Gå til innhold

The Walking Dead - Generell Diskusjon - (USA-sendetid) - (Ikke spoilere fra tegneserien)


Anbefalte innlegg

Er vel ett tankekors at det er mindre populære karakterer som forsvinner hver gang det er en major character death?:)

 

Etter sesong 2 ble det mye klaging på at så lite skjedde på gården og at det var lite zombier. Neste sesong fleskes det til med flere zombiedrap, raids og generell action. Michonne og Tyreese var etterspurte karakterer fra comicen og ble også introdusert denne sesongen. Lori -ekstremt upopulær - fjernes og Andrea - likt i comicen men for mange irriterende i tvserien fjernes også.

Det ble klaget på svake zombier som er piece of cake å ta ut og i siste halvdel av sesong 4 har zombiene virket "sterkere" og er vanskeligere å knerte. Gjengen velger ofte bare å baile når de møter noen i stedet for å knerte dem som før.

 

Dessuten er AMC kjent for å ha god kontakt med fansen bla via Talking Dead, facebookgruppen sin og i enkelte forum. Feks stilte han som spiller Glenn til ett intervju på Reddit for noen år siden.

 

De er opptatte av å tilfredstille fansen:)

Endret av medlem-124997
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Andrea var jo digg da. Skikkelig Milf!

Det hjelper jo ikke at hun var digg når hun var drit irriterende, fucka opp alt hun tok i og presterte å skyte fanfavoritten Daryl. Jeg sier som i denne traileren:

"Andrea - the last person you'd want to be stuck in an apocalypse with.."

 

Det er mange memes der ute om hvor mye fansen hatet både Lori og Andrea.

Lori og T-Dog døde i samme episode, og i dagene etterpå dukket det opp mange "In memory of T-Dog" snutter på youtube, men ingen om Lori, enda hennes karakter var betydelig større! :lol:

Lenke til kommentar

 

...

Oppgjøret mellom Rick og de gale folka var bra, men ble litt for kort og brått.

...

Tja, synes det oppgjøret var noe av det dummeste som skjedde i episoden. De andre er altså 5, har alle våpnene og har kontroll over "våre 4". Joe skal drepe Rick, men istedenfor å gjøre det så står han og babler over hvorfor og hvor mye han skal drepe han. Så i kjent hollywood stil så skjønner man da at Joe kommer ikke til å lykkes. Og når da Rick til slutt dreper Joe så blir det noe MacGyver-aktig over det hele når Daryl, etter å fått juling i noen minutter, tar ut han ene fyren med ett slag. Det var også noe litt snodig over hvordan alle "skurkene" ble paralysert av Joe's død. Og nok en gang overlever alle heltene en umulig situasjon.

...

 

Kannibalisme blir nok et tema i neste sesong, noe som egentlig bare var et spørsmål om tid. Men jeg frykter at sjansen er stor for at samtlige av hovedrolleinnehaverne overlever Terminus, og at de nye i gruppen er de som stryker med. Håper uansett de finner litt tilbake til det som gjorde serien spennende i starten. Nå blir det mange rutiner. Jeg håper i hvert fall ikke at første del av neste sesong skal handle om hvordan de overlever Terminus, for så at de er på søken etter et nytt sted igjen i andre del. Føler vi har sett det før i så fall, bare på forskjellige plasser.

 

Enig at "løsningen" på situasjonen var dårlig. Litt det jeg mente med "brått". De burde gitt våre en mer naturlig måte å vinne overtaket på. Det jeg likte godt var den psyke brutale settingen, og måten Rick la all nåde til side og lot hatet ta kontroll. Det er en utvikling i karakteren og en tøff vending for serien å ta. Mye på samme måte som med de to jentene som døde sist. Psyke vanskelige situasjoner der skuespillerne glitrer og serien viser at den tørr å utfordre de vanlige måtene å gjøre ting på.

 

Veien ut av Terminus tror jeg kommer til å ta livet av noen av "våre". Det er sikkert nye helter i containerne som de løp forbi som skal inn i serien, og da vil det bli ryddet plass.

 

Jeg mistenker at enten Glenn eller Maggie vil dø (og da mistenker jeg at det er Glenn som ryker). De har fått kost seg lenge og begynner å bli en for stor kontrast i en brutal verden. Jeg tviler litt, men ser ikke helt bort i fra at Rick endre opp med bare ett barn. Carol tror jeg er på vei ut. Hun har blitt litt for psyk/lammet til å gli lett inn i gruppen igjen. Han nye militær duden er for lik Rick til å overleve. I tillegg tror jeg flere av de mindre kjente ryker.

Måten ting skjer på tror jeg blir at Carol vinner tillit blant Terminus folket ved å delta på å spise noen av sine egne. Hun er kald/psykisk sterk nok til det. Denne tilliten bruker hun til å befri noen som henter våpnene i skogen og angriper. De vil så befri resten, de løper for å finne en siste man men den personen befinner seg på grillen.. Så begynner reisen mot W.D.C.

Lenke til kommentar

Fy ****. Det var ingen hoved-personer som døde i sesong finalen? Skuff. Den siste nevneverdige personen som døde i serien er da The Governor og Hershel? Har lagt merke til at serien har for vane å drepe andre karakterer enn kjernen av hovedkarakterer. Håper at Abraham (personen som ser ut som han kommer fra gata i arendal) overlever. Kan se for meg at han og Rick kunne fått til noe stort sammen samtidig som karakter styrken hans bygges opp.

 

Tviler på at Glenn dør med det første. De har jo nærmest brukt halve sesong 4 for å få fram forelskelse bs mellom han og Maggie, så da ville alt det være for ingenting temmelig raskt. Nei tipper nok AMC velger å drepe noen av de splitter nye hovedkarakterene vi nylig har fått introdusert. Bimboen til Abraham eller eksen til guvernøren.

 

Angående hvordan de rømmer, så blir det nok heller noe cowboy shit fra Rick og gjengen. Rick overmanner en kis i Terminus, blir skutt eller knivstukket, men ved et mirakel så får han overtaket igjen, får tak i et maskin gevær og skyter alle fiender i terminus med et hodeskudd hver iløpet av 5 sekunder ved å gjøre noe MacGyver greier.

Lenke til kommentar

Vet du jeg blir ikke så veldig overrasket om de knerter Carl. Men de siste to sesongene har han begynt å gjøre nytte for seg og er ikke lenger bare ekstra baggasje.

Rick tviler jeg på dør. Det var igjennom han vi først opplevde apokalypsen og han er og blir den irriterende hovedpersonen. Litt som med Jack i LOST. Du følte han ødela ALT han tok i men ikke F om han ble skrevet ut..

Lenke til kommentar

Vet du jeg blir ikke så veldig overrasket om de knerter Carl. Men de siste to sesongene har han begynt å gjøre nytte for seg og er ikke lenger bare ekstra baggasje.

Rick tviler jeg på dør. Det var igjennom han vi først opplevde apokalypsen og han er og blir den irriterende hovedpersonen. Litt som med Jack i LOST. Du følte han ødela ALT han tok i men ikke F om han ble skrevet ut..

Gikk jo ikke så bra med Jack til slutt da :p

Uten å spore helt av fra TWD.

 

Håper Rick kommer seg tilbake til det han en gang var. Han var jo en sterk person en gang, men de siste sesongene har han blitt så utrolig plagsom.

Man ha r ikke tid til å få et mentalt sammenbrudd midt oppe i et zombie utbrudd :p

Lenke til kommentar

Litt sent ute - men jeg er utrolig fonøyd med sesongavslutningen. Kjempebra, 10/10. :) Synes dette var sesongens beste episode. Ingen totalt idiotiske avgjørelser, sannsynlig slossing (ingen forventer at den du holder til fange tar en enorm bit av halsen din, klart man blir overrumplet).

Behind the scenes bilder er forøvrig uinterresant så lenge denne serien fremdeles er i gang. Kjekt å leve seg inn i den, og da ødelegger beind the scenes illusjonen litt IMO.

Endret av PhelpsTransposed
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...