Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Tja, jeg er ikke helt overbevist i noen retning i den saken. Jeg ser poenget på begge sider. Skattefritaket vil både hjelpe de rike (lavere skatt på tjenester) og de fattige (bedre arbeidsvilkår, opptjening av pensjon, lettere å få seriøs jobb innen renhold, hagestell, muligheter for å heve prisene noe etc).

 

Det er mange av de som i dag jobber sort som kunne hatt behov for et ordnet forhold til arbeidsgiveren og det offentlige. F.eks mener jeg at prostitusjon burde blitt lovlig i ordnede former med skatt, AFP, revisorgodkjent økonomi osv. Utrolig mye kriminalitet, svarte penger, menneskesmugling, hvitvasking og kobling til annen kriminalitet ville blitt feid av banen.

 

PS. Hva koster det med hushjelp for tida? 1-2 timer i uka hadde vært genialt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

500 er ikke så galt. Det skal tross alt dekke mer enn timelønna (kjøring, utstyr, arbeidsgiveravgift og kanskje administrering via et byrå) Jeg regner med timelønna i realiteten var under 300 kr. Men nå skal jeg avslutte denne avsporingen. Takk for svar :)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Kjent Høyrestil det der, stjel fra de fattige og gi til de rike .

Jeg glemmer ikke hva de gjorde mot arbeidsledige for en del år siden:

- Satte ned dagpengene fra 80% til 60% av tidligere inntekt

- Reduserte støtten fra 3 til 2 år

- Fjernet feriepengene (gjeninnført under regjeringen vi har nå)

 

Fordømte svin. Høyre skal aldri komme til makta igjen. Derfor har jeg ikke tenkt å stemme Frp heller.

Lenke til kommentar

Katt sitter fast i tre på femte dagen

 

Hvor er Supermann når vi trenger ham? Koseligere å lese slike nyheter enn om miljø, sure politikere osv.

 

Brannvesenet skal i dag gjøre et nytt forsøk på å få katten ned. VG Nett følger redningsaksjonen.

 

Med tanke på datoen er det nok litt vel suspekt dessverre. Men den mest interessante artikkelen jeg har lest i VG på år og dager. Sier vel sitt :wee:

Lenke til kommentar
Katt sitter fast i tre på femte dagen

 

Hvor er Supermann når vi trenger ham? Koseligere å lese slike nyheter enn om miljø, sure politikere osv.

 

Brannvesenet skal i dag gjøre et nytt forsøk på å få katten ned. VG Nett følger redningsaksjonen.

 

Med tanke på datoen er det nok litt vel suspekt dessverre. Men den mest interessante artikkelen jeg har lest i VG på år og dager. Sier vel sitt :wee:

 

Jeg er vanligvis aldri inne på VG sine nettsider, men gjør et unntak 1. april. De har forøvrig en grei oversikt over aprilspøkene i landets nettaviser. Mye moro :!:

Endret av AvieN
Lenke til kommentar
Topplederne bevilget seg selv en lønnsøkning på ca 1 million hver, nå foreslår Høyre at de skal få inntil 200 000 i skattelette for å leie hushjelp,gartner  el.

Ja stakkars de må vel ha det også, for ingen vanelig mann får nyte godt av denne skattelettelsen, vi har ikke råd til å leie inn hjelp .

Samtidig maner NHO til moderasjon i lønnsoppgjøret for vanlige lønnsmottakere.

Eier ikke høyresiden skrupler i det hele tatt :cry:

Like lite som når politikerne på venstresiden skriker om at de skal "ta" de "rike", og så setter de heller opp skattene for middelklassen samtidig som de ordner seg selv et saftig skattelette? :lol:

 

Jeg glemmer ikke hva de gjorde mot arbeidsledige for en del år siden:

- Satte ned dagpengene fra 80% til 60% av tidligere inntekt

- Reduserte støtten fra 3 til 2 år

- Fjernet feriepengene (gjeninnført under regjeringen vi har nå)

 

Fordømte svin. Høyre skal aldri komme til makta igjen. Derfor har jeg ikke tenkt å stemme Frp heller.

Hva med å skaffe seg en jobb? De fordømte svinene er jo de som misbruker systemet og ødelegger for alle andre.

Lenke til kommentar
Hva med å skaffe seg en jobb?

 

Det er utopi å tro at antall arbeidsplasser = antall arbeidere.

 

I perioder vil det være flere jobber enn arbeidere og i perioder vil det være flere arbeidere enn det finnes jobber.

 

Arbeidsledighetstrygd sikrer at i perioder med for mange arbeidere så vil ikke det innfinne sosialdarwinisme hvor de som ikke får seg en jobb skal bli en slags underklasse. Trygden sikrer også at man har en minstelønn. Dvs at om den senkes, så kan også arbeidere kunne forvente seg mindre i lønn. :)

Lenke til kommentar
Trygden sikrer også at man har en minstelønn. Dvs at om den senkes, så kan også arbeidere kunne forvente seg mindre i lønn. :)

 

Samtidig åpner en lavere trygd for at flere kommer seg i arbeid, i og med at bedrifter har råd til å betale flere ansatte. Ikke at jeg mener dette burde skje nå, med tanke på dages markoøkonomisk data.

Lenke til kommentar
Topplederne bevilget seg selv en lønnsøkning på ca 1 million hver, nå foreslår Høyre at de skal få inntil 200 000 i skattelette for å leie hushjelp,gartner  el.

Ja stakkars de må vel ha det også, for ingen vanelig mann får nyte godt av denne skattelettelsen, vi har ikke råd til å leie inn hjelp .

Samtidig maner NHO til moderasjon i lønnsoppgjøret for vanlige lønnsmottakere.

Eier ikke høyresiden skrupler i det hele tatt :cry:

Like lite som når politikerne på venstresiden skriker om at de skal "ta" de "rike", og så setter de heller opp skattene for middelklassen samtidig som de ordner seg selv et saftig skattelette? :lol:

 

Jeg glemmer ikke hva de gjorde mot arbeidsledige for en del år siden:

- Satte ned dagpengene fra 80% til 60% av tidligere inntekt

- Reduserte støtten fra 3 til 2 år

- Fjernet feriepengene (gjeninnført under regjeringen vi har nå)

 

Fordømte svin. Høyre skal aldri komme til makta igjen. Derfor har jeg ikke tenkt å stemme Frp heller.

Hva med å skaffe seg en jobb? De fordømte svinene er jo de som misbruker systemet og ødelegger for alle andre.

 

Høyresidens fravær med komentarer var totalt fraværende i denne saken ikke en sa et ord,ja selv NHO hadde ikke tid til å besvare dette, men nå når lønnsforhandlingene for vanlige folk er over ser vi følgende:

 

Lars Sponheim var tidlig ute onsdag morgen og kritiserte prislappen årets oppgjør får.

 

Også Høyre-leder Erna Solberg reagerer på at prisen blir høyere en det som ligger i pensjonsforliket mellom den rødgrønne regjeringen og opposisjonen.

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-p...hp?artid=523060

 

Javist blir det dyrt,men hadde høyresiden stagget sin grådighet og ikke tillatt lønnsøkninger på optil 1 million pr leder så hadde det også vært enklere å moderere kravene for vanlig ansatte.

En må slutte å tro at kunn de rike skal bli rikere og vanlige folk fattigere,slik tankegang hører 30 tallet til .

Det som nå skjer er at de som går av med pensjon og har betalt for dette allerede ikke blir skadelidende, i tillegg har vi fått et moderat oppgjør,ja faktisk et oppgjør som selv NHO hadde forventet skulle bli betydelig dyrere, dette har blitt mulig nettop fordi afp kom i havn.

Det er merkelig at opposisjonen nå fronter at regeringen tar fra barna våre ,tar penger som heller kunne vært brukt til feks skoler som de sier, hvorfor brukte de ikke de på skoler da de hadde makten istedenfor å redusere overføringene til kommunene slik at nettop skoler og eldreomsorgen var på et historisk lavmål når de hadde makten .

 

Årets lønnsoppgjør i privat sektor mellom LO og NHO og mellom YS og NHO har en ramme på 5,6 prosent. Det ligger noe under hva NHO hadde forventet på forhånd.

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=523091

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Bare meg som har inntrykk av at dagens unge fremstår som nyttige idioter i lønnsoppgjøret? De eldre kan vel smile hele veien til banken nå.

 

Edit:

 

Var rett før jeg skulle skrive at Stoltenberg har kommet seg i "taleferdigheter" (ikke tale her da, men men). Men så, fra 2 min og ut i følgende video så starter ehhh-orgasmene igjen. Jeg mister helt tellingen. Hvorfor ikke trene litt mer, når man er Statsminister? Jeg blir smått forstyrret, det er som å høre på en flykaptein snakke engelsk til tider.

http://atvs.vg.no/player/?id=15597

Endret av Dotten
Lenke til kommentar

Har lite peiling egentlig, men biter meg merke i at kompetente mennesker retter kritikk. Også mot de store kostnadene. Sitater som må svi:

 

– Dette betyr et stort nederlag for statsministerens ganske sterkt uttalte linje om ansvarlighet i finanspolitikken, sier sjeføkonom Knut Anton Mork i Handelsbanken.

 

Han tror Jens Stoltenberg får problemer neste gang han ønsker å kritisere Fremskrittspartiet for å ville bruke for mye penger.

 

– Da kan han møte seg selv i døren.

 

http://www.bt.no/na24/article537349.ece

Lenke til kommentar
Det er det inntrykket jeg har fått gjennom radioen også. Har imidlertid ikke satt meg helt inn i hvilke konsekvenser AFP ordningen vil få, annet at den koster mye (2,5 mrd i året leste jeg på bt.no).

 

Det trenger ikke svi for unge ,det kan tas av oljefondet om en ønsker det,for kan erlig talt ikke fatte at noen mener de eldre som er på tur inn i pensjonisttilværelsen og som har betalt for dette gjennom et langt arbeidsliv skal straffes/nektes det de har betalt for, både denne regeringen og regeringer før denne har hele tiden vist at vi ville få et økende antall pensjonister.

En plass må strek settes og den er nå satt,vel det koster en del,men det har vi råd til, men vi kan ikke være så smålige at vi skal nekte de som har betalt et helt liv å få det.

Hva om en hadde spart i bank i 40-50 år og så sa banken, dessverre du kan ikke få det du har spart :hmm:

Enda mere latterlig blir det når vi hører opposisjonen sier vi stjeler penger som kunne vært brukt på de unge bla til skoler, når vi vet at de samme folkene gjorde enorme kutt nettop her når de satt i regering .

 

Også greit å ta med denne:

 

Forbannet på lederne

 

 

LO-leder Roar Flåthen mener lønnslederne gir blaffen i den kollektive fornuften.

 

 

http://www.na24.no/naeringsliv/article1726591.ece

 

 

Og bare så det er sagt. NEI jeg nyter ikke godt av afp ordningen.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...