Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

 

Klager du på utførelsen eller definisjonen av deres hovedoppgaver?

 

De fleste forstår at ikke alle kriminelle handlinger kan forhindres av politiet.

Godt poeng ... problemet er nemlig at definisjonen av deres arbeidsoppgaver er sådann at det krever "Minority Report" for å utføres ... deretter bruker Politiet denne definisjonen som begrunnelse for å redusere folks evne til selvforsvar ... for det er Politiets oppgave.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+45613274

  Godt poeng ... problemet er nemlig at definisjonen av deres arbeidsoppgaver er sådann at det krever "Minority Report" for å utføres ... deretter bruker Politiet denne definisjonen som begrunnelse for å redusere folks evne til selvforsvar ... for det er Politiets oppgave.

Så da klager du egentlig over våre lover for å redusere folks evne til selvforsvar? Jeg tror desverre dette er lover som folk flest ønsker. Stikkordet er impulskontroll (eller mangel på sådan)

Lenke til kommentar

ser ofte på mine frender i samme profesjon og tenker om jeg burde være misunnelig på dem på grunn av deres framgang (karrieremessig) i forhold til mine.

 

egentlig ikke. Norge er et svært lite land med veldig store investeringer i vitenskap, ikke bare forholdsmessig, men generelt. og når man bare går for en type, så må man ha en del slike folk i slike posisjoner. selv om de ikke har kompetansen.

 

dette ser vi i mange oljerike arabiske land også. manglende kompetanse driver landet under. 

 

noe å vokte seg for. 

Lenke til kommentar

Sa opp mitt Tidal-abbonement (som jeg har hatt nesten siden de startet opp som WiMP) og gikk over til Spotify for noen dager siden.

 

Egentlig hatt planer om å gjøre det lenge og planene ble forsterket etter avsløringene DN kom med. Dråpen var den siste saken som kom der Tidal har benyttet tiden under rettsavklaringen om utlevering av data til å slette dataene det var spørsmål om...

 

Flytteoperasjonen gikk overraskende lett takket være https://soundiiz.com som gjør det enkelt å flytte både spillelister og annet fra en tjeneste til en annen.

 

Bakgrunn:

https://www.dn.no/magasinet/dokumentar/tidal/musikk/beyonce/strommekuppet/2-1-316498

https://www.digi.no/artikler/tidal-har-slettet-strommedata-i-sentrum-for-okokrim-etterforskning/462325

 

Kortversjon: Tidal har jukset med avspillingstallene for enkelte artister (Kanye West og Beyonce hovedsaklig) for å skaffe dem høyere antall avspillinger og høyere inntekt (på bekostning av alle andre artister hos Tidal).

DN avslørte dem etter å ha fått tak i strømmedata fra en kilde.

Økokrim begynte etterforskning men fikk ikke utlevert dataene fra Tidal uten å gå via rettsalen. Økokrim fikk etterhvert medhold i at de skulle ha dataene, men Tidal hadde da benyttet tiden mens retten behandlet dette til å slette datene det var snakk om...

 

Mao ikke et firma noen bør gi penger til.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Fornøyelig, bitende og viktig; det kalles kritisk journalistikk og har etter sigende blitt observert i sjeldne tilfeller også i Norge.

 

 

 

Noen eksempler på egen journalistikk i klippet? Altså noe mer enn henvisninger til andre aviser? Ble fort lei av å høre at militære dreper folk - som om det var noe nytt! Hva må jeg spole frem til for å se noe som har noe mer journalist arbeid enn Nytt på nytt?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Den offisielle versjonen av 9-11 er død, men piskes uavlatelig, da USAs myndigheter ikke har andre hester i løpet. Det er nettopp gitt opp en bok i Norge om saken – Tabutema 9-11 –  se denne bokomtalen i Ny Tid.

 

Fysikken er jo enkel, jeg klarer og løfte 50kg. Men jeg klarer ikke og holde oppe 50kg som faller. Siden det får med seg litt moment i fallet.

 

Vekten som falt ned på tårnet (altså over der flyet kræsjet inn) veide mer enn Titanic. En rundt 50000 tonn, så gi dette moment. Ikke rart den falt som en kortstokk.

Endret av DirekteDemokrati
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Spørsmålet er vel hvorfor det begynte å falle i det hele tatt.

Jeg har hørt rykter om at to store fly kræsjet rett inni bygningene.

Lenke til kommentar

Noen eksempler på egen journalistikk i klippet? Altså noe mer enn henvisninger til andre aviser? Ble fort lei av å høre at militære dreper folk - som om det var noe nytt! Hva må jeg spole frem til for å se noe som har noe mer journalist arbeid enn Nytt på nytt?

 

I motsetning til Nytt på nytt, inneholder programmet nyheter og ikke sex og rør (aka. norsk journalistikk). Men om du visste alt dette fra før av, props til deg. Ser ikke helt problemet med å ha et oppadsparkende og humoristisk nyhetsprogram, uten egne gravejournalister på ethvert tema (noe som forøvrig er tilnærmet fullstendig mangelvare blant mediebedriftene uansett, med unntak av de kapitaldrevne gigantene).

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

I motsetning til Nytt på nytt, inneholder programmet nyheter og ikke sex og rør (aka. norsk journalistikk). Men om du visste alt dette fra før av, props til deg. Ser ikke helt problemet med å ha et oppadsparkende og humoristisk nyhetsprogram, uten egne gravejournalister på ethvert tema (noe som forøvrig er tilnærmet fullstendig mangelvare blant mediebedriftene uansett, med unntak av de kapitaldrevne gigantene).

Ikke noe galt utenom at jeg foretrekker at man kaller ting for det det er. Altså et humoristisk nyhetsprogram. For å kalle det journalistikk måtte det hatt noen innslag à la Last Week Tonight. For å ta et eksempel i denne kategorien.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er det virkelig en vanlig del av kravene når man bygger skyskrapere? "Må tåle en krasj med en Boeing 767 eller to"?

Mener å huske at det var tenkt på, men det var ikke snakk om passasjerfly i full fart. Saktegående fly i tåke var vel det som var scenariet.

 

Det mest plausible jeg har sett angående årsak er simuleringer som viser at metall fra flyet ødelegger bærende konstruksjon pga høy bevegelsesenergi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...