Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Kjenner jeg blir litt irritert på alle de som oppfordrer til å kaste CD-ene og slikt. CD-ens død kommer kanskje, men den er ikke her enda, så så lenge ikke all musikken jeg er interessert i er å oppdrive i god kvalitet digitalt eller på vinyl, er det ingen grunn til å kvitte seg med CD-samlinga. En annen ting er at det fortsatt ikke har blitt standard med platespiller i bilen, og ikke alle har en AUX-inngang eller BlueTooth på bilstereoen for å kunne koble til mobil / MP3-spiller / lignende dingser for musikkavspilling, så det er fortsatt ganske greit med CD-er.

Og så er det jo ganske digg med de små heftene som følger med CD-ene, som sannsynligvis er det eneste jeg savner med vinyler. Coveret (og den eventuelle papirlomma platene ligger i) inneholder ikke nok informasjon i forhold til hva man finner i bookleten som vanligvis følger med en CD når du kjøper en.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner jeg blir litt irritert på alle de som oppfordrer til å kaste CD-ene og slikt. CD-ens død kommer kanskje, men den er ikke her enda, så så lenge ikke all musikken jeg er interessert i er å oppdrive i god kvalitet digitalt eller på vinyl, er det ingen grunn til å kvitte seg med CD-samlinga. En annen ting er at det fortsatt ikke har blitt standard med platespiller i bilen, og ikke alle har en AUX-inngang eller BlueTooth på bilstereoen for å kunne koble til mobil / MP3-spiller / lignende dingser for musikkavspilling, så det er fortsatt ganske greit med CD-er.

 

Og så er det jo ganske digg med de små heftene som følger med CD-ene, som sannsynligvis er det eneste jeg savner med vinyler. Coveret (og den eventuelle papirlomma platene ligger i) inneholder ikke nok informasjon i forhold til hva man finner i bookleten som vanligvis følger med en CD når du kjøper en.

e9. Alle formater er velkomne hos meg, alt til sitt bruk. Noen album foretrekker jeg å høre på CD, om det for eksempel er en sammenhengende låt på en time. Ikke ålreit å stykke opp i dobbel lp og flippe side fire ganger. Mister flyten

Lenke til kommentar

Ah, den typiske kompisen som jenter man er sammen med alltid har på skolen. Det er ganske vanlig, bare å lære seg å gi faen.

 

Den første kjæresten jeg hadde gikk i klasse der de var 2 jenter og 58 gutter.

 

Jeg var 16 år og hormonell da vi ble sammen, men jeg overlevde i nesten tre år med denne dama.

Ahh, ja får prøve å lære meg det!

 

Ja, det er vel en friendzona fyr som aldri vil få sjans på henne, men sannsynligvis fortsatt prøver seg.

Nja får håpe det er bare en friendzona fyr.

Lenke til kommentar

Kjenner jeg blir litt irritert på alle de som oppfordrer til å kaste CD-ene og slikt. CD-ens død kommer kanskje, men den er ikke her enda, så så lenge ikke all musikken jeg er interessert i er å oppdrive i god kvalitet digitalt eller på vinyl, er det ingen grunn til å kvitte seg med CD-samlinga.

Er ikke f. eks 320 kb/s å betegne som grei kvalitet? Du skal noe kresen og ha et godt anlegg/hodetelefoner med god kilde (dac/amp) for å særlig godt av høyere enn det. Loudness er et større problem en lav bitrate.

 

At det er mer morsomt med et fysisk eksemplar skal jeg ikke si noe på. Alltid morsomt med en samling, også digitalt.

Lenke til kommentar

Men all musikken jeg er interessert i er ikke å oppdrive i 320 kbps. Det er litt av problemet. Så fremt du ikke kjøper en CD og ripper selv, eller foretar det som i disse dager fortsatt betegnes som ulovlige handlinger.

Da er jeg med, for mer eller mindre alt materiale er mulig å oppdrive. Lovligheten ved det er en annen diskusjon.

Lenke til kommentar

Da er jeg med, for mer eller mindre alt materiale er mulig å oppdrive. Lovligheten ved det er en annen diskusjon.

Mja.

 

Jeg har en del ting som aldri ble sluppet verken digitalt eller på CD, irriterende nok er brorparten av det bra musikk eller fete hørespill fra 60- og 70-tallet, som jeg enten har på kassett eller vinyl. Nå kan jeg jo rippe både kassetter og vinyl uten særlig problemer, men om jeg skal spille det av i bilene til kompiser for å vise dem fet musikk fra noe annet enn en sliten mobilhøyttaler, er jeg fortsatt nødt til å brenne det ut på en CD.

Lenke til kommentar

Selvsagt er ikke alt mulig å finne, men det finnes utrolig mye mer enn kun det som er å finne på bukta, også ting som kun er blitt gitt ut på vinyl.

Joda, men jeg er ikke interessert i det som finnes i bukta heller. Det er for mye populærmusikk for min smak. Og diskografier. Evig pes når alt man finner av en artist man leter etter tre - fire sanger av, og det kun er én torrent med seedere der, og det er en fuckings diskografi på 18 GB. Jeg laster ikke ned diskografier, jeg kjøper dem. CD for CD, vinyl for vinyl, kassett for kassett.

 

Uansett, CD-er er fortsatt svært praktiske, da du slipper å være tilkoblet til et eller annet nett eller å ha lastet ned noe for å kunne spille av musikken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...