Gå til innhold

The Walking Dead - Generell Diskusjon - (USA-sendetid) - (Ikke spoilere fra tegneserien)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
[quote name="knipsolini" post="21529222" timestamp=

Bare sett snakk om tegneserien i spoiler, herregud så vanskelig man skal gjøre ting.

Enig.

Man vet ikke om noe er en spoiler før det har skjedd, kan ikke dere respektere at det er noen av oss som bare vil forholde oss til tv-serien, ikke spillet, ikke tegneserien? Rett og slett?

Siterer Mauris eget åpningsinnlegg:

 

 

Diskuter serien her etter det amerikanske sendeskjemaetEr det ikke relevant og du vil bare diskutere tegneserien bruk denne tråden.

 

Si meg hvor er det jeg har spoilet. Hvor er det innholdet som evt skulle avsløre hva som skjedde i denne episoden? Er det å spørre om hvilken chapter de bruker i siste episode en spoiler? Jeg vet godt hva spoiler er, og som maury sa: spørsmålet mitt innholdeter verken spoiler eller noe slags informasjon som avslører storyfortellingen til dagens episode.

Endret av Laffe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje de velger en ny vri? Har ikke omtrent alle sesongen sluttet med skyting og sånt? Føler sesongavslutningen her gjenspeiler i større grad hvordan de har valgt å produsere siste del av sesongen.

 

Ingen sesonger har avsluttet med en cliffhanger som dette tidligere. Sesong 1 avsluttet med at de dro videre. Sesong 2 avsluttet med at de var trygge blitt, men måtte finne nytt sted. Sesong 3 avsluttet med at alt ble sprudlende og happy i buret.

 

Mer friskt enn happy ending hver eneste sesongslutt årets sesongfinale. Selv om episoden ikke føltes så fullverdig som en sesongfinale så likte jeg den personlig langt bedre enn et par av de forrige sesongfinalene.

 

Her var eneste happy-delen det at Rick sa han var klar for å gjøre alt. Ellers var det mørk avslutning, spesielt med tanke på at serien leverte store hint om at de menneskene som fanget dem inn var kannibaler.

Lenke til kommentar

At de skulle drepe mennesker for å mate walkers er jo mye mer idiotisk enn at de eter dem selv.

 

Idiotisk rent ressursmessing ja, men vi har jo før sett folk som desperat prøver å hjelpe sine egne som har blitt walkers. Dersom det var for å rane folk for det de har, og spise opp resten for å få maks utbytte hadde det vært lurt, men da kan man jo ikke bruke så ekstreme mengder kuler på det.

 

Hvor mange mennesker var i Terminus? Ca. 40 beboere i leieren og 20 fanger?

La oss si man trenger 200 gram kjøtt pr. person, det gir et behov for 12 kg kjøtt pr dag. Det vil si at et gjennomsnittmenneske kanskje holder til 2 dager. Da må de ha en svært jevn pågang med nye folk for å få dette til å gå rundt.

 

Og hva var poenget med å snike seg inn bakveien, for kun å trappe opp og si hei?

Lenke til kommentar

Kommentar til den siste setningen: Når de tilsynelatende så fredelige ut, så kunne man jo "si hei". De hadde vel reagert annerledes hvis de hadde fått et annet inntrykk.. For, førsteinntrykket ER jo bra, sett bort ifra oss skeptikere på forumet! :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Følger du ikke med på serien? Rick sa ganske tydelig; We wanted to see you before you saw us. Ganske taktisk og smart.

Følger med, og det er ganske lurt av de å være skeptiske, men de så seg jo knapt rundt før de vandret inn.. Når de først er bekymret for at det er en felle, så snik litt rundt å kikk i vinduene, eller send inn en først og se hvilken velkomst man får før alle vandrer inn.

Lenke til kommentar

Neste sesong blir vel at de på et eller annet vis gjør opprør mot Terminus, Tyreese og Carol kommer til unnsetning. Tipper videre at de redder Beth fra og bli lapskaus :) Første til å dø blir sikkert den bimboen som følger han militærduden som har den barten som ser ut som om han kommer i fra gata i Arendal.

 

Reisen videre blir vel mot Washington D.C. Det som plager meg mest med hele sesongen er den tullete forskerduden som har alle svarene til denne elendigheten uten at noen later til å bry seg. Mennesker under stress og elendighet har et behov for svar til hvorfor det er slik. Under disse omstendighetene er det vel ingen som hadde brydd som om hemmelighetsstempel.

 

Ellers liker jeg serien, merker det er viktig å ikke være for kritisk :)

Endret av Hyd
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes dette var en dårlig slutt på sesongen.

 

Oppgjøret mellom Rick og de gale folka var bra, men ble litt for kort og brått.

 

Jeg synes hele Terminus opplegget er teit. Kannibalisme må jo være en av de minst bærekraftige kildene til mat. Jeg hadde skjønt det om de spiste kjøtt fra de som dør, men å aktivt krige for å spise folk er teit.

Så mye ressurser disse folka bruker på å fange Rick & co i live er latterlig. De la jo ned våpnene med en gang de kom inn og kunne bare blitt tatt til fange der og da.

 

Det eneste som kan redde inn dette er om de mater sine kjære, som er blitt walkers, eller om menneskekjøtt skal være en eller annen form for kur mot "sykdommen".

 

Tja, synes det oppgjøret var noe av det dummeste som skjedde i episoden. De andre er altså 5, har alle våpnene og har kontroll over "våre 4". Joe skal drepe Rick, men istedenfor å gjøre det så står han og babler over hvorfor og hvor mye han skal drepe han. Så i kjent hollywood stil så skjønner man da at Joe kommer ikke til å lykkes. Og når da Rick til slutt dreper Joe så blir det noe MacGyver-aktig over det hele når Daryl, etter å fått juling i noen minutter, tar ut han ene fyren med ett slag. Det var også noe litt snodig over hvordan alle "skurkene" ble paralysert av Joe's død. Og nok en gang overlever alle heltene en umulig situasjon.

Jeg mener ikke at man skal knerte hovedrollene en etter en, over en hel sesong, men det begynner å bli litt forutsigbart synes jeg.

 

Kannibalisme blir nok et tema i neste sesong, noe som egentlig bare var et spørsmål om tid. Men jeg frykter at sjansen er stor for at samtlige av hovedrolleinnehaverne overlever Terminus, og at de nye i gruppen er de som stryker med. Håper uansett de finner litt tilbake til det som gjorde serien spennende i starten. Nå blir det mange rutiner. Jeg håper i hvert fall ikke at første del av neste sesong skal handle om hvordan de overlever Terminus, for så at de er på søken etter et nytt sted igjen i andre del. Føler vi har sett det før i så fall, bare på forskjellige plasser.

 

Men jeg frykter litt at de kommer til å holde på sånn så lenge folk ser på, og den uttalelsen om at de ville holde på "for alltid" gjør meg ikke særlig optimistisk med tanke på fortsettelsen. Det er kanskje litt i overkant negativt av meg å tenke sånn, men det er nettopp derfor jeg ikke liker såpeserier. Det er det samme dag ut og dag inn, kun med forskjellige karakterer. Men jeg skal gi dem tvilen til gode, og sesong 5, 50+ episoder inn i en serie, er en god anledning til å endre litt på ting :)

Lenke til kommentar

Det jeg tenker er at karakterene Glenn, Maggie, Rick, Daryl, Michonne og Carl har vært med såpass lenge nå at jeg anser dem mer eller mindre som fredet. De er populære eller de er viktige for å holde driv i serien. (Feks at Rick risikerer ALT for sønnen Carl)

 

De andre bikarakterene, Sasha, Tyreese, Tara, Bob(?) osv har vi ikke rukket å bli like glade i.

Tenker at dette er potensielle karakterer som ikke er fanfavorites som nok mister livet... Det er jo en kjent sak at skaperne følger med på fansens meninger og luker ut upopulære karakterer (Lori, Andrea, osv)

Hvis fansen missliker Bob, så må Bob gå.

 

MEN jeg tror Terminus kan bli en god storyarc. Det er skummelt nok med vandrende døde som spiser mennesker. Men levende tenkende som spiser mennesker er enda verre! Det vitner om farlige mennesker som kan finne på å gjøre ALT.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo en kjent sak at skaperne følger med på fansens meninger og luker ut upopulære karakterer (Lori, Andrea, osv)

Er det? Det er nytt for meg, jeg var ikke klar over at vi kunne "stemme ut" karakterer.

Tviler veldig på at forfatterne av serien skriver ut karakterer på bakgrunn av om fansen liker dem eller ikke. Noen blir nok skrevet ut for å gi plass til nye karakterer, mens andre skrives ut for å drive historien videre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...