Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men de tror kanskje dette vil styrke markedet. Jeg er ikke eu, er ikke engang for eu, jeg kommer bare med forslag til hvordan vi kan forstå det de gjør. Jeg trenger ikke forsvare det.

 

Som du sa, det vil ikke være en effektiv måte å forbedre markedet, og det vet naturligvis EU. Har du vurdert tanken at loven er ikke ment til å forbedre markedet, men er ment til å gi mer makt til de store europerike medieselskapene.

 

Du vil ikke klare å forstå EU, om du tror på alt de sier. De vil naturligvis presentere alt i best mulig lys.

 

Jeg lurer på hvordan de har tenkt kontrollere og håndheve dette jeg :p

 

Store medieselskaper vil saksøke bedrifter som ikke følger loven. Det er samme måte de håndhever GDPR.

Lenke til kommentar

Som du sa, det vil ikke være en effektiv måte å forbedre markedet, og det vet naturligvis EU. Har du vurdert tanken at loven er ikke ment til å forbedre markedet, men er ment til å gi mer makt til de store europerike medieselskapene.

 

Du vil ikke klare å forstå EU, om du tror på alt de sier. De vil naturligvis presentere alt i best mulig lys.

 

 

Store medieselskaper vil saksøke bedrifter som ikke følger loven. Det er samme måte de håndhever GDPR.

Det finnes ikke algoritmer eller programmer som er i stand til å sjekke hvert eneste klipp, bilde etc som blir delt , lastet opp og ned på millioner av nettsteder hele tiden døgnet rundt.

Lenke til kommentar

Det finnes ikke algoritmer eller programmer som er i stand til å sjekke hvert eneste klipp, bilde etc som blir delt , lastet opp og ned på millioner av nettsteder hele tiden døgnet rundt.

 

Youtube har en opplastningsfilter. Grunnen til at du fortsatt kan finne videoer med opphavsrettet materiale, er fordi mange tillater videoen så lenge reklameinntektene går til dem.

 

Jeg tipper at Google vil gjøre det om til en betalingstjeneste som mindre sider kan bruke for å sjekke om opplastningen innholder opphavsrettet materiale.

Lenke til kommentar

En bemerkning siden jeg er syk.

 

Alle realityshows må erstattes med dokumentarer. Dokumentarer om vitenskap, samfunnsfag, historie og ikke minst geografi!

Ja, skulle ønske alle realityshow hadde en egen fordummelses-skatt som burde gått øremerket til å subsidiere faktaprogrammer osv. :p

 

Men seriøst: Det er jo mye av poenget med NRK. Andre TV-kanaler betaler skatt for sine reklameinntekter som de får ved å sende billige realityshow. NRK blir finansiert over skatten. NRK bør nok dyrke sin samfunnsoppgave bedre ved å kutte ut realitushow og tankeløs underholdning med samfunnsnyttige programmer som fakta og debatter. De ter litt for slapt per i dag. Også bør statsgambling ut av NRK. Det har negativ samfunnsnytte å reklamere for statens monopolselskap for gambling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, skulle ønske alle realityshow hadde en egen fordummelses-skatt som burde gått øremerket til å subsidiere faktaprogrammer osv. :p

 

Men seriøst: Det er jo mye av poenget med NRK. Andre TV-kanaler betaler skatt for sine reklameinntekter som de får ved å sende billige realityshow. NRK blir finansiert over skatten. NRK bør nok dyrke sin samfunnsoppgave bedre ved å kutte ut realitushow og tankeløs underholdning med samfunnsnyttige programmer som fakta og debatter. De ter litt for slapt per i dag. Også bør statsgambling ut av NRK. Det har negativ samfunnsnytte å reklamere for statens monopolselskap for gambling.

 

Når det gjelder gambling er jeg enig, men overhodet ikke enig i at underholdning skal ut av NRK. Vi har en rik kulturhistorie av høy kvalitets-underholdningsskatter takket være NRK og det hadde vært en fullstendig tragedie om vi ikke har (og fortsetter å få) disse.

 

Så kan en alltids diskutere enkeltprogrammer - men å rendyrke NRK som en debatt- og faktakanal vil både gjøre den ekstremt smal og frarøve oss veldig mye kvalitetsunderholdning.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

NRK som allmennkringkaster er uvurderlig. det fungerer som motvekt til anti-intellektualismen som råder for tiden og ødelegger ungdommen. NRK utdanner massen så godt det kan. selv om jeg må si at BBC gjør det kanskje enda bedre. 

 

men jeg frykter at Erna og Frp kommer til å rasere NRK også. de ønsker velgere som de som ser på Paradis Hotel og Ex on the Beach. egoistene som ikke tenker lenger enn nesetippen (eller den andre tippen, hva som er størst :D). 

  • Liker 7
Lenke til kommentar

NRK er per i dag irrelevant for mitt liv og oppleves som sådan som bortkastede skattekroner, men i et samfunn får man vel kanskje den rikskringkastingen man fortjener - smådum, entitled og med tendenser til narsissisme.

 

NRK er fantastisk! Takk for bidraget til felleskapet :)

  • Liker 8
Lenke til kommentar

 

Seriøst? Skal politiet kritiseres for å ikke være synske? 

 

Minority Report er altså ikke en dokumentar...

Nei, kun for ikke å klare sine hovedoppgaver:

 

Politiets hovedoppgaver er opprettholde alminnelig orden, forebygge og forhindre straffbare handlinger, beskytte borgerne og deres lovlydige virksomhet samt å etterforske lovbrudd.

https://www.regjeringen.no/no/tema/lov-og-rett/kriminalitet-og-politi/innsikt/politiet/id713373/ Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...