Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og oljeformuen som ligger/lå under Nordsjøen tilhører kun den generasjonen som var i arbeid i årene 1970-1990 ?

 

Det er vel uhørt om en som er født 30 år etter at oljen ble oppdaget skal få nyte godt av vårt lands geologiske verdier?

 

Nei,den tilhører oss alle også etterkommerne våre,men det blir vel totalt feil å nekte dem som har arbeidet for å fremskaffe rikdommene og i tillegg betalt inn til pensjonsordningen en del av dette .

Jeg mener en nå er kommet frem til et forlik, der en kan sette et strek så får vi heller ta den regningen over feks oljefondet, da får de eldre sin rettmessige del og så kan vi dele resten mellom oss og våre etterkommere .

Altså alle får en bit av kaka .

Lenke til kommentar
Forsvarsminister Anne-Grete Strøm-Erichsen forlot kontoret sitt klokken 18.30 lokal tid. Da hadde selvmordsbomberne nettopp angrepet Serena Hotel i Kabul, og UD hadde offisielt bekreftet at to nordmenn var skadd.

http://www.bt.no/innenriks/article537315.ece

 

Og Siw Jensen er harnisk og uttaler:

Hårreisende. Man kan ikke sette seg ned å avlegge eksamen [jegerprøven] nå Norge er utsatt for terrorangrep.

Hvorfor har hun den sterke iveren til å drive populistisk oppgjøgleri?

Lenke til kommentar
Forsvarsminister Anne-Grete Strøm-Erichsen forlot kontoret sitt klokken 18.30 lokal tid. Da hadde selvmordsbomberne nettopp angrepet Serena Hotel i Kabul, og UD hadde offisielt bekreftet at to nordmenn var skadd.

http://www.bt.no/innenriks/article537315.ece

 

Og Siw Jensen er harnisk og uttaler:

Hårreisende. Man kan ikke sette seg ned å avlegge eksamen [jegerprøven] nå Norge er utsatt for terrorangrep.

Hvorfor har hun den sterke iveren til å drive populistisk oppgjøgleri?

 

Ordet "populist" er så kraftig oppbrukt at det gjør meg kvalm.

 

Hun er politiker, hva tror du jobben hennes er? Gå rundt å plukke blomster?

Lenke til kommentar
Hvorfor har hun den sterke iveren til å drive populistisk oppgjøgleri?

Hva er populistisk med å komme med kritikk når det er berettiget? Vi ser jo et mønster med denne regjeringen... Ikke rart Frp reagerer.

 

 

Høyresidens fravær med komentarer var totalt fraværende i denne saken ikke en sa et ord

Hva så? Det er en ting å ikke si noe om en sak. En annen ting er det å prate om solidaritet samtidig som man øker skattene for vanlige folk og gir seg selv en klekkelig skattelette. Hvis ikke høyresiden eier skrupler så gjør i allefall ikke venstresiden det!

 

Javist blir det dyrt,men hadde høyresiden stagget sin grådighet og ikke tillatt lønnsøkninger på optil 1 million pr leder så hadde det også vært enklere å moderere kravene for vanlig ansatte.

Og hadde venstresiden stagget sin grådighet og ikke lagt enda større skattebyrder på middelklassen samtidig som de selv håver in digre summer så hadde vi ikke hatt denne diskusjonen.

 

En må slutte å tro at kunn de rike skal bli rikere og vanlige folk fattigere,slik tankegang hører 30 tallet til .

Hvem er det som har denne tankegangen da? Det er jo venstresiden som vil skatte middelklassen ihjel!

 

Jeg mener en nå er kommet frem til et forlik, der en kan sette et strek så får vi heller ta den regningen over feks oljefondet

Så morsomt da. Enda mer Frp-politikk fra AP-regjeringen? ;)

Lenke til kommentar
Hvorfor har hun den sterke iveren til å drive populistisk oppgjøgleri?

Hva er populistisk med å komme med kritikk når det er berettiget? Vi ser jo et mønster med denne regjeringen... Ikke rart Frp reagerer.

 

Hun kaller hendelsen for et terrorangrep mot Norge.

Et slik betegnelse passer seg bedre når det smeller en bombe på Karl Johan, eller når en norsk ambasade blir angrepet.

Hvorvidt det var norske objekter som var målet har vært omdiskutert, men når man befinner seg i et område med væpnet konflikt så ligger det litt i kortene at en dramatisk hendelse kan forekomme, uten at det er ensbetydelig med terrorangrep mot Norge.

 

Hvorvidt kritikken mot forsvarsministeren er berettiget eller ikke og at Frp reagerer er en helt annen diskusjon. Poenget er at Frp igjen går ut å skyter med kanon på feil spurv, kun for å drive oppgjøgleri med billig retorikk.

Hadde Jensen hatt som mål å faktisk drive seriøs meningsutveksling og ikke plukke stemmer fra lett påvirkelige hadde hun kalt hendelsen et terrorangrep mot Støre/nordmenn og ikke Norge. For den dagen det forekommer et terrorangrep mot Norge så er det helt andre mekanismer som inngår enn at forsvarsministeren skal sitte på kontoret sitt. Og hadde ikke andre ressurser da reagert hadde det vært et betydlig større problem enn om at Strøm-Ericsen denne gangen var tilgjengelig på telefon.

Lenke til kommentar
Hva er populistisk med å komme med kritikk når det er berettiget? Vi ser jo et mønster med denne regjeringen... Ikke rart Frp reagerer.

Hun kaller hendelsen for et terrorangrep mot Norge.

Nei, hun sier at Norge er utsatt for terrorangrep. Og Støre representerer Norge.

 

Hvorvidt det var norske objekter som var målet har vært omdiskutert, men når man befinner seg i et område med væpnet konflikt så ligger det litt i kortene at en dramatisk hendelse kan forekomme, uten at det er ensbetydelig med terrorangrep mot Norge.

Denne flisespikkingen er irrelevant for hva forsvarsministeren gjorde.

 

Poenget er at Frp igjen går ut å skyter med kanon på feil spurv, kun for å drive oppgjøgleri med billig retorikk.

Du mener at statsråden som tok seg fri da terrorangrepet var i gang er "feil spurv"? Ansvarsfraskrivelse er et fint dyr...

 

Hadde Jensen hatt som mål å faktisk drive seriøs meningsutveksling og ikke plukke stemmer fra lett påvirkelige hadde hun kalt hendelsen et terrorangrep mot Støre/nordmenn og ikke Norge.

Igjen, så sa hun: "Norge er utsatt for terrorangrep"

 

Jeg skjønner ikke at du skal spikke fliser på dette. Jeg tror du utmerket godt skjønner hva hun mener.

Lenke til kommentar
Høyresidens fravær med komentarer var totalt fraværende i denne saken ikke en sa et ord

Hva så? Det er en ting å ikke si noe om en sak. En annen ting er det å prate om solidaritet samtidig som man øker skattene for vanlige folk og gir seg selv en klekkelig skattelette. Hvis ikke høyresiden eier skrupler så gjør i allefall ikke venstresiden det!

 

 

 

Nei det er ikke  en ting å ikke si noe,som politiker så betyr det at en stilletiende godtar dette,at slik skal det være.

Nå er jeg en vanlig mann og har betalt skatt i årtier, jeg betalte det samme % vise beløp i år som det jeg gjorde da vi hadde borgerlig regering, hvordan kunne jeg da få enormt mye mere igjen på skattet nå enn da til tross for at jeg har mindre i fradrag ? Om din fortelling skulle stemme så skulle det bli motsatt.

Når det så gjelder at de bevilget seg lønnsøkning så har vel alle politikere med makten gjordt det og det forsvarer jeg ikke uansett parti, her er vel den store forskjellen mellom meg og deg,der du uansett må finne forsvar og ikke ser nyanser og at ingen er perfekt.

 

Og hadde venstresiden stagget sin grådighet og ikke lagt enda større skattebyrder på middelklassen samtidig som de selv håver in digre summer så hadde vi ikke hatt denne diskusjonen.

 

For noe tullprat,hadde skatteinntektene vært lavere så hadde da vitterligen byrden måtte blitt større,for ordens skyld så ligger vi faktisk gunstig ann hva skattetrykk angår sammenlignet med våre naboland, enkelte av disse har meg bekjent borgerlig regering.

Nok en gang,kast det ensidige forsvar og se nyansene/helheten.

 

 

Hvem er det som har denne tankegangen da? Det er jo venstresiden som vil skatte middelklassen ihjel!

 

:!: , hvordan kan vi da være et så velstående land? Et land som har økt sin velstand jevnt og tutt siden først på 50 tallet, hvordan kan det være mulig da vi har hatt flest år med sosialistisk styre denne tiden.

Igjen,stikk fingern i jorda , se nyansene/realitetene.

 

Så morsomt da. Enda mer Frp-politikk fra AP-regjeringen?
 

 

Mulig,men set får du si til Siv Jensen siden hun kritiserer regeringen i denne saken :!:

Lenke til kommentar
hvordan kan vi da være et så velstående land? Et land som har økt sin velstand jevnt og tutt siden først på 50 tallet, hvordan kan det være mulig da vi har hatt flest år med sosialistisk styre denne tiden.

Å si at Arbeiderpartiet stort sett har ført et "sosialistisk styre" i etterkrigstiden er kanskje å strekke begrepet en smule lagt, i hvertfall hvis man skal se med litt pragmatiske øyne på det hele. I tillegg har det vært flere høyreregjeringer for å balansere skuta. Å hevde at velstanden vår (forresten, hvor _er_ egentlig denne velstanden? Synes alt og alle syter over hvor lite penger de har) skyldes sosialisme tror jeg nok ikke er helt fulltreffer.

Lenke til kommentar
Og hadde venstresiden stagget sin grådighet og ikke lagt enda større skattebyrder på middelklassen samtidig som de selv håver in digre summer så hadde vi ikke hatt denne diskusjonen.

For noe tullprat,hadde skatteinntektene vært lavere så hadde da vitterligen byrden måtte blitt større

Ah, så det er helt greit at Kristin snakker varmt om å dele, og øker skattetrykket på vanlige folk samtidig som hun gir seg selv er saftig skattelette?

 

Nok en gang,kast det ensidige forsvar og se nyansene/helheten.

Da burde kanskje du se på hva du selv skriver om høyresiden først. Du er veldig ensidig der, men nekter visst for at Kristin har gjort noe galt med grådigheten sin!

 

Hvem er det som har denne tankegangen da? Det er jo venstresiden som vil skatte middelklassen ihjel!

:!: , hvordan kan vi da være et så velstående land?

Olje.

 

Så morsomt da. Enda mer Frp-politikk fra AP-regjeringen?
 

Mulig,men set får du si til Siv Jensen siden hun kritiserer regeringen i denne saken :!:

Kritikken går ut på å gi enda mer skatt til vanlige folk, noe Frp ikke ønsker. Det jeg viste til var å bruke av oljefondet. Du må følge med vet du, Snekker'n :)

Lenke til kommentar
hvordan kan vi da være et så velstående land? Et land som har økt sin velstand jevnt og tutt siden først på 50 tallet, hvordan kan det være mulig da vi har hatt flest år med sosialistisk styre denne tiden.

Å si at Arbeiderpartiet stort sett har ført et "sosialistisk styre" i etterkrigstiden er kanskje å strekke begrepet en smule lagt, i hvertfall hvis man skal se med litt pragmatiske øyne på det hele. I tillegg har det vært flere høyreregjeringer for å balansere skuta. Å hevde at velstanden vår (forresten, hvor _er_ egentlig denne velstanden? Synes alt og alle syter over hvor lite penger de har) skyldes sosialisme tror jeg nok ikke er helt fulltreffer.

 

Å ballansere skuta?? Den var faktisk god selv om den ikke har noe med virkelighetenå gjøre.

Fakta er at vi har hatt flest perioder med sosialistisk regering og den som virkelig la grunnsteinen for vanlige folks velferd var Einar Gerhardsen, det er det liten tvil om .

Site regering vi hadde fra borgerlig side raserte jo kommuneøkonomien,ja så ille var det at et stort antall ordførere fra borgerlige partier stod frem og sa at nok var nok fordi dette raserte eldreomsorgen og skoletilbudet, derfor er det rart å se at de i dag sier regeringen stjeler penger som kunne vært brukt på feks skoler/utdanning.

Ja ja vi registrerer at de neppe husker lengre enn fra forkost til middag .

Lenke til kommentar
Og hadde venstresiden stagget sin grådighet og ikke lagt enda større skattebyrder på middelklassen samtidig som de selv håver in digre summer så hadde vi ikke hatt denne diskusjonen.

For noe tullprat,hadde skatteinntektene vært lavere så hadde da vitterligen byrden måtte blitt større

Ah, så det er helt greit at Kristin snakker varmt om å dele, og øker skattetrykket på vanlige folk samtidig som hun gir seg selv er saftig skattelette?

 

hvor har jeg sagt det er greit, for om du leser hva jeg skriver så støtter ikke jeg regeringen eller et parti blindt slik du gjør, jeg sier nettop at det er ting jeg er uenig i noe jeg har tilgode å se at du sier.

 

Da burde kanskje du se på hva du selv skriver om høyresiden først. Du er veldig ensidig der, men nekter visst for at Kristin har gjort noe galt med grådigheten sin!

 

Mulig jeg er ensidig,det kan vel komme av min erfaring fra den tiden jeg var medlem av FRP :hmm:

 

Olje.

 

Oljen har gjordt oss rikere,ingen tvil om det,men om du ser litt før den så vil du se at velstanden i Norge har vokst jevnt og trutt siden 50 tallet, noe som skulle være umulig i følge dine utsagn.

 

 

Kritikken går ut på å gi enda mer skatt til vanlige folk, noe Frp ikke ønsker. Det jeg viste til var å bruke av oljefondet. Du må følge med vet du, Snekker'n
 

 

Vel da følger hun ikke med hva hun selv sier på radio,der var hun jo enig med Sponheim faktisk :cool:

Lenke til kommentar

Nå må noe gjøres med pensjonordningen. Norge vil pøse ut pengene sine de neste få tiårene, mens det deretter vil være lite igjen til yngre generasjoner. Afp vil være med på å gjøre Norge til et dårligere land å bo i om få tiår hvis ikke noe gjøres. Sats på private selskaper i fremtiden, der de tilbyr spareordninger i tillegg til vanlige pensjonsordninger. En jeg kjenner har på denne måten ordnet seg en pensjon på over 1000k, mer enn han tjener i året nå.

Lykke til med sparingen! ;)

Lenke til kommentar

Oppfordring om å tilby vann som tørstedrikk, frukt og grønt og fjerne tilbud om brus i skoletiden.

Vi ønsker med dette brevet å oppfordre fylkeskommunene som skoleeiere til å arbeide for at elever i videregående opplæring har tilgang på kaldt drikkevann, frukt og grønt og at det ikke gis tilbud om brus, søtsaker og snacks på skolen. Restriksjoner på tilgang til brus bør ikke være et enkeltstående tiltak, men ses i sammenheng med positive tiltak som tilgang på kaldt drikkevann, frukt og grønt og andre positive tiltak på mat og måltidsområdet.

 

Sosial- og helsedirektoratet vil derfor med det første invitere til en konkurranse blant videregående skoler om å være best på frukt og grønt og kaldt drikkevann.

http://www.regjeringen.no/nb/dep/hod/dok/a...;epslanguage=NO

 

16-åringer kan bli stilt for retten, settes i varetekt, ta abort, gå hos legen uten at noen får vite det, ha sex, øvelseskjøre bil, jobbe og motta en lønn og dermed betale skatt. Men brus og godteri får du ikke spise på skolen!

Lenke til kommentar
Nå må noe gjøres med pensjonordningen. Norge vil pøse ut pengene sine de neste få tiårene, mens det deretter vil være lite igjen til yngre generasjoner. Afp vil være med på å gjøre Norge til et dårligere land å bo i om få tiår hvis ikke noe gjøres. Sats på private selskaper i fremtiden, der de tilbyr spareordninger i tillegg til vanlige pensjonsordninger. En jeg kjenner har på denne måten ordnet seg en pensjon på over 1000k, mer enn han tjener i året nå.

Lykke til med sparingen! ;)

 

Er vel det de prøver på her,nemmelig å få avviklet dagens ordning fordi vi blir for få til å betale regningen, de som går av med pensjon i dag får vel ca 60% menst de som går av etter at ordningen er avviklet får rundt 40% .

Om avtalen som er inngått er god/dårlig kan vi diskutere, personelig har jeg ikke satt meg grundig nok inn i det,men en ting er sikkert at det er staten som må ta regningen for en kan ikke frata de som har betalt for denne rettigheten gjennom et helt liv dette .

Så kan vi diskutere hvordan det burde finansieres, om det skal gå på skatteseddelen eller feks oljefondet osv osv.

Personelig lurer jeg på om det ikke kunne gå på avkastningen av oljefondet, dermed ble ingen direkte berørt og grunnverdien i fondet var urørt (bare en tanke i natten)

Det som er klart og egentlig har vært klart i mange år nå er at alle under 50 i alle fall må ordne seg med privat tilleggspensjon .

Lenke til kommentar
Oppfordring om å tilby vann som tørstedrikk, frukt og grønt og fjerne tilbud om brus i skoletiden.

Vi ønsker med dette brevet å oppfordre fylkeskommunene som skoleeiere til å arbeide for at elever i videregående opplæring har tilgang på kaldt drikkevann, frukt og grønt og at det ikke gis tilbud om brus, søtsaker og snacks på skolen. Restriksjoner på tilgang til brus bør ikke være et enkeltstående tiltak, men ses i sammenheng med positive tiltak som tilgang på kaldt drikkevann, frukt og grønt og andre positive tiltak på mat og måltidsområdet.

 

Sosial- og helsedirektoratet vil derfor med det første invitere til en konkurranse blant videregående skoler om å være best på frukt og grønt og kaldt drikkevann.

http://www.regjeringen.no/nb/dep/hod/dok/a...;epslanguage=NO

 

16-åringer kan bli stilt for retten, settes i varetekt, ta abort, gå hos legen uten at noen får vite det, ha sex, øvelseskjøre bil, jobbe og motta en lønn og dermed betale skatt. Men brus og godteri får du ikke kjøpe på skolen!

*fikset*

 

Jeg gir forslaget tommelen opp :thumbup: men vil legge til at det bør være kaldt, ferskt og gratis springvann. Ikke flaskevann eller vannautomat.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...