Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jensemann har det med å komme med bastante og ugjennomtenkte uttalelser. Nå nylig har han sagt at det ikke kommer på tale å boikotte OL i Beijing i protest mot brudd på menneskerettigheter i Kina. I fjor sa han at det ikke kom på tale å vurdere kjernekraft i Norge.

 

--

 

Jens ble intervjuet i radioen på torsdag morgen om toppmøtet i Nato og hans forhold til George Bush. Jens og Bush hadde pratet om sykling i en pause. Men over til poenget: Jens omtalte Bush som en intelligent mann med klare meninger. Det står jo i sterk kontrast til det inntrykket ca 98% av verdens befolkning har. Er Bush et misforstått geni? Sier Jens indirekte at han selv er mindre smart enn Bush? Hvor smart er egentlig Bush og hvor smart er da Jens?

Lenke til kommentar
Jens ble intervjuet i radioen på torsdag morgen om toppmøtet i Nato og hans forhold til George Bush. Jens og Bush hadde pratet om sykling i en pause. Men over til poenget: Jens omtalte Bush som en intelligent mann med klare meninger. Det står jo i sterk kontrast til det inntrykket ca 98% av verdens befolkning har. Er Bush et misforstått geni? Sier Jens indirekte at han selv er mindre smart enn Bush? Hvor smart er egentlig Bush og hvor smart er da Jens?

 

Jeg er langtifra noen anti-Bush-fyr (synes det barnslig, strengt talt), men at han er veldig smart har jeg ikke inntrykk av det. Om han er det, vil jeg gjerne se eksempler på det, så kanskje jeg kan føle meg litt beroliget med verdenssituasjonen.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Tips ifm. Simen1's innlegg.

 

Lytt på "Hallo i uken" på P2, fra klokken 1500 i dag. De er spesialister på harselering med nettopp Jensemann. De er så dyktige på å etterligne slasken at man nesten tror det er ham.

 

;)

Lenke til kommentar
Men over til poenget: Jens omtalte Bush som en intelligent mann med klare meninger. Det står jo i sterk kontrast til det inntrykket ca 98% av verdens befolkning har. Er Bush et misforstått geni? Sier Jens indirekte at han selv er mindre smart enn Bush? Hvor smart er egentlig Bush og hvor smart er da Jens?

 

Verdens smarteste mann vil nok fremstå som uforståelig for folk flest. Fordi folk flest ikke har evne til å forstå hva verdens smarteste mann forstår.

 

Når det er sagt så tviler jeg på at Bush er verdens smarteste mann og at hans tilsynelatende inkompetanse kun er genialitet vi andre ikke forstår :wee:

 

Men at media, spesielt i Europa, har fremstilt Bush ensidig og prøvd å fordumme han mer enn han egentlig er, det tror jeg så absolutt. Jeg tror nordmenn flest har like ukorrekt bilde av Bush som man har av hvordan det er å leve i Iran. Vi har noenlunde greie på grovtrekkene, men bommer ofte på nyansene da de er mer vill gjetning og antagelser fremfor fakta. Jeg tror folk flest i Norge anser seg som smartere enn Bush og jeg tror folk flest tar feil akkurat der. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...