Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Kan ikke foreldre ta litt ansvar da, og få ungen til å svømme? De aller fleste besøker jo en strand eller basseng på sommertid.

 

Skal lage så mye problemer ut av ingenting..

Selvsagt går det - men når man er i et basseng med grei temperatur så kan man med en gang øve på flere ting under tryggere omstendigheter. Jeg har hatt god utbytte av øving i basseng i skolesammenheng, og det har mest sannsynlig reddet livet mitt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er sant. Har selv hatt godt utbytte av svømming på skolen, fordi jeg hadde tilbudet på det. Når jeg flyttet i 5. klasse var det ikke svømmebasseng, men på ungdomsskolen var det svømmebasseng igjen.

Det er jo så mye mas om at barn ikke har tilbud på svømmebasseng, og at de bassengene som faktisk finnes står tomme.

Da må foreldre ta ansvar.

 

Men synes så absolutt at alle barn bør ha tilbud på svømming. Er veldig viktig å kunne.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Jeg lærte allerede dette svært tidlig (Kan ikke ha vært mange år da). Er det ikke mer foreldrenes ansvar? Er jo bare å dra med ungen (med flyte"bagger" på arma) til nærmeste badebasseng/strand og lære han?

Etter min mening blir det vanskelig å definere hva som er foreldrenes ansvar, og hva som ikke er det. Er det foreldrenes ansvar at unger holder seg i aktivitet, slik at man kan slippe gym? Jeg tenker at slike fag er laget for at alle skal ha en viss opplæring slik at de har et minimumsferdighetsnivå. Joda, jeg lærte å svømme selv.

 

Joda, den skolen jeg linket til har fjorden som nærmeste nabo. Men her varierer jo temperatur veldig selv på sommeren. Det er forholdsvis enklere å passe på 20 4. klassinger i et basseng, enn 20 stk ute på fjorden.

 

Så ja, jeg mener det er viktig med et krav til et minimumsferdighetsnivå, som alle har vært igjennom. Som for eksempel sertifikat til kjøretøy og lignende, hvor man kjører først under kontrollerte forhold og dermed klarer å utvikle seg til å bli en bedre sjåfør.

Lenke til kommentar

Dere snakker om parkering? Hva får dere til å tro at han PARKERTE der? Slå opp definisjon på parkering.

 

«Enhver hensetting av kjøretøy, selv om føreren ikke forlater det. Unntatt er kortest mulig stans for av- eller påstigning eller av- eller pålessing.»

 

Han parkerte.

 

 

 

Edit:

Kilde:

Forskrift om kjørende og gående trafikk, §1, 1k

 

http://www.lovdata.n...321-0747-0.html

Endret av Diskutant
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dere snakker om parkering? Hva får dere til å tro at han PARKERTE der? Slå opp definisjon på parkering.

 

«Enhver hensetting av kjøretøy, selv om føreren ikke forlater det. Unntatt er kortest mulig stans for av- eller påstigning eller av- eller pålessing.»

 

Han parkerte.

 

 

 

Edit:

Kilde:

Forskrift om kjørende og gående trafikk, §1, 1k

 

http://www.lovdata.n...321-0747-0.html

 

Har lite å si. Det er uansett forbudt med stopp på eller 5 meter før overgangsfelt.

Lenke til kommentar

Har lite å si. Det er uansett forbudt med stopp på eller 5 meter før overgangsfelt.

 

Ja, men når han er så kranglevoren og er like påståelig selv som han skal ha det til at vi er, så vil jeg vise at to kan leke den leken. "Slå opp definisjonen på parkering."

"Dust", tenkte jeg, og gav han definisjonen - som viser nettop det - at han parkerte.

Lenke til kommentar

Han stoppet før og delevis på et gangfelt. Dette er ikke lov. Jeg jobber forøvrig ikke som parkeringsvakt. Det gjør ikke du heller, og der er bra siden du tydeligvis ikke vet hva du snakker om. Du kan ikke reglene.

 

Slik jeg oppfatter videoen så er det sjåføren som oppfører seg frekt da han tydelig er i bilen mens vakten skriver ut boten. Jeg har en del kontakt med kommunale parkeringsvakter her i Bergen, og jeg vet at de ikke nødvendigvis skriver ut bøter med en gang om fører er ved bilen. Da oppfordrer man først føreren om å flytte bilen til et sted hvor han har lov til å stoppe eller parkere. (Om føreren ikke er til stedet ringer man dem gjerne først for å unngå å taue bilen deres).

 

Føreren retter seg tydelig ikke etter dette da han i løpet av videoen til og med har gått ut av bilen. Parkeringsvakten ber han flytte seg ellers må han sette i gang tauing, noe som er vanlig prosedyre. At han er noe irritert på dette tidspunktet må ansees som naturlig, spesielt siden han har et kamera som filmer seg, og spesielt siden fører har forlatt bilen.

 

At du klarer å hisse deg opp overfor en offentlig ansatt parkeringsvakt som gjør jobben sin og tillegger personen meninger er idiotisk. Det er godt mulig han var misunnelig på bilen, men det forandrer ikke faktum at han gjør jobben sin. Slik jeg kan se det gjør han en fordømt god jobb da føreren av bilen tydeligvis tror han kan gjøre som han vil, noe som absolutt er et vanlig trekk blant førere av biler i denne prisklassen (det finnes selvsagt massevis av unntak både for dyre og billige biler begge veier). Se der, der tilla jeg føreren av bilen meninger. Han mener at han er for viktig til å følge trafikkreglene!

 

Har jeg egentlig sagt at det er lov? Poenget mitt her er IKKE om han sto ulovlig eller ei, men oppførselen til vakten, okay?

 

Hvorfor skal parkeringsvakten være så frekk i kjeften?

"Nå må du flytte den, ellers må jeg tilkalle Viking."

 

Går det ikke an å for eksempel si: "Hei du, det er ikke lov å stå her så kan du vennligst flytte bilen".

Blir så irritert. "Jeg er parkeringsvakt og jeg er veldig tøff."

 

En kommentar på videoen:

Tyttebær-politi much? Ikke at jeg digger JB, men ærlig talt - det går ann å ta en høflig tone...

 

Creds til han duden der.

 

Jeg tror egentlig Lami er en belieber som ble sint ford vaktene til Justin fikk parkeringsbot.

 

Da har du virkelig misforstått. Men hvis jeg var en belieber, hadde du hatt noe imot det?

Lenke til kommentar

Har jeg egentlig sagt at det er lov? Poenget mitt her er IKKE om han sto ulovlig eller ei, men oppførselen til vakten, okay?

 

Hvorfor skal parkeringsvakten være så frekk i kjeften?

"Nå må du flytte den, ellers må jeg tilkalle Viking."

 

Går det ikke an å for eksempel si: "Hei du, det er ikke lov å stå her så kan du vennligst flytte bilen".

Blir så irritert. "Jeg er parkeringsvakt og jeg er veldig tøff."

 

La du merke til den delen av innlegget mitt hvor jeg skriver at det er vanlig prosedyre å be dem flytte seg før man starter å skrive ut boten? Det er ikke filmet noe av hva som skjer før den tid. Derfor går jeg ut i fra at han er sur av en grunn. Og som jeg skriver virker sjåføren heller ikke å være spesielt hyggelig selv.

 

Ærlig talt. Fyren begår et lovbrudd ved å sette myke trafikanter i unødvendig økt fare og du er sur fordi noen er litt sure når de snakker til ham?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

"Sjåføren heller ikke spesielt hyggelig selv."

 

...

Hva får deg til å tro det egentlig? Hvordan kan du komme med noe slikt?

 

Ærlig talt, sjåføren har heller ikke drept noen. Det å true med borttauing er bare stygt. Ingen grunn til det eller å være ha en frekk tone.

Jeg blir bare irritert når offentlige tjenestefolk har en frekk tone mot andre uten grunn.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

"Sjåføren heller ikke spesielt hyggelig selv."

Det er da totalt irrelevant, vedkommende har jo parkert kjerra i vegen, fremfor et gangfelt!

 

Hva tror du skjer, om en ambulanse/politibil skulle ha kjørt forbi, og det er kø i motgående kjørefelt?

 

Ærlig talt, sjåføren har heller ikke drept noen. Det å true med borttauing er bare stygt. Ingen grunn til det eller å være ha en frekk tone.

Hvilken planet ble du født på? Han står jo i veien.., borttauing er da en selvfølge!

 

Hva tror du hadde skjedd, om folk flest hadde begynt å sette igjen kjerra si over alt, der det passet..? Hva med midt på E18, fordi de bare skal uti vegkanten for å pisse?

 

Man skal høre mye...

 

---

 

Nytt irritasjonsmoment: Kommende/fortsatt drittvær i nord, og sør, samt potensielt lite bensin gjør motorsykkelferie vanskelig. Faen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...