Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Har ikke lyst å operere hoften ... 

Har lyst å avlyse det. Gruer meg. :no:

 

Ja jeg kjenner det når jeg sitter dypt i sofa feks eller sete, og er stiv i hoften, men er bedre nå enn det var i begynnelsen når jeg fikk problemer. Kan sikkert leve med det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor skulle det være frekt?

1000 kr per bok hørtes mye ut. Mitt universitetsbibliotek legger inn 25 kr per bok til å begynne med. Hvor lenge har du hatt dem?

 

Jeg har sluppet å betale flere ganger bare ved å snakke med bibliotekarer og forklare. De er sjelden veldig interessert i å drive inn penger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, bare vil ikke være til bry.
Gikk ut 12.04 (så JA, har hatt dem en stund, nevnte ting skjedde noen dager før dette, så hadde tenkt å levere i tide).
Har forklart situasjonen, men tror ikke det hadde noe å si (var før helgen, ikke hørt noe tilbake)

Endret av Omnia vincit amor
Lenke til kommentar

Nei, bare vil ikke være til bry.

Gikk ut 12.04 (så JA, har hatt dem en stund, nevnte ting skjedde noen dager før dette, så hadde tenkt å levere i tide).

Har forklart situasjonen, men tror ikke det hadde noe å si (var før helgen, ikke hørt noe tilbake)

Her kan du velge å "ikke være til bry" og samtidig betale flere tusen kroner uten å få noe igjen for det, eller så kan du gidde å gjøre noe med det. Ta en telefon, forklar at du pga. skade ikke har vært istand til å levere bøkene.

 

Ikke gjør deg selv til et offer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Edgelord finner ikke noe i det bildet interessant, ergo er det ikke noe på bildet som er interessant.

 

Jeg er ganske enkel og lite kritisk, og er mottakelig for informasjon / betydning i bilder. Om noen tar et bilde av en blomst og jeg ikke bryr meg, så er det (sannsynligvis) fotografen som failet. Jeg representerer det jevne publikum og det vekte ingen følelser i meg. Ergo ingen andre heller.

 

Bildet over er forøvrig objektivt interessant

Endret av Edgelord
Lenke til kommentar

Føler meg ikke komfortabel med å bestille noe flyreise når de skal drive å streike.

 

"jeg vil bli pilot, fly hele verden rundt, men jeg vil ikke få vaktlisten 15 dager i forveien fordi jeg vil ha A4-liv med familien OGSÅ. Hvem hadde trodd det skulle være uforutsigbart yrke å fly verden rundt"

Jeg vil tjene mer PENGER også btw"

 

Slutt nå heller i jobben for faen hvis dere ikke er fornøyde.

Endret av Edgelord
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo bare å bestille noe annet enn Norwegian og SAS.

 

Sant nok. Men det kan jo skje hvilket som helst selskap nå etter dette, hvis pilotene i SAS får gjennomslag. Jeg føler det er for utsatt yrke til at de kan dra det over så lang tid. En av partene må bare akseptere ffs.

Lenke til kommentar

Føler meg ikke komfortabel med å bestille noe flyreise når de skal drive å streike.

 

"jeg vil bli pilot, fly hele verden rundt, men jeg vil ikke få vaktlisten 15 dager i forveien fordi jeg vil ha A4-liv med familien OGSÅ. Hvem hadde trodd det skulle være uforutsigbart yrke å fly verden rundt"

Jeg vil tjene mer PENGER også btw"

 

Slutt nå heller i jobben for faen hvis dere ikke er fornøyde.

 

At det må jobbes helligdager og helger er alle inneforstått med, men det må da virkelig gå an å få vite dette lenger enn 2-6 uker i forveien. Er jo ikke som om SAS sitter med blanke ark og lurer på hvor mange flygninger de skal ha til Stockholm, København og Bergen for juni nå. 

De ansatte tok også store lønnskutt i 2012 og de siste årene har konsernsjefen hatt lønnsøkning på rundt 30%. SAS gikk med stort overskudd i fjor, da er det jo rett og rimelig at de ansatte også skal få igjen for?

 

Streiken er forøvrig over, og pilotene har fått gjennomslag for at flere skal få fast turnus, de har fått tilbake avtaler om jobbsikkerhet og karriere, samt en lønnsøkning på 3-4 prosent pr år i tre år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Føler meg ikke komfortabel med å bestille noe flyreise når de skal drive å streike.

 

"jeg vil bli pilot, fly hele verden rundt, men jeg vil ikke få vaktlisten 15 dager i forveien fordi jeg vil ha A4-liv med familien OGSÅ. Hvem hadde trodd det skulle være uforutsigbart yrke å fly verden rundt"

Jeg vil tjene mer PENGER også btw"

 

Slutt nå heller i jobben for faen hvis dere ikke er fornøyde.

Piloter er overarbeidet og får dårøigere lønn enn det de pleier. Jeg vet ikke med deg men jeg vil helst ikke ha en overarbeidet pilot aom dlyr flyet mitt... blir som å si at kirurger ikke trenger å ha så godt betalt og at vi må tyne penger ut av dem også. Ellers takk.

 

Edit; lærere lider også av dette, at samfunnet ikke skjønner hvorfor de skal gi mer penger og ressurser til de som oppdrar barna våre. Jeg skjønner ikke hvorfor folk ikke ser hvor viktig det er at de som former og redder liv ikke er strukket til det ytterste.

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt ærlig, så ser jeg ikke på pilot som et yrke som fortjener den lønna de streiker for. Ser rimelig lett og avslappende ut å være pilot. Det eneste negative er arbeidstimene. Men andre folk som tjener det samme jobber sikkert like mye som dem.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Mange yrker som har turnus, så hvorfor ikke piloter?

 

Helt ærlig, så ser jeg ikke på pilot som et yrke som fortjener den lønna de streiker for. Ser rimelig lett og avslappende ut å være pilot. Det eneste negative er arbeidstimene. Men andre folk som tjener det samme jobber sikkert like mye som dem.

Piloter har et enormt ansvar og det er langt fra lett å lande disse flyene

Tviler på at jeg engang ville klart å flytte flyet ut på rett rullebane, eller lande på rett rullebane og kjøre til rett terminal

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...