Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel etter jul så er det ikke alltid så lett med økonomien, men heldigvis har jeg en kone som er flink til å spare, så fikk låne av hennes 17k.

Sett opp budsjett som ikke går i null eller minus, kanskje du ikke har budsjet engang, evt ta kurs i privatøkonomi eller gjør skritt for å bli finansielt uavhengig.

 

Vet å føre budsjett og regnskap på privatøkonomien kan man flytte penger fra undødvendig forbruk til ønsker/prioriteringer, evt spare og få råd til å investere for fremtidig avkastning.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor normenn flest tror at det er ok å leve fra måned til måned. Man bør minst gå tre månedslønninger i pluss per år, selv om det innebærer at man ikke kan kjøpe både det ene eller andre uten å spare først. Enkelte har langt dyrere vaner enn de har økonomi til. Hvis man går i null hver måned så bruker man for mye penger.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Vel etter jul så er det ikke alltid så lett med økonomien, men heldigvis har jeg en kone som er flink til å spare, så fikk låne av hennes 17k.

Sett opp budsjett som ikke går i null eller minus, kanskje du ikke har budsjet engang, evt ta kurs i privatøkonomi eller gjør skritt for å bli finansielt uavhengig.

 

Vet å føre budsjett og regnskap på privatøkonomien kan man flytte penger fra undødvendig forbruk til ønsker/prioriteringer, evt spare og få råd til å investere for fremtidig avkastning.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor normenn flest tror at det er ok å leve fra måned til måned. Man bør minst gå tre månedslønninger i pluss per år, selv om det innebærer at man ikke kan kjøpe både det ene eller andre uten å spare først. Enkelte har langt dyrere vaner enn de har økonomi til. Hvis man går i null hver måned så bruker man for mye penger.

Jeg har en kone som er flink til å spare. Jeg har trygd og betaler mesteparten av regningene. Min kone handler mat, klær etc og legger til side ganske mye.

 

Vi går da etter budget og betaler alt som skal betales. Betaler skatt til to land osv..

 

Jeg skal til sosialsekretær i februar faktisk og sjekke budget fordi jeg får mer inntekt og annen skatt.. kildeskatt.

 

Jeg bruker alle pengene jeg har til overs jul i julegaver. Jeg gidder ikke gnukke å være gjerrig..

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Ignorante folk som ikke vil eller klarer å innse hvor mye bedre Russland er ifht usa. Fatter virkelig ikke hvorfor Norge skal være alliert med terrorist staten usa.

Altså, er det noen som framstår som ignorant nå så er det du..
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...