Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At noen forventer ros for å gjennomføre helt dagligdagse gjøremål; rydde ut av oppvaskmaskina, gå med søpla...

 

At jeg ikke får sitte i sofaen fordi kjæresten er redd for at jeg skal se på skjermen......

 

at han vasker så sjelden at han tror vanlige kluter skal kastes.......

Endret av Kovalevskaja
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hater å være introvert og sosial evneveik. Nettopp kommet hjem fra julebord og føler bare tomhet og ensomhet plutselig, mens mange andre gikk videre til afterparty et annet sted. Kanskje bare misunnelse/sjalusi innerst inne fordi de fortsetter å ha det gøy og enkelte sikkert få seg noe også. Kvelden videre for min del blir bare å fortsette med anime-seriene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Myst skrev (15 minutter siden):

Hater å være introvert og sosial evneveik. Nettopp kommet hjem fra julebord og føler bare tomhet og ensomhet plutselig, mens mange andre gikk videre til afterparty et annet sted. Kanskje bare misunnelse/sjalusi innerst inne fordi de fortsetter å ha det gøy og enkelte sikkert få seg noe også. Kvelden videre for min del blir bare å fortsette med anime-seriene.

Er sjøl introvert, selv om jeg utad virker utadvendt. Synes det ikke finnes noe bedre en rolig kveld alene, for da slapper jeg skikkelig av❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
VegardBS skrev (2 minutter siden):

"BaRe å InTrOdUsErE sEg Og Si IfRa" nå lager den jævla driten støy bare på trass. Satans møkkanaboer

Uffameg, slik hadde jeg forrige plassen jeg bodde (St. Hanshaugen) Føler virkelig med deg. Flyttet fra tidligere i høst og bor forsåvidt fortsatt i blokk, men har mest pensjonister rundt nå. Kom og bo her! Utsikt mot skog og 10 min unna bade- og fiskevann. Frisk luft og bare veldig hyggelige og rolige naboer! (Enn så lenge anbefaler jeg de oransje øreproppene med ekstra lyddemping fra apoteket for å stenge ut en endel lyd)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Røsslyngen skrev (Akkurat nå):

Uffameg, slik hadde jeg forrige plassen jeg bodde (St. Hanshaugen) Føler virkelig med deg. Flyttet fra tidligere i høst og bor forsåvidt fortsatt i blokk, men har mest pensjonister rundt nå. Kom og bo her! Utsikt mot skog og 10 min unna bade- og fiskevann. Frisk luft og bare veldig hyggelige og rolige naboer! (Enn så lenge anbefaler jeg de oransje øreproppene med ekstra lyddemping fra apoteket for å stenge ut en endel lyd)

Det skulle jeg gjerne gjort, men det er litt vanskelig når jeg har skole å gå på og budsjettet er på maks 5000 i måneden for husleie... Og ikke minst jeg er nok på andre siden av Norge 

Lenke til kommentar
VegardBS skrev (28 minutter siden):

Det skulle jeg gjerne gjort, men det er litt vanskelig når jeg har skole å gå på og budsjettet er på maks 5000 i måneden for husleie... Og ikke minst jeg er nok på andre siden av Norge 

Betaler sjøl 5500 alt inkludert for 76 kvm. Men litt vanskelig når du går på skole på andre siden av Norge, ja! Prøv øreproppene jeg anbefaler, er det som gjorde at jeg kom meg igjennom mitt tidligere liv uten å gå på veggene. Man skal ikke kimse av støy, det er helseskadelig, og jeg vet du opplever mye støy ?

Lenke til kommentar
Røsslyngen skrev (2 minutter siden):

Betaler sjøl 5500 alt inkludert for 76 kvm. Men litt vanskelig når du går på skole på andre siden av Norge, ja! Prøv øreproppene jeg anbefaler, er det som gjorde at jeg kom meg igjennom mitt tidligere liv uten å gå på veggene. Man skal ikke kimse av støy, det er helseskadelig, og jeg vet du opplever mye støy ?

Endelig noen som forstår at bråk fra naboer er skadelig! Det var veldig billig for stor leilighet, jeg får hele 14 kvm for 4940 alt inkludert. De proppene skal jeg prøve, håper bare at jeg klarer å våkne av alarmen da... ?

Utleier her er fantastisk, hun skal snakke med naboen over meg i morgen rett etter at jeg skal se på leilighet i øverste etasje, håper den er billig nok så jeg har råd så jeg slipper å ha noen over. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
VegardBS skrev (2 timer siden):

Endelig noen som forstår at bråk fra naboer er skadelig! Det var veldig billig for stor leilighet, jeg får hele 14 kvm for 4940 alt inkludert. De proppene skal jeg prøve, håper bare at jeg klarer å våkne av alarmen da... ?

Utleier her er fantastisk, hun skal snakke med naboen over meg i morgen rett etter at jeg skal se på leilighet i øverste etasje, håper den er billig nok så jeg har råd så jeg slipper å ha noen over. 

Krysser fingrene for deg? Haha, ja, jeg klarer å våkne av mobilalarm av dem..men har sovet meg gjennom brannalarmer med dem, faktisk, det er litt skummelt. Men det klarer jeg jo egentlig uten også, da jeg først sover tungt når jeg sovner. Proppene er kjekke å ha uansett på dagtid også. Bruker dem ved migreneanfall, når jeg skrev på thesisen hjemmefra eller bare ville ha ro i hodet. Gull verdt under festivaler, som vi ofte var nærmeste nabo til. 

Betalte forrige sted 6100,- for 7 kvm i kjelleren, rommet vi kalte for "glattcella' så det er en liten oppgradering kan man si. Forrige sted var det masse insekter som kravlet ut av veggene.. fasadearbeid og festing hele tiden (utleier var verst) og en utleier låste seg inn på natten hos oss, for å bruke vaskemaskinen vår, på nattestid. For å ikke å snakke om hun som bodde med oss som la poser med kattebæsj på kjøkkenbenk, lot katta gå på benken, la igjen brukte bind i vaskemaskinen og som etterlot seg et totalskadet rom som måtte saneres.. 

Fordelen med slikt dritt er at man virkelig verdsetter å bo slik man gjør nå :)

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
20 hours ago, Skosåle said:

Samme med de som har innstillingene på 24hz. Jeg får helt angst. Merker man ikke sånt? Tatt flere i å ha det her på jobben. Sitter med 4k skjerm med lav hz. For en som er vant med 144hz så føles til og med 60 forferdelig seigt ut, men også "normale" brukere burde merke at 24hz er helt håpløst.

Legit å ikke merke forskjell da. Jeg ser ikke forskjell på 30fps og 60fps i spill f. Eks 

Lenke til kommentar
Røsslyngen skrev (7 timer siden):

Krysser fingrene for deg? Haha, ja, jeg klarer å våkne av mobilalarm av dem..men har sovet meg gjennom brannalarmer med dem, faktisk, det er litt skummelt. Men det klarer jeg jo egentlig uten også, da jeg først sover tungt når jeg sovner. Proppene er kjekke å ha uansett på dagtid også. Bruker dem ved migreneanfall, når jeg skrev på thesisen hjemmefra eller bare ville ha ro i hodet. Gull verdt under festivaler, som vi ofte var nærmeste nabo til. 

Betalte forrige sted 6100,- for 7 kvm i kjelleren, rommet vi kalte for "glattcella' så det er en liten oppgradering kan man si. Forrige sted var det masse insekter som kravlet ut av veggene.. fasadearbeid og festing hele tiden (utleier var verst) og en utleier låste seg inn på natten hos oss, for å bruke vaskemaskinen vår, på nattestid. For å ikke å snakke om hun som bodde med oss som la poser med kattebæsj på kjøkkenbenk, lot katta gå på benken, la igjen brukte bind i vaskemaskinen og som etterlot seg et totalskadet rom som måtte saneres.. 

Fordelen med slikt dritt er at man virkelig verdsetter å bo slik man gjør nå :)

 

Takk, skal kjøpe en pakke i morgen og teste

Det var voldsomt for noen steder du bodde før, glad det ikke er så ille her. Har alt for meg selv så det blir på en måte en "studio" leilighet hvis jeg skal være fancy. 

Ja, bra du har fått deg et sted du trives på. 

Lenke til kommentar
VegardBS skrev (3 timer siden):

Takk, skal kjøpe en pakke i morgen og teste

Det var voldsomt for noen steder du bodde før, glad det ikke er så ille her. Har alt for meg selv så det blir på en måte en "studio" leilighet hvis jeg skal være fancy. 

Ja, bra du har fått deg et sted du trives på. 

Max Lite heter de jeg har nå (er også oransje) men de oransje av merket A1 fungerer bra også tror jeg. 

Lenke til kommentar
Benbjo skrev (5 timer siden):

Legit å ikke merke forskjell da. Jeg ser ikke forskjell på 30fps og 60fps i spill f. Eks 

Tror ikke på deg.. (joda). Selv merket jeg det da det dippet under 90fps i apex her om dagen. Måtte skru på fps counter for å bekrefte, å jo, da den gikk under 100-90fps var det ikke lenger smooth. Heldigvis kan man justere grafikken i spill? 

 

Edit: dette var til og med g-sync aktivert. 

Skal sies at om man spiller på en tv eller noe med litt input-lag så er det ikke like merkbart om det dipper litt. Men med en moderne gaming-skjerm så merker man forskjellene utrolig godt. 

Endret av Skosåle
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når man leser om folk som vinner mange millioner kroner, og folk kommenterer at de ikke vil vinne så mye penger, for de har ikke bruk for så mye penger uansett.

Jo, alle VIL vinne så mye penger at man slipper å tenke på økonomi resten av livet. Tenk hva man kan med de pengene. Reise rundt, spise på restaurant når man vil, gjøre ting vi vanlige folk bare kan drømme om. Det hadde løst mye av mine bekymringer.

Noen skriver at de  kunne aldri ha vunnet så mye penger for da hadde det ikke vært noe poeng for han å jobbe, og da hadde livet vært kjedelig. Da har man et kjedelig liv fra før, hvis jobben er alt.

Gi meg 300 millioner kroner, det er ikke noe som heter å ha for mye penger.

 

Endret av m20k
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...