Gå til innhold

The Walking Dead - Generell Diskusjon - (USA-sendetid) - (Ikke spoilere fra tegneserien)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syntes siste scene var litt cheesy og treg. Sitter ikke å sitrer av spenning og gleder meg til høsten igjen nå...

 

Hva gjelder møtet med Joe og Daryl og co så eskalerte det meeeget kjapt.. Det var over like kjapt som det startet.

 

Det var også stort fokus igjennom hele episoden på at det blir vanskeligere og vanskeligere å finne mat, så kannibalteorien virker mer selvfølgelig enn noen gang.

Jeg likte at Rick og Daryl var betydelig smartere enn mehe'ene som bare loffet smilende inn igjennom ulåste dører forje episode.

Rick tok forhåndsregler, gjemte unna våpen, prøvde å gjøre seg kjent i området og snek seg usett inn.

Veldig nervepirrende scene når han oppdaget klokka til Glenn!

De siste 15 minuttene var gode og heldigvis for våre helter hadde herskapet i Terminus plantet sine desidert dårligste skyttere på hustakene for dagen..

Jeg håper vi får en skikkelig backstory på Terminus etterhvert. Ikke bare at det blir en liten fight å så går vi, uten at vi får vite hva de holder på meg og hvorfor.

 

Blir litt kjedelig hvis Rick å co greier å overta hele driten og vi får ett nytt fengsel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå, det var jo ikke dårlige skyttere. De siktet bevisst mot bakken ved føttene deres for å lede dem til

tog vognen. Mener Rick adresserte nettopp det mens dem løp.

 

Michonne: 'These people, I don’t think they were trying to kill us.'

Rick: 'No, They were aiming at our feet.'

 

Til deg som spurte når sesong 5 kommer, så blir det antagelig September/Oktober sammen med alle andre "stor seriene".

 

 

 


  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var jo helt klart meningen at de skøyt dårlig som GeneralUser påpeker. Se hvordan folkene på takene skyter. De skyter jo på bakken for å lede Rick & Go veien de vil at Rick & Co skal gå. Trodde igrunn det var åpenbart.

 

Sesong 5 kommer i oktober mest trolig, ettersom alle tidligere sesonger har startet da. Mulig i slutten av september, ettersom Better Call Saul kommer i november, men ingenting klart enda. Forventes også å komme den første traileren for sesong 5 under Comic-Con (23 - 27. juli) til info.

Lenke til kommentar

 

Følger ikke folk med når de ser serien?

De siste 15 minuttene var gode og heldigvis for våre helter hadde herskapet i Terminus plantet sine desidert dårligste skyttere på hustakene for dagen..

:whistle:

 

Var veldig tydelig at de skøyt rundt dem for å få dem til vogna ;)

Haeh noen som gidder slenge over no burngel?

 

Jeg registrerte ikke skrottene dere snakka om først heller denne gangen jeg. Måtte spole tilbake for å se dem. Haeh idag har jeg vært sløv ass!

Endret av medlem-124997
Lenke til kommentar

Jeg satt ett stille øyeblikk og håpet at noen i den andre gjengen var blitt drept når Rick begynte å merke klærne og klokka.

Maggie er for sexy til å dø men hadde vært litt av en twist hvis feks Glenn som har vært med hele veien ble laget stuing av.

Jeg tror Beth er der ett sted også. Jeg tipper hun er blitt stuing.

Lenke til kommentar

Hvordan kunne man ikke se menneskeskrottene?

 

 

Dette spør du om i denne tråden? Hvor de mest opplagte tingene ser ut til å gå hus forbi hos enkelte :p Og ganske så opplagt...ser man jo at skytterene leder gruppen akkurat dit de vil, var aldri meningen å drepe. Akkurat som Rick påpeker "They are aiming at our feet"

 

Jeg ble ihvertfall underholdt hele veien igjennom denne episoden ihvetfall, så da er det bare å se frem til neste sesong igjen :)

 

"We first, always"

 

Sekt lignende tilstander ihvertfall, for en grusom gjeng Terminus består av.

 

EDIT: Skytingen ble kommentert over her ja.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Dette spør du om i denne tråden? Hvor de mest opplagte tingene ser ut til å gå hus forbi hos enkelte :p

 

Kapow! Baby som ikke er noe grunn til å henrettes er tydeligvis blitt henrettet.

 

Swwosh! Biker-dude med bandana svimer tydelig av i en episode. Mener han returnerer fra de døde to episoder senere med alt vi har sett på denne serien tidligere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Dette spør du om i denne tråden? Hvor de mest opplagte tingene ser ut til å gå hus forbi hos enkelte :p

 

Kapow! Baby som ikke er noe grunn til å henrettes er tydeligvis blitt henrettet.

 

Swwosh! Biker-dude med bandana svimer tydelig av i en episode. Mener han returnerer fra de døde to episoder senere med alt vi har sett på denne serien tidligere.

True story, for reals!

 

Men ok, neste TWD-doseringer må nesten bli i form av sesong 2 av spillet :)

Lenke til kommentar

Fet episode, men jeg hadde foretrukket at det var nest siste episode, som det har blitt nevnt før her. Jeg har tenkt en del på hvor vanskelig det burde være å skaffe mat, spesielt når f.eks. Tyreese var alene med de tre barna. Den biten har ikke serien lagt stort fokus på. Men den gjengen i Terminus skal kunne overleve godt (en stund) på menneskekjøtt. Dog ikke en veldig god langsiktig plan, det må være svært begrenset med mennesker igjen i området. Kunne de ikke heller organisere seg til et lite samfunn, og forsøke å redde menneskeheten. :)

Lenke til kommentar

Fet episode, men jeg hadde foretrukket at det var nest siste episode, som det har blitt nevnt før her. Jeg har tenkt en del på hvor vanskelig det burde være å skaffe mat, spesielt når f.eks. Tyreese var alene med de tre barna. Den biten har ikke serien lagt stort fokus på. Men den gjengen i Terminus skal kunne overleve godt (en stund) på menneskekjøtt. Dog ikke en veldig god langsiktig plan, det må være svært begrenset med mennesker igjen i området. Kunne de ikke heller organisere seg til et lite samfunn, og forsøke å redde menneskeheten. :)

Da kommer vi litt tilbake til det vi har diskutert flyktig tidligere om at det er så få mennesker igjen at det er mulig det å skulle bygge seg opp igjen blir umulig.

Det er lite mennesker igjen, men det virker som det var rimelig heftig skilta til Terminus. Fengselsfuglene gikk i mange dager. Vil også tro at de fleste mennesker reiser i grupper, og at de dermed har mat en periode når det først kommer en gruppe mennesker inn igjennom portene.

 

Det er mennesker som overlever for enhver pris.

Akkurat som Rick når han glefset tak i halsen på Joe som en annen zombie. Føler det blir mye i samme gate.

Verden har blitt satt tilbake en god del år og folk er blitt primitive igjen.

Lenke til kommentar

Realismen i det er egentlig ikke så halvgæren nei. Når man tenker på konsentrasjonsleirene i WW2, så er det jo mer rasjonelt å gjøre som de gjør i Terminus. Det blir mindre og mindre menneskelighet, de oppfører seg snart som noen dyr hvor alle handlinger blir gjort for å overleve. Survival of the fittest.

Lenke til kommentar

Jeg synes dette var en dårlig slutt på sesongen.

 

Oppgjøret mellom Rick og de gale folka var bra, men ble litt for kort og brått.

 

Jeg synes hele Terminus opplegget er teit. Kannibalisme må jo være en av de minst bærekraftige kildene til mat. Jeg hadde skjønt det om de spiste kjøtt fra de som dør, men å aktivt krige for å spise folk er teit.

Så mye ressurser disse folka bruker på å fange Rick & co i live er latterlig. De la jo ned våpnene med en gang de kom inn og kunne bare blitt tatt til fange der og da.

 

Det eneste som kan redde inn dette er om de mater sine kjære, som er blitt walkers, eller om menneskekjøtt skal være en eller annen form for kur mot "sykdommen".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...