Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Det er litt trist å se hvordan de som skriker alltids høyest om ytringsfriheten har vært totalt på andre siden, eller helt stille, når det kommer til Black Box-saken. Media har også gjort sin dårlige oppgave med å nærmest videreført den løgnen at stykket filmer nærmest Wara og familien i underbuksa. 

 

Enig. Jeg har ikke sett stykket, men ut fra hva jeg har fått med meg nå så viser de svært lite av Waras hus. Kun et kort klipp tatt på avstand, bak noen busker. Som kunne vært hvilket som helst hus.

 

I medias dekning av disse "angrepene" som Waras samboer har gjort selv derimot, har mediene vist frem mye mer av huset. Alt fra nærbilder av døra, bilen, totaler som viser hele fasaden, innkjørselen og til og med veien rundt. Ingen kritikk fra Waras samboer der.

 

Total skivebom av Erna Solberg (som ikke har sett stykket) og flere Frp-politikere å sterkt kritisere teateret for dette. Det er et angrep på ytringsfriheten. 

 

Eksempel fra en mediesak:

B3m5Dq3.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er litt trist å se hvordan de som skriker alltids høyest om ytringsfriheten har vært totalt på andre siden, eller helt stille, når det kommer til Black Box-saken. Media har også gjort sin dårlige oppgave med å nærmest videreført den løgnen at stykket filmer nærmest Wara og familien i underbuksa. 

 

Det er ikke en løgn at de filmet uten deres samtykke. Det hun sa var "De filmer stuevinduet og soveromsvinduet, og der inne er jeg. Jeg som aldri har oppsøkt offentlighetens lys". At hun iscenesatte noen angrep for å sverte teaterstykket, forandrer ikke hva de gjorde.

 

Og media visste ikke at hun iscenesatte angrep mot sin egen bolig. Det ville vært vesentlig verre om media spekulerte vilt om hendelsene var iscenesatt før vi fikk noen konkrete bevis.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Det er ikke en løgn at de filmet uten deres samtykke. Det hun sa var "De filmer stuevinduet og soveromsvinduet, og der inne er jeg. Jeg som aldri har oppsøkt offentlighetens lys". At hun iscenesatte noen angrep for å sverte teaterstykket, forandrer ikke hva de gjorde.

 

 

I teaterstykket vises det vel ikke film av huset i det hele tatt? Så vidt jeg har fått med meg så er det kun et stillbilde som ikke viser mer enn hva en sannsynligvis kan se på google street view?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

litt interessant:

 

https://en.wikipedia.org/wiki/October_2018_United_States_mail_bombing_attempts

 

Cesar A. Sayoc

 

https://www.tmz.com/2019/03/18/frank-cali-murder-suspect-maga-forever-hand-court-appearance/

 

begge foretatt av høyreekstreme som erklærer lojalitet til Trump sin ideologi. 

Our law enforcement sources said cops believe Comello may have murdered Cali because the mob boss was blocking him from dating Cali's niece.

Utvilsomt høyreekstremist! Dating er noe bare høyreekstremister driver med...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

En person klarer å angripe tre kvinner på en natt. Hvorav den ene er bare 15 år gammel.

 

det er snakk om 2 voldtektsforsøk og en seksuell handling (vet ikke hva den er).

 

bør man ha flere patruljer på gaten?

Om det beviselig eller med høy sannsynlighet hjelper, så ja. Men symbolpolitikk trenger vi ikke.

Lenke til kommentar

Ja, det tenker jeg også. Jeg ser ikke på 1,9 i året som direkte RIK.

 

Men det offentlige er veldig trygt og behagelig. Jeg har alltid jobbet i det private, og vært misunnelig på mine venner som jobber i det offentlig. Det virker så digg.

1.9 mill i året, har du endel til overs etter regninger til og investere. Om du ikke klarer og bli rik på det må jeg si du er dårlig med penger :p Også spørs det jo hva du definerer som rik. Snakker ikke Røkke summer her :p Det er vel klassifisert som "Styrtrik" :p

Endret av DirekteDemokrati
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...