en figur av sin tid og ja han trodde på britiske imperiet, men han trodde også på verdier om frihet.

Og gatenavn og basenavn som Briggs?

Vi har historie. Selv om dyrene i Afrika ikke er helt ok, så kan vi fortsatt spille Dyrene i Hakkebakkeskogen og Kardemomme by for barna. Det er genial filosofisk barneunderholdning.

Vi kan ikke slette all historikk selvom det skjer noe teit i USA. Det er mer viktig å ha kurs for Politiet og straffe rasisme i politiet.

Å endre navnet på eldgamle gater eller kappe ned statuer er like ille som Nazienes bokbål og kulturrevolusjonen.

 

 

 

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
16 hours ago, Dubious said:

Firma?

Lynet. Har stort sett vært veldig fornøyd etterpå. Det har vært borte et par ganger (noen har gravd over en kabel etc.) men langt mer stabilt enn Get noen gang var, og langt bedre kundeservice. Sameie og borettslag regnes ikke som forbrukere, så ofte vanlig med lengre bindingstid der.

Lenke til kommentar
djgudleif skrev (1 time siden):

Rygga inn i en bil her som tilhører restauranten over gata. Jeg sa fra. Jeg har nå mistet bonus, men han har ikke engang giddet å fikse skaden.

Bilen hans er fortsatt mindre verdt enn den var.

Jeg møtte igjen han som rygga på min bil sist også, et år seinere uten at jeg hadde utbedret skaden. Fikk vel 20k fra forsikringa hans, som nok var mere enn bilen min sank i verdi den gangen.

Lenke til kommentar
BadCat skrev (11 minutter siden):

Flaskesamlere som går fra søppeldunk til søppeldunk på jakt etter flasker og COVID-19. Slik aktivitet burde være forbudt akkurat nå. 

Ja, vi burde heller betale dem to tusen om dagen for å la være.

edit: Altså dekke deres tapte inntekter, slik vi gjør for andre.

Endret av frohmage
Lenke til kommentar
17 hours ago, geir__hk said:

Denne konklusjonen er helt feil. Faktum er at økonomi og penger driver utviklinga - dvs. det må være lønnsomt å produsere.

Bare se hvor langt vi er kommet i å kunne bestille billige kinavarer på nett :p

Det blir et dårlig samfunn av å gjøre mer eller mindre unyttige jobber som er lønnsomme i jakt på økonomisk vekst i stedet for å produsere varer og utføre tjenester som er nyttige, nødvendige og fornuftige selv om de ikke er lønnsomme.

Mye av det som var bra på 90 tallet eksisterer ikke lenger fordi det er avvikket eller erstattet på grunn av lønnsomhet.

Et eksempel er at det ikke tilbys gode mobilabonnement i Norge fordi det er mer lønnsomt å selge datapaker til 99 kr for 1GB selv om kostprisen for 1GB er noen få øre. Det er ikke uvanlig å bruke 3GB per time i dag og likevel har mobilabonnement mindre data for hele måneden en folk trenger for en dag. Skal man kun tenke maks profitt hele tiden blir det elendighet over det hele. 

Lenke til kommentar

Har en person i nær familie som har lyden må max på mobilen, og stadig sitter og blar gjennom snapstories, Instagram og Facebook når vi er flere sammen.

Hender vedkommende setter seg til og ser en episode av en serie på mobilen også, med lyden på, mens vi andre sitter i samme rom og prater. 

Har bedt vedkommende skru ned lyden gjentatte ganger, men tror ikke det synker inn at det er irriterende. 

Lenke til kommentar

At det er tillatt å strupe datahastighet til 64 kbps i 2020. Selv for 10 år siden var laveste 128 kbps. Få apper virker med 64 kbps. 1024 kbps burde være laveste tillate hastighet i 2020. Da kan man gjøre det meste utenom live video, vel man kan lide seg gjennom 240p-360p hvis man er mer opptatt av lyden enn bildet.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
BadCat skrev (14 minutter siden):

At det er tillatt å strupe datahastighet til 64 kbps i 2020. Selv for 10 år siden var laveste 128 kbps. Få apper virker med 64 kbps. 1024 kbps burde være laveste tillate hastighet i 2020. Da kan man gjøre det meste utenom live video, vel man kan lide seg gjennom 240p-360p hvis man er mer opptatt av lyden enn bildet.

Du irriterer deg over at en tjenestetilbyder struper for mye en tjeneste du ikke betaler for? Tough shit, bro.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Virker som for første gang vil jeg få tilgodeskatten i oktober enn juni. Kan det skyldes situasjonen i år? Ja mulig, men likevel irriterende når er vant å få pengene på konto rundt midten av juni alle disse år, og fortsatt ikke fått beskjed at skatteoppgjøre er klart. Hadde tenkt å bruke de på lappen, og nå ble jeg nødt til å overføre en del fra bufferkontoen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...