Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Putin verdig er en kraftig overdrivelse om ikke direkte misvisende. Jeg kjenner ikke til hva Solveig Horne står for ut over det jeg har lest de siste tre minuttene, men hun virker i hvert fall som veldig urutinert med tanke på uttalelser. Uansett, debatten hun legger opp til bør legges død. Homofili bør ikke presenteres som en "sak" eller "tema" i barnehagen, men være så naturlig at man ikke lager noe poeng ut av det.

 

Vei, vi får nå lære Solveig Horne å kjenne bedre gjennom politikken fremover. Så skal jeg bygge meg opp en mening om politikken hennes.

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
«Transpersoner må inn under pasientlovgivingen. Det er der de hører hjemme»
Slik uttalte likestillingsminister Solveig Horne (Frp) seg bare ei uke før valget.

 

 

Men hun modererer nå kvinnesynet sitt:

Jeg har aldri ment at det er offeret som har skylden for en voldtekt. Det er bare en som er ansvarlig for voldtekt og det er overgriperen, sier statsråd Solveig Horne.

 

http://www.dagbladet.no/2013/10/17/nyheter/innenriks/politikk/erna_solberg/solveig_horne/29829331/

Lenke til kommentar

Horne diskriminerer transpersoner

 

I floraen av problematiske uttalelser fra barne-, likestillings- og inkluderingsminister Solveig Horne har mediene oversett en av de mest alvorlige.

 

http://www.nrk.no/ytring/horne-diskriminerer-transpersoner-1.11312567

 

 

Veldig, veldig godt innlegg. Nyanserer og avmystiserer transkjønnede samtidig som det peker på alvorlige svikt i samfunnsstrukturene som tillater diskriminering av en veldig sårbar minoritet. Og hvorfor Hornes uttalelser støtter opp om en aktiv politisk strategi om å diskriminere, undertrykke og kontrollere de som er annerledes.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...