Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, jeg synes ikke politikere bør ha for høye lønninger uansett, inklusiv politikere for Rødt (jeg er Rødt-velger).  

Og please, spar meg for mennesker som må skryte på Facebook/Instagram om at de gir penger til veldedighet/gjør ditten og datten for veldedighet.  Javel gode greier, vi andre klarer å gi til veldedighet uten å måtte få anerkjennelse for dette...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
BadCat skrev (19 timer siden):

En ordfører som ber om å få gå ned i lønn. Han har potensiale for å gjøre en bedre jobb hvis han har mer lønn og færre bekymringer privat. Han ødelegger også for folk som kommer etter.

Poenget hans er jo at han ikke er i en posisjon hvor han trenger så mye penger for å ikke ha bekymringer privat. Skal du være irritert bør du heller være det på SV og Rødt som alltid kjører forslag på å senke lønna og hvor alle med verv betaler partiskatt. 

Han har og uttalt at vurderingen hans er for han i sin spesielle økonomiske posisjon og ikke noe som må etterleves og at alternativet hadde vært å gi penger til veldedighet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (2 timer siden):

Han heller bensin på bålet til den delen av befolkningen som mener at andre har for høy lønn selv om de aldri har stått på eller fått til noe selv.

Tja, du kan jo si de i omsorgs-sektoren (f.eks) ikke står på eller får til noe, derav den lave lønnen. 

 

Selv irriterer jeg meg over store lederlønninger generelt. Joda, man skal ha lønn for utdannelse og ansvar, men det er jo så horribelt sprang mellom 'gulvet' og ledelsen. Man er i mange tilfeller mer avhengig av 'gulvet' enn ledelse for å drive. Samt hvis man ser hvor elendig endel ledelse klarer å gjøre tingene, som sparetiltak uten rot i virkeligheten - som gir merutgift pga de ikke kjenner forholdene i sitt eget firma. 

Det er alt for mange teoretikere uten kjennskap til det praktiske som sitter i ledelser. Mange er jo ikke engang interessert i å bli kjent med forholdene man har i eget firma. Irriterende dårlig ledelse

  • Liker 2
Lenke til kommentar
13 hours ago, Skosåle said:

At en politiker(ordfører) blir hyllet for å si fra seg 250 000 av årslønnen sin. Stinker jantelov av hele greia. En som tjener oppunder en million i året er IKKE  grunnen til at du er fattig. Gud bedre. 

Rimelig frekt mot de som er i en posisjon hvor de ikke engang kan tjene 10.000 mindre. "å sE pÅ meG jeG tRenGer iKkE peNgeR". Samtidig betaler personen mindre i skatt...

Super-egoistisk å bruke 250.000 i året for å ta seg bra ut for andre.

Endret av djgudleif
Lenke til kommentar
Sexylubb1 skrev (På 28.11.2019 den 19.54):

Hva i alle dager er relevansen? 

Relevansen i begrepet er da vel åpenbar, så det blir litt dumt å late som man ikke skjønte den. Eller var ikke 22 juli en helsvart fredag?

Man kan være uenig i at det skal settes opp mot hverandre. Selv har jeg så lite respekt for den svarte fredagen som går for seg nå, at jeg er tilbøyelig til å støtte forslaget: Å forby Black friday i Norge av hensyn til 22 juli.  Ingen problem, så slipper vi dette snikamerikaniserte fjollet hvert år.  

 

Lenke til kommentar
Delvis skrev (2 timer siden):

Relevansen i begrepet er da vel åpenbar, så det blir litt dumt å late som man ikke skjønte den. Eller var ikke 22 juli en helsvart fredag?

Man kan være uenig i at det skal settes opp mot hverandre. Selv har jeg så lite respekt for den svarte fredagen som går for seg nå, at jeg er tilbøyelig til å støtte forslaget: Å forby Black friday i Norge av hensyn til 22 juli.  Ingen problem, så slipper vi dette snikamerikaniserte fjollet hvert år.  

 

Tviler på noen i hele verden tenker over at det på Utøya skjedde på en fredag. Vi minnes ikke dagen på den nest siste fredagen i juli, men på den 22. juli. Og det var i alle fall ikke på en fredag i november... 

Og uansett så refererer black til fargen på talla i regnskapet. 

At det er en tullete dag derimot, det kan jeg være enig i. Det er da nok salg som det er. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
BadCat skrev (1 minutt siden):

Butikker som skylder på netthandel for at de sliter. Årsaken til manglende suksess finner man i speilet, ikke andre steder.

 

Helt enig. Livredd konkurranse.

Dessverre er det slik at disse butikkene blir hørt og det blir lagt ned hindre.

Er det noe jeg har lært så er det dritviktig i disse dager at man som fysisk butikk legger om strategien og tenker hva som må gjøres for å vinne tilbake kundene. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå kommer det frem at mange NAV-brukere som har måttet tilbakebetale en ytelse i brutto ikke har fått tilbake skatten de betalte på ytelsen. Dette er nok en skandale, visstnok.

Men det får meg til å tenke; hva med alle de som ikke visste at de kunne søke om nedsatt skatt pga lav inntekt når de gikk på AAP før 2015? Før 2015 kunne de med lav sats søke om nedsatt skatt, altså 8% istedenfor 23-27%. Jeg rakk å søke for mine 5 år på AAP, men fikk kun for to år. Det utestående ble for min del 120 000. Det vil si at jeg betalte rundt 30 000 i skatt for mye i året.
Den eneste grunnen til at jeg fant ut om denne muligheten, var fordi krikkert fortalte meg om det. Verken NAV eller Skatteetaten ga meg noen form for informasjon om dette.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...