Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noe som irriterer meg så grenseløst?

 

"Hva er det som skjer med verden?! Verden er syk!"

"Hva i alle dager foregår i lille Norge?!"

"For en syk syk verden vi lever i, herregud hva har skjedd med menneskeheten?!"

 

DETTE irriterer meg noe grenseløst.

 

Seriøst, når jeg ser folk skrive dette på for.ex facebook, så kjenner jeg at sjela mi rives i stykker.

 

Får lyst til å be dem få huet sitt til helvette ut av den jævla bobla dem lever i, som sier at Norge er fritatt all form for ondskap! Samt slutte å snakke som om det er første gang at noen skyter bikkja si, eller at noen blir kidnappa.

 

Ja, det er trist, men å påpeke det på den måten, irriterer meg bare.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Noe som irriterer meg så grenseløst?

 

"Hva er det som skjer med verden?! Verden er syk!"

"Hva i alle dager foregår i lille Norge?!"

"For en syk syk verden vi lever i, herregud hva har skjedd med menneskeheten?!"

 

 

Ja, jeg får ofte lyst til å skrive "Velkommen til virkeligheten", men jeg får nok bare pepper for det. Men nå har jeg et relativt pragmatisk og noe dystert syn på menneskeheten generelt sett.

Lenke til kommentar

Prøvde å bytte lyspære i bilen min i dag. Fant ut at de japanske ingeniørene antakeligvis har hatt underærnerte barnearbeidere i tankene når de designet adkomsten dit. Hører med Toyota om de kan vise meg hvordan jeg bytter pære. Han på Toyota tror seriøst at jeg ikke vet hvor lyktene mine er og tilbyr seg å komme ut og peke. Jeg sier jeg vet godt hvordan man bytter lyspære, på vanlige biler. Jeg gjør det flere ganger i året på bilene på jobben min. Fuck, jeg har bytta samtlige lykter selv på Scaniaen min. Det tar et par minutter per lykt. Og bytta lys på alle andre biler jeg har kjørt/eid over tid.

 

Jeg spør dem hvorfor de har designet adkomsten så idiotisk, men det kan den vennlige kundesentermedarbeideren ikke svare på. Det hadde jeg egentlig ikke regnet med, men spurte bare for å se hvor ukomfortabel han ble (jeg har vært der før). Det eneste han fikk stotret frem var at det var ganske lett om man hadde gjort det mange ganger før, slik mekanikerne på Toyota har gjort.

 

Jeg spurte så hvor mye det kom til å koste å bytte lyspærer, siden de hadde så god erfaring og kunne gjøre det så raskt. 480kr skulle de ha for denne enkle og raske jobben. Lyspærer ikke inkludert. Jeg sa jeg allerede hadde kjøpt lyspærer og lurte på om det var noe problem at de brukte mine om jeg bestilte time. Da foreslo han at jeg bare fikk prøve litt til selv (???). Skru av skjermer og lykter og sånt. Alt dette mens han sitter under Toyota sitt fine skilt med japanske tegn og underteksten "kunden i sentrum".

 

Så nå må jeg visst skru av fronten på bilen for så å skru av lyktene for å bytte pærer. Jævla faenskap.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det med lyspærer skal ikke være så enkelt å få til lenger.

 

Bladde litt i en "gjør det selv" bok for en Golf 2006(-ish) modell. Denne hadde gode forklaringer med bilder på hvordan du skulle fikse forskjellige ting på bilen din, samt en vanskelighetsgrad på jobben, fra 1 til 5. Bytte clutch var 3/5, greit nok, men det å bytte en lyspære var faktisk også 3/5. Så om du har greid å få bytta lyspæra på bilen kan du nesten søke jobb som bilmekaniker!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...