Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for kakebit PencilCase :)

 

Skolen skal fokusere på å lære. Ikke på å styre hva elevene spiser eller drikker. De kan komme med sin kunnskap på området, men de skal ikke foreta næringsvalgene på vegne av elevene. Det er 16-18 åringer i full stand til å klare selv. Enkelte ganger må man bare passe sine egne saker og la kontrolltrangen ligge. :)

Elevene foretar jo næringsvalgene sine selv, også etter at brus-salg på skolene droppes. Elevene kan jo bare kjøpe brus andre steder og ta det med. Poenget er at man ikke bør ha brusen rett foran øynene på dem i friminuttene slik at skolen legger til rette for dårlig læring.

 

Men de kan legge opp til sunne alternativer som godt vann, melk, juice og andre drikker som ikke gir det sukkersjokket som går ut over læringa med både uro/hyperaktivitet og trøtthet.

Lenke til kommentar
Hva med å gjøre noe så sinnsykt som å lytte til kunden?

 

Ikke kom med slike blasfemiske uttalelser. Hva blir det neste, at vi må begynne å lytte til brukerne på forumet? :ninja:

 

En helt annen sak med litt andre prinsipper, men dette her minner meg veldig mye om FRP sin kulturpolitiske talsmann sin retorikk i forbindelse med hans ønske om at regjeringen skulle gripe inn og forhindre at programmet ble lagt ned. Ettersom man hadde mulighet til gjøre det og man "eier" NRK, så burde man gjøre det. Hvor da Giske ga han svar på tiltale og at en politiker må vite sin plass. Enkelte ting er opp til redaktørene. Akkurat som enkelte ting er opp til rektorene.

 

Å avgjøre hvilket utvalg som skal finnes i en kantine for voksne på en skole er ikke en sak for politikerne. Det er ikke alle elevene som logrer med halen og sier bæææh (har noen parret en hund og en sau?). :)

 

Beklager min lystige tone, det er fredag og jeg er i godt humør. Glemte vannflasken på trening i tillegg, så jeg måtte ut med 30,- spenn for en ny flaske med vann. Oh the insanity.

Lenke til kommentar
Beklager min lystige tone, det er fredag og jeg er i godt humør. Glemte vannflasken på trening i tillegg, så jeg måtte ut med 30,- spenn for en ny flaske med vann. Oh the insanity.

 

Hvorfor kjøpte du ikke brus?

 

Skal jeg først betale for noe så betaler jeg for noe som gir meg en mer "opplevelse" enn noe jeg like godt får i springen.

 

:p

Endret av cp-nilsen
Lenke til kommentar
Beklager min lystige tone, det er fredag og jeg er i godt humør. Glemte vannflasken på trening i tillegg, så jeg måtte ut med 30,- spenn for en ny flaske med vann. Oh the insanity.

 

Hvorfor kjøpte du ikke brus?

 

Valget sto mellom vann og noe grønne greier i små flasker. Jeg trenger min 0,8 liter flaske med tut på trening.

Lenke til kommentar

Jeg skulle ønske de gikk litt lenger og fjernet alle henvisninger til kristendommen, så her er jeg enig med muslimske interessegruppen. Men jeg er glad de ikke fikk gjennomslag for økt moralisme i formålsparagrafen.

 

Er det noe jeg er glad for vedrørende denne regjering så er det at de har fått fortgang i saker som går på nettopp dette og saker som kjønnsnøytral ekteskapslov. KRF var et hinder der under forrige regjering. Tror vi kan takke SV for dette her, AP har vært konservative de også på området så bra de får litt spark bak og får fingeren ut.

 

Bare synd AP er og forblir kampesteinen som forhindrer et skille av stat og kirke.

Lenke til kommentar

Jeg synes de skulle fjenret den paragrafen for godt, og det for lenge siden.

 

Å ha en skole som skal basere seg på en religion er bare tøv etter min mening, men man skal selvfølgelig lære om de ulike religionene.

 

Bare synd AP er og forblir kampesteinen som forhindrer et skille av stat og kirke.

 

Skille stat og kirke kan fort få noen uheldige økonomiske virkninger for innbyggerne. Noen må betale for å opprettholde kirkene, og det er garantert ikke noe menighetene vil gjøre.

Lenke til kommentar

Religion skal informeres om, ikke forkynnes :)

 

8-åringen min hadde visst tenkt langt om lenge når det kom til Gud, som de hadde hatt om på skolen (dvs. ca 2 minutter). Han kom frem til at han ikke trodde på Gud, fordi det hørtes så tullete og barnslig ut.

 

Men han tror fortsatt på julenissen. :)

 

Skille stat og kirke kan fort få noen uheldige økonomiske virkninger for innbyggerne. Noen må betale for å opprettholde kirkene, og det er garantert ikke noe menighetene vil gjøre.

 

Vi betaler for kirken den dag i dag. Det er ikke som om den blir dyrere å drifte. Men det kan fort presse frem effektivisering i tillegg til at kostnadene kanskje kan flyte mer over mot de som benytter seg av den. Er jo lov å håpe.

Lenke til kommentar

Som jeg skrev i en annen tråd:

Jeg er glad fordi det finnes lærere der ute som faktisk ikke er kristne. Det finnes elever som ikke er kristne. Jeg synes ikke at det skal være noen form for tvangskristning. Hverken lærere eller elever skal trenge å gå på tvres av sin moralske og religiøse overbevisning når de lærer ungene forskjell på rett og galt. Det er derfor riktigst å ha en religionsnøytral formålsparagraf som likevel ivaretar det vi ønsker å lære våre barn.

Dog de kunne fjernet henvisningen til kristendommen helt.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Religion skal informeres om, ikke forkynnes :)

 

8-åringen min hadde visst tenkt langt om lenge når det kom til Gud, som de hadde hatt om på skolen (dvs. ca 2 minutter). Han kom frem til at han ikke trodde på Gud, fordi det hørtes så tullete og barnslig ut.

 

Men han tror fortsatt på julenissen. :)

"La de små barna komme til meg, og hindre dem ikke."

Ja Gud må bli passe forfjamset når en av hans egne ikke skjønner logikken ... :innocent:

 

Ellers er det jo et sunnhetstegn at gutten tror på nissen. Da ligger han godt an i første stadiet i mannens liv. Det neste stadium er når han ikke tror på nissen. Og til slutt ender han opp som Nissen sjøl.

:fun:

Lenke til kommentar
Skille stat og kirke kan fort få noen uheldige økonomiske virkninger for innbyggerne. Noen må betale for å opprettholde kirkene, og det er garantert ikke noe menighetene vil gjøre.

Vi betaler for kirken den dag i dag. Det er ikke som om den blir dyrere å drifte. Men det kan fort presse frem effektivisering i tillegg til at kostnadene kanskje kan flyte mer over mot de som benytter seg av den. Er jo lov å håpe.

Jeg har en klar mening om hvordan eierskapet av kirkene bør takles. Staten eier per i dag kirkene (med noen få unntak). Verneverdige kirker bør bevares akkurat som andre verneverdige bygg. Vern gjennom bruk og tilgang for offentligheten mener jeg er den beste løsningen. Da må staten gjerne få inn noen kroner ved å leie ut kirkene til arrangementer og seremonier. F.eks til diverse religiøse organisasjoner.

 

Kirker som ikke er verneverdige står staten friere til å gjøre hva de vil med. F.eks kan staten fortsatte og forvalte bygget og drive utleie, bygge det om til noe de har mer bruk for, eller selge det. Fortrinnsvis bygge det om for eget bruk eller selge da staten bør fokusere på offentlige oppgaver og ikke drive kommersiell eiendomsforvaltning. Kjøper bør stå fritt til å bruke bygget som de vil. F.eks lage Café av det eller seksjonere det og bygge boliger av det eller rive det og bygge noe annet. Kirkegårder bør ikke omreguleres.

Lenke til kommentar
Skille stat og kirke kan fort få noen uheldige økonomiske virkninger for innbyggerne. Noen må betale for å opprettholde kirkene, og det er garantert ikke noe menighetene vil gjøre.

Vi betaler for kirken den dag i dag. Det er ikke som om den blir dyrere å drifte. Men det kan fort presse frem effektivisering i tillegg til at kostnadene kanskje kan flyte mer over mot de som benytter seg av den. Er jo lov å håpe.

Jeg har en klar mening om hvordan eierskapet av kirkene bør takles. Staten eier per i dag kirkene (med noen få unntak). Verneverdige kirker bør bevares akkurat som andre verneverdige bygg. Vern gjennom bruk og tilgang for offentligheten mener jeg er den beste løsningen. Da må staten gjerne få inn noen kroner ved å leie ut kirkene til arrangementer og seremonier. F.eks til diverse religiøse organisasjoner.

 

Kirker som ikke er verneverdige står staten friere til å gjøre hva de vil med. F.eks kan staten fortsatte og forvalte bygget og drive utleie, bygge det om til noe de har mer bruk for, eller selge det. Fortrinnsvis bygge det om for eget bruk eller selge da staten bør fokusere på offentlige oppgaver og ikke drive kommersiell eiendomsforvaltning. Kjøper bør stå fritt til å bruke bygget som de vil. F.eks lage Café av det eller seksjonere det og bygge boliger av det eller rive det og bygge noe annet. Kirkegårder bør ikke omreguleres.

 

Det trengs ikke noen store justeringer i eierforholdet til kirkene, da disse eies av staten og vedlikeholdes av kommunene. Jeg tror hverken stat eller kirke er interessert i at dette skal opphøre. :kilde

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Hvor skal så FRP sende disse til?

Til det landet de mener den aktueller asyksøkeren har etnisk og kulturell bakgrunn!

 

Disse landene har ingenting de skulle sagt da!?

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...