Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Først og fremst takk for at du respekterer min fullstendig fraværende menneskelighet og empati. Når det er sagt så tror jeg ikke, i motsetning til deg, at abort er en enkel avgjørelse for en kvinne å ta. Jeg innbiller meg(til tross for min manglende empati) at de fleste kvinner som gjør dette oppfatter det ikke som en enkel og teknisk avgjørelse. Jeg tror ikke de ønsker et skjema dyttet opp i ansiktet, jeg tror ikke de ønsker autoritetspersoner som avviser dem. Jeg tror ikke de ønsker å bli behandlet som ikkepersoner.

 

Sist jeg sjekka var ikke dette tråden for NM i stråmenn.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1975562.jpg

Her bodde seks mannhele arbeidsuken

 

http://e24.no/jobb/arbeidere-paa-hardanger-linjen-ble-innlosjert-i-telt/22597180

 

 

 

 

BUHU.

Så godt økonomisk kompensert som de mest sannsynlig blir er dette bare sutring.

Om det er i statlig regi antar jeg at HTA og Statens personellhåndbok er gjeldende? De kompenseres klekkelig. Hvis ikke, er det entrepenørens feil, ikke statnett.

 

Det teltet så forøvrig herskapelig ut i forhold til det jeg har sovet i, i regi av staten.

Endret av Astralnoise
Lenke til kommentar

Er jo ikke arbeiderne som klagde, men et tilreisende verneombud som var innom?

 

Tror ikke de har lidd noen nød, og lå jo på hotell i helgene.

 

og ja, anleggs-telta ser mer komfortable ut enn Forsvarets knappetelt :)

 

Hva med forholdene for rallerne og anleggsfolka som i sin tid bygde ut jernbanenettet i Norge, Bergensbanen osv. Det var tøffinger. Hadde myndigheten dengang lagt dagens pirkete system til grunn, ville det vel tatt 300 år

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Disse beistene tillates å gjenta og gjenta forbrytelser som gjør enorm skade på ofrene (som igjen koster samfunnet masse i form av traumer). Det samme gjelder voldtektsmenn. Med strafferammene vi har her kan man vel nesten si at de oppfordres.

 

Jeg har sagt det før, det er kommet til et punkt der jeg har sympati med de som evt. tar livet av f.eks voldtektsmenn som en hevnaksjon.

 

Men kjekt med kulturell berikelse, da.

Endret av Fasces
Lenke til kommentar

Problemet er at når ting går langt utover folks vanlige rettferdighetsfølelse så begynner tilslutt folk å ta ting i egne hender, slik vi så med de ransmennene som skulle rane en tiåring, men som istedet endte opp med grisebank fra forbipasserende så det sang !

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Kom over noe interesant statistikk fra Sverige. Svenske myndigheter hevder at voldtektsratene øker fordi folk anmelder mer. De hevder også at etniske sensker er i klar majoritet. Men en svenske har funnet noe skjult statistikk fra 1996 og brukt de tallene til å regne ut overrepresentasjonen idag. '

 

Det betyr at hvis Sverige ikke hadde dagens innvandringsnivåer, så ville voldtektsraten deres ha vært halvparten hva den er idag.

 

valdtakt_ursprungslander_2011.png?w=720

 

Tallene er basert på de tallene her.

 

valdtakt_skattning_1985_198.png?w=720

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så vi suger å integrere afrikanere her til lands?

 

Statistikken er fra sverige, som har ganske annerledes tall på endel kontra norge (feks tilbakefallsprosenten er massivt mye høyere der), i tillegg så tipper jeg tallene overdriver litt, under forutsetning av at andelen innvandrere var lavere i 85-89 (om jeg oppfatter det rett, så har han tatt den relative prosenten i gruppene i denne perioden, og ekstrapolert opp til gruppens størrelse i dag)

 

AtW

Lenke til kommentar

Så vi suger å integrere afrikanere her til lands?

Fra det jeg vet så er ikke tallene så ille i Norge. Om vi antar Oslo overrepresentasjon representerer Norge så utfører innvandre fra Afrika og Asia 15 - 20% av alle voldtektene i Norge. Deres andel av befolkningen er 6.4%.

 

Derimot i Sverige etter estimatene over, så utfører innvandre fra Afrika og Asia 51% av alle voldtektene. Og det er grunnen til at voldtektsraten i Sverige er så mye høyere enn den er i Norge.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Politiinspektør Magnar Pedersen vil vurdere å sende utenlandske kriminelle nordover til Garnison Porsanger, der mange av forsvarets kasernebygg står ledig i dag. (Kilde NRK)

 

Nå setter Tyskland under 2. verdenskrig og Nord-Korea svært negative assosiasjoner med ordet arbeidsleire, men prøv å tenke litt åpent om begrepet et øyeblikk. Hva med å tillate kommersielle selskaper å etablere seg inne på fengselsområdet og la de ansette fanger på helt ordinære vilkår?

 

A. Det blir ingen tvangsarbeid. Det er frivillig, følger arbeidsmiljøloven, fritt forhandlet og kontraktfestet lønn osv.

B. Fangene får økt tilbud om å bruke hverdagen sin til noe meningsfylt. (Tillegg til bibliotek, studier, trening, lufting etc)

C. Kommersielle bedrifter får tilgang på ubenyttet arbeidskraft.

D. Fangene kan legge seg opp penger på lovlig vis og få større mulighet til å starte "et nytt liv" etter soning.

E. Samfunnet vernes mot de innsatte.

 

Så, tror dere ordet arbeidsleir kan få en ny og positiv betydning? Lar det seg gjennomføre? Evt. hvorfor ikke?

Lenke til kommentar

Det er nok politisk umulig i Norge.

 

Men dersom man skal se for seg noe slikt vil det i mine øyne kun la seg gjøre om man forutsetter et par faktorer:

 

1. Lønnen må ligge svært tett mot det den gjør utenfor fengselsmurene. Tilgang til lønnen kan begrenses mens den domfelte er i fengsel, men selve lønnen må være tett mot bransjestandard. Dette er for å fullstendig avverge at man skal bruke fengslede mennesker som "billig arbeidskraft", og dessuten for å unngå at slik aktivitet undergraver resten av bransjen utenfor murene.

 

2. Når domfelte løslates bør man fortrinnsvis ha en jobb å gå til, altså at man fortsetter i samme firma, men utenfor murene. Kanskje med et ansenitetstillegg?

 

For meg virker det ikke helt ueffent. Men jeg tror som sagt en slik ordning er politisk umulig i Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...