Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Det bør stilles særlig høye krav til politikere, som tross alt har makten til å sette et rammeverk slik at vi andre skikker oss. Er hun skyldig bør hun få en skikkelig smekk og miste alle politiske verv for all framtid. Dette er ikke bare fordi det burde virke avskrekkende, men også fordi det er null grunn til å tillit til den typen folk – hvem vet hva hun også har sneket til seg på fellesskapets regning, eller hva hun kan få sjansen til å snike til seg i framtida. Det framstår også som stor risiko for korrupsjon dersom vi delegerer makt til politikere med fleksibel eller fraværende etikk.

 

Men kjenner jeg Norge rett, så blir det maks et år ute av varmen og så tilbake på det samme gamle. Man skulle nesten tro at politikerne hegnet om sine egne.

Lenke til kommentar

Er hun skyldig bør hun få en skikkelig smekk og miste alle politiske verv for all framtid. Dette er ikke bare fordi det burde virke avskrekkende, men også fordi det er null grunn til å tillit til den typen folk – hvem vet hva hun også har sneket til seg på fellesskapets regning, eller hva hun kan få sjansen til å snike til seg i framtida. Det framstår også som stor risiko for korrupsjon dersom vi delegerer makt til politikere med fleksibel eller fraværende etikk.

 

Jeg synes hun burde få samme straff som andre statslønnede (les: NAV-klienter) ville fått for å svindle systemet på denne måten. Heldigvis har hun vært dum nok til å stadig vekk poste bevis for svindelen på egen Facebook side, så det burde være enkelt å få henne dømt.

Lenke til kommentar

 

Jeg synes hun burde få samme straff som andre statslønnede (les: NAV-klienter) ville fått for å svindle systemet på denne måten. Heldigvis har hun vært dum nok til å stadig vekk poste bevis for svindelen på egen Facebook side, så det burde være enkelt å få henne dømt.

Sannsynligheten for at hun blir fengslet er tilnærmet lik muligheten for at jeg vil bli statsminister etter neste stortingsvalg ... gitt at jeg ikke stiller.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

 Sannsynligheten for at hun blir fengslet er tilnærmet lik muligheten for at jeg vil bli statsminister etter neste stortingsvalg ... gitt at jeg ikke stiller.

Får vanlige borgere fengselsstraff for et slikt forhold?

Lenke til kommentar

Får vanlige borgere fengselsstraff for et slikt forhold?

I Norge får man 5 år for og snyte på skatten, og 6 måneder for og dope ned kjæresten og kutte av han penis fordi han var utro...

 

Vi har det litt bakvendt?

 

Politiker i fengel? Har jeg aldri hørt skje i Norge, det blir sveipet under teppet antageligvis.

Endret av DirekteDemokrati
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Ja, jeg tror du har de fleste med deg på at det skal være likhet for loven. Nå er jo Keshvari siktet for sine forhold, så at de folkevalgte slipper lettere unna er per idag en påstand uten hold.

Lenke til kommentar

 

Ja, jeg tror du har de fleste med deg på at det skal være likhet for loven. Nå er jo Keshvari siktet for sine forhold, så at de folkevalgte slipper lettere unna er per idag en påstand uten hold.

Det er lang vei fra være siktet til å sitte i fengsel ... dog du kan gjerne legge frem ett eller annet eksempel på norske politikere som har blitt fengslet de siste 50 årene?
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

 Det er lang vei fra være siktet til å sitte i fengsel ... dog du kan gjerne legge frem ett eller annet eksempel på norske politikere som har blitt fengslet de siste 50 årene?

https://www.aftenposten.no/norge/i/5V50Mz/Ap-politiker-48-domt-til-16-ars-fengsel-for-nettovergrep-mot-barn---anker-saken

 

 

Beklager jeg gidder ikke Google mer enn det.

 

Edit: har du noe interessant stoff på politikere som har gått fri, pga sin rolle?

Endret av Slettet+45613274
Lenke til kommentar

Jeg burde muligens ha presisert rikspolitiker ... dvs Storting eller Regjering.

 

Og om han finner det, så vil du videre presisere at det må være en AP, H eller V-politiker som var aktiv i perioden 2010-2012 og ble dømt til mellom 2 måneder og 4 års fengsel...? Helst på en tirsdag?

Endret av Zork
Lenke til kommentar

Og om han finner det, så vil du videre presisere at det må være en AP, H eller V-politiker som var aktiv i perioden 2010-2012 og ble dømt til mellom 2 måneder og 4 års fengsel...? Helst på en tirsdag?

Nei, da ber jeg kun om bekreftelse på at vedkommende faktisk ble BURET inne ... og ikke slapp unna av andre grunner etter dommen.

 

Det var denne bilen Rise kjørte da han ble tatt i 132 kilometer i timen i 80-sone inne i en tunnell ved Ås i Akershus.

 

Rise ble nylig dømt til 14 dagers ubetinget fengsel for fartsovertredelsen, men har ikke sonet dommen.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/q5pWm/mangler-kvitteringer-for-99000-kr

 

 

Ellers bare observere at ikke engang Kristne politikere klarer å unnlate å snuske til seg penger.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

https://www.dn.no/jus/tidligere-stortingspolitiker-ma-i-fengsel/1-1-5141007

 

Men seriøst poenget ditt er long gone. Gi meg eksempler på det motsatte har skjedd.

Han gikk IKKE i fengsel heller ... elektronisk fotlenke med husarrest som småbarn gjerne får.

 

https://www.adressa.no/pluss/nyheter/article10527961.ece

 

 

 

Eksempler på politikere som har begått forbrytelser uten å bli fengslet?

 

Der er 169 av disse på Stortinget til enhver tid.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Eksempler på politikere som har begått forbrytelser uten å bli fengslet?Der er 169 av disse på Stortinget til enhver tid.

Wow, du må ha et bra liv. Hva med litt seriøsitet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...