Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Jeg handler en del på nettauksjoner.

I den forbindelse er det en del ting som irriterer kraftig.

 

Selgere som har solgt hundrevis av varer, men enda ikke har tatt seg bryet med å opprette PayPal-konto.

I tillegg venter de med å sende varen til pengene er mottatt, noe som tar en evighet når man må bruke nettbank.

 

Når de endelig sender varen, er det helg før Posten frakter varen til mottakeren.

Hvis selgeren hadde PayPal, eller sendte varen uten forskuddsbetaling, hadde jeg hatt den varen MYE tidligere!

 

Og en ting til:

Selgere som oppgir kontonummeret som pengene skal settes inn på denne måten:

 

2835.65.48927

 

Hva er vitsen med å stappe to punktum inn i tallrekken?

Nettbanken godtar kun tall uten punktum i Mottaker-feltet, så jeg må kopiere kontonummeret med punktum til et skrivbart tekstfelt (f.eks. adresselinjen i en ny nettleserfane), redigere vekk punktumene, kopiere igjen, og lime inn i nettbanken.

Kunne du ikke bare skrevet kontonummeret ditt uten punktum?

 

Kontonummeret ovenfor er forresten ikke ekte, hvis det var noen phishere som lurte.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heldigvis bruker vi klyper for det meste, og f. eks burger og slikt kan lages uten å ta på maten pga. dette. Hender at det er folk som spør etter hansker, men jeg rører ikke burgeren, men gjør det jo om de spør :p Men f. eks forberedelse av mat må man jo bruke hansker, det er pain å ha på hansker i kanskje en halvtime-times tid. Å bytte hansker hjelper ikke.

 

Der jeg jobba laga vi en del pizza. Er ganske greit å bruke hansker når du må stikke nevene nedi en ti-kilos bøtte med hermetisk sjampinjong, eller spre litt kjøttdeig utover, eller paprika, eller til og med når du stikker nevene nedi 5 kilo revet ost.

Lenke til kommentar

Og en ting til:

Selgere som oppgir kontonummeret som pengene skal settes inn på denne måten:

 

2835.65.48927

 

Hva er vitsen med å stappe to punktum inn i tallrekken?

Nettbanken godtar kun tall uten punktum i Mottaker-feltet, så jeg må kopiere kontonummeret med punktum til et skrivbart tekstfelt (f.eks. adresselinjen i en ny nettleserfane), redigere vekk punktumene, kopiere igjen, og lime inn i nettbanken.

Kunne du ikke bare skrevet kontonummeret ditt uten punktum?

 

Kontonummeret ovenfor er forresten ikke ekte, hvis det var noen phishere som lurte.

 

Da har banken din en dårlig programmert tjeneste.. 2 banker som jeg opererer med har ikke noe problem med å fjerne punktum automatisk. :)

Lenke til kommentar

Om nettbanken din hverken kan fjerne punktumene automatisk (ille nok) OG ikke lar deg lime det inn i til-feltet så du bare kan slette det der, da er det på tide å bytte bank. For banken din feiler totalt på elementær brukerorientert utvikling og ikke minst TESTING, og da suger de høst sannsynlig på veldig mye annet og.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

At jeg ikke får noe lyd på output-fila når jeg prøver å merge flere MPEG2-filer. ><

Må få fiksa det før jeg kan sove, har sittet i timesvis og googlet og prøvd forskjellige ting. Dette irriterer ikke bare, det frustrerer noe så inn i gamperæva også.

Har du prøvd ctrl-alt-delete?

 

Slike svar hater jeg når jeg er irritert med noe på PC-en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...