Dubious Skrevet 14. august Skrevet 14. august Tenkte meg på Ørland i dag, men var ikke våken nok til å kjøre så jeg tok meg en dupp, men når alarmen ringte så slo jeg den av og rullet rundt, og nå er det for seint. Rekker ikke siste ferga. Kan i grunnen kjøre Flakk, men det er dyrere og noe lengre. Blir uansett å kjøre bare for å legge seg, så jeg starter heller tidlig i morgen.
Fantomtegningen Skrevet 15. august Skrevet 15. august Var på synsprøve for nye briller, liten endring bare (en kvart justering i styrke per øye og bittelitt skjev hornhinne), fikk nye briller for en måned siden og gikk da med briller som ga meg noe som føltes som 0,5 i promille. "Ja det blir en liten båttur på deg frem til øynene har fått tilvendt seg dem pga skjevheten", ja okei. I ettertid når jeg har gått rundt med de nye brillene så ser jeg faktisk verre, nesten som om de har tatt speilvendt justering i styrke. Var innom igår for ny kontroll av briller og syn, noe som føltes ut som et avhør i en mordsak der jeg var misstenkt. Da fant dem plutselig ut at jeg har gått med helt feil styrke i 7 år, tydeligvis har jeg langt bedre syn på venstre øye enn målt (en hel styrkegrad i justering). Dem skal nå bestille nye briller og nytt eksperiment begynner om en stund. Det som er mest irriterende er at optiker ikke justerte graderingen under synstesten til å gi meg skarpt syn, alt var liksom ikke helt finjustert, noe jeg fortalte optiker. "Det kan jeg ikke garantere for at du vil få", ja okei. 2
Delvis Skrevet 15. august Skrevet 15. august At der er så mange svarte biler. Hvorfor vil så mange ha svart bil? Ble spesielt irritert på vei hjem tidlige i dag, der kom plutselig en stygg svart bil fra en sidevei. Er vanskelig å oppdage siden man kjører mellom kratt og løvtrær på den sideveien akkurat der, og da er en svart bil vanskelig å bli obs på, før den er ganske nærme. Hadde allerede irritert meg over svarte biler tidligere i løpet av handleturen. Stygge svarte biler med "onde" smale lykter på skrå oppover, og/eller svart skiboks på taket. Og så kom den styggen rett fra sideveien såpass kjapt, at jeg stokk litt der. Skal aldri kjøpe svart bil. Kunne ikke tenkt meg det.
Karltorbj Skrevet 15. august Skrevet 15. august Delvis skrev (9 timer siden): At der er så mange svarte biler. Hvorfor vil så mange ha svart bil? Ble spesielt irritert på vei hjem tidlige i dag, der kom plutselig en stygg svart bil fra en sidevei. Er vanskelig å oppdage siden man kjører mellom kratt og løvtrær på den sideveien akkurat der, og da er en svart bil vanskelig å bli obs på, før den er ganske nærme. Hadde allerede irritert meg over svarte biler tidligere i løpet av handleturen. Stygge svarte biler med "onde" smale lykter på skrå oppover, og/eller svart skiboks på taket. Og så kom den styggen rett fra sideveien såpass kjapt, at jeg stokk litt der. Skal aldri kjøpe svart bil. Kunne ikke tenkt meg det. Graa er best, da trenger du ikke vaske den saa ofte. 2
Nukleosid Skrevet 15. august Skrevet 15. august Karltorbj skrev (1 time siden): Graa er best, da trenger du ikke vaske den saa ofte. Sist jeg kjøpte ny bil, så sto valget for meg mellom sølvgrå og en litt sprekere og mørkere farge. Jeg lot fornuften vinne, for den kjedelige "sølvgrå" blir ikke så fort synlig skitten, samt at alt av eventuelle vaskestriper og andre overfladiske småriper ikke synes så godt.
N-4K0 Skrevet 15. august Skrevet 15. august Det irriterer meg til en viss grad at det er så mange biler i svart, hvitt eller en eller annen kjedelig grånyanse å se og så få biler som er mer fargerike. Jeg ville heller hatt en bil med blå eller grønn lakk og jeg er rar nok til å digge limegrønn metallic på bil 😀 Dog, jeg har hatt to sølvgrå og én mørk grå bil og har per nå en svart... men valget da jeg kjøpte min nåværende var svart eller hvit, pga. prisen, og jeg gikk for den jeg følte ville vises mindre skitten. 1
Simen1 Skrevet 15. august Skrevet 15. august Helt enig! Det sies at folk kjøper kjedelige farger fordi de er "trygge" og "lett salgbare", men realiteten er at jeg alltid foretrekker fargerike biler når jeg kjøper brukt, men ender som regel opp med en døll farge på grunn av prisen. De fargerike er åpenbart mer lettsolgte så de går gjerne for en høyere pris. Stikk motsatt av teorien til disse kjedelige folkene som tror døllt er lett salgbart. 1
Dubious Skrevet 16. august Skrevet 16. august Jeg har sovet bort hele fredagen. Jeg la meg omtrent 4 på fredags morgenen, og våknet 23 på fredag kveld. Lenge siden sist jeg sov i 20 timer.
Subara Skrevet 16. august Skrevet 16. august At kunst, kultur, litteratur, teater, film, opera, dans, folkekunst, bygdemuseer, det kreative og skapende mennesket, satsing på talenter innen utøvende kunstarter for å opprettholde kvalitet og nivå og for at dette ikke skal dø ut, som gir mening og underholdning og gjør at turister får det krydderet de vil ha etter å ha sett seg mett på vakre landskap - ikke er nevnt med ett ord i valgkampen. Dog er alle politikere interessert i sport. Derfor passet det godt med morro-spørsmål om fotball til slutt i partilederdebatten. 1 1
skaftetryne32 Skrevet mandag kl 06:45 Skrevet mandag kl 06:45 Hvorfor importerer vi med viten å vilje planter som vi vet kan inneholde skadedyr som ikke hører hjemme i Norge? Vi burde kopiere Australia på dette og ikke tillate en dritt av utenlandsk flora å fauna. https://www.dagbladet.no/nyheter/sjokkfunn-pa-hvaler/83468523 2
Delvis Skrevet mandag kl 10:19 Skrevet mandag kl 10:19 At man klistrer en liten etikett på hvert eneste eple. 2 1
frohmage Skrevet tirsdag kl 13:21 Skrevet tirsdag kl 13:21 Valmeth skrev (20 minutter siden): Folk som sier "hen" er kognitivt nedsatte. Hva sier du da? Vedkommende? 3
skaftetryne32 Skrevet tirsdag kl 13:29 Skrevet tirsdag kl 13:29 Valmeth skrev (26 minutter siden): Folk som sier "hen" er kognitivt nedsatte. Fint at du er ærlig om det. 3
Kjøleskap Skrevet tirsdag kl 19:26 Skrevet tirsdag kl 19:26 Valmeth skrev (6 timer siden): Folk som sier "hen" er kognitivt nedsatte. Er det i det hele tatt noen som sier det lenger? Har sett noen skrive det av og til, men det er flere år siden, hovedsakelig på den tida de prøvde hardest å tvinge det frem.
Delvis Skrevet onsdag kl 06:51 Skrevet onsdag kl 06:51 Kjøleskap skrev (11 timer siden): Er det i det hele tatt noen som sier det lenger? Om jeg har forstått det rett, så sier dem "they" på engelsk om man er i tvil om det passer med he eller she. frohmage skrev (17 timer siden): Hva sier du da? Vedkommende? Kjenner en som pleier bruke "vedkommende" ganske ofte faktisk. Men det er et langt, og i overkant fornemt ord for de fleste (inklusive meg) å bruke i det daglige. 1
Duriello Skrevet onsdag kl 11:16 Skrevet onsdag kl 11:16 Spam/svindelforsøk på tlf. Faen som det har ringt i ett sett idag! 🤬
backtoback Skrevet onsdag kl 15:40 Skrevet onsdag kl 15:40 Valmeth skrev (På 19.8.2025 den 15.00): Folk som sier "hen" er kognitivt nedsatte. Hva med å bruke `den`? Problemet er at det kan virke litt nedlatende når det brukes om personer, f. eks. nei se på den, du! og hør på den, du! 1
backtoback Skrevet torsdag kl 06:55 Skrevet torsdag kl 06:55 (endret) Når NRK dekker Bodø/Glimt – og glemmer at det finnes et motstanderlag Leste nettopp NRKs sak om Bodø/Glimts kamp mot Sturm Graz. Joda, artikkelen handler mest om ballguttene og -jentene – og det er en fin og lokal vinkling. De nevner også "Østerrike" to ganger og "gjestene" to ganger. Men likevel: "Glimt" nevnes 18 ganger, "Bodø" 15 ganger, mens "Sturm" og "Graz" nevnes bare én gang hver. Ett eneste fattig lite navn på motstanderen – i en kamp i Mesterligakvalifiseringen. Ja, det er en norsk klubb og ja, lokalpatriotismen lever – men dette tipper over i ren navlebeskuelse. Man kan faktisk hylle ballguttene og samtidig vise litt respekt for at det faktisk sto et lag fra Østerrike (med navn!) på den andre halvdelen av banen. https://www.nrk.no/sport/ballguttene-hylles-etter-bodo_glimts-bragd-mot-sturm-graz-i-mesterligakvalifiseringen-1.17535826 Endret torsdag kl 06:57 av backtoback typos
Dubious Skrevet torsdag kl 09:57 Skrevet torsdag kl 09:57 Jeg har lagt til lakk på handelista, men husker ikke hva jeg skulle lakkere. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå