Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At folk blir irriterte og ikke skjønner hvorfor at i min 'drømmeverden' har man borgerlønn og alt er automatisert. Vil du ikke være 100% fri? Vil du ikke kunne gjøre hva du vil til en hver tid? Er målet med livet å jobbe for et system for så å dø? Skjønner ikke helt den 'man må jo jobbe' tankegangen..

 

Delvis enig. Det kan ikke bli sånn over natten, men teknologien bærer raskt i den retning. Enten man vil eller ikke. Og politikerne snakker ALT for lite om det.

Det vil/kan nemlig også innebære ganske dramatiske utfordringer, særlig hvis man ikke er forberedt i tide.

En arbeidsgiver velger lett en mer økonomisk og driftsfeffektiv robot enn et menneske, den dagen de står overfor det valget.  

 

Eneste politikerne terper på, er -"Folk må jobbe mer, vi trenger mange flere hender i fremtiden, eldre må stå lenger i jobb.." blablabla

Man kan nesten lure på om de i det hele tatt er våkne og følger med. Vi ser tendensene allerede. Tror det skal mye til at blir "full sysselsetting" igjen noengang

Lenke til kommentar

At folk blir irriterte og ikke skjønner hvorfor at i min 'drømmeverden' har man borgerlønn og alt er automatisert. Vil du ikke være 100% fri? Vil du ikke kunne gjøre hva du vil til en hver tid? Er målet med livet å jobbe for et system for så å dø? Skjønner ikke helt den 'man må jo jobbe' tankegangen..

Helt enig. Dette er fremtiden, og jeg håper så inderlig det skjer før jeg blir for gammel.

 

Jobb er gammeldags.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...