Gå til innhold

- Apple må ta ansvar


Anbefalte innlegg

Elgen jeg vet du sliter med å skrive norsk men det er ikke alltid like lett å forstå hva du mener.

 

Ja det er fortsatt mange steder i landet der verken telenor eller netcom har dekning.

 

Iphone4 har en god antenne, problemet med dårlig dekning oppstår når du utfører det spesielle håndgrepet. Slik at det å påstå at det er tull å bruke iphone4 der det er dårlig dekning må vel selv kunne kalles tull.

 

Det andre skjønte jeg ikke helt men alle må holde seg innenfor lovens rammer for å kunne selge sine varer legitimt, antar at det stemmer med apple.

 

kan du la være å bruke skriveferdighetene mine som argument og heller gi meg tips om hvordan man får skikk på korrekturen i nettleseren.

 

problemet med dårlig dekning er at telefonen MÅ holdes på en unaturlig måte for å få inn en samtale.

det et Iphone 4 er mere utsatt forsterker bare dette problemet. derfor er det uklokt å bruke en slik telefon på disse stedene

det er det jeg men med at det er tull å bruke en slik telefon der

 

det mases om at dette er blir rene hysteriet . hva så , det er jo påstått at mange har kjøpt denne telefonen.

skal de da ikke bli opplyst om dette problemet .

 

å bagatellisere det blir også feil da dekningen på telefonen har veldig mye å si

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel heller hva du prøver å si som jeg sliter med, ikke selve korrekturen.

500x_iphone4_012.jpg

 

Der ser du de to antennene, mulig du har rett at det å trykke inn der hardt er den mest naturlige måten å holde en telefon på under en samtale.

 

Og jo problemet har blitt hauset opp, omtrent alle som misliker apple er klar over problemet nå. Det burde si litt.

 

Og Apple gir bort deksler og tar tilbake telefonen om du er misfornøyd.

Endret av Blåbær
Lenke til kommentar

Ja tenk at de gir bort deksler som sikkert koster de under ei krone pr stykk å produsere. Og som sagt så kommer dette for sent for mange brukere, innen de får testet om dekselet er nok så vil deres 30-dagers returneringsperiode være utgått. Apple burde utvidet den til 31. august.

 

Det skulle bare mangle at de ikke er villige til å ta tilbake defekte telefoner, det er ikke noe man skal gi Apple ekstra skryt for. Det er som plakaten sier på min lokale daglivarebutikk. "Noen kaller det god kundeservice, jeg kaller det normal folkeskikk."

 

Og når ett profilert selskap leverer ett produkt med en så klar feil, og det med viten og vilje, til sine kunder for så å velge å lyve om problemene, og lyge om at de ikke var klar over at barene deres har vist for godt signal i 3 år så står de selv bak mye av publisiteten de nå har fått.

Lenke til kommentar

nå var det noen som hintet om at selv om det ikke var den mest behagelige måten å holde telefonen på så var det likevel vanligvis holdt den slik at antennene ble påvirket.

 

det jeg ville påpeke var for å forsøke å få bedre dekning forsøker man å holde telefonen på forskjellige måter.

det er når andre telefoner muligens for lit bedre dekning p.g.a retningen på antenne så mister Iphone dekning fordi antennene kommer i klem.

 

jeg har ikke noen IPhone . d

ikke frister det med en eller , spesielt når disse problemene kan forekomme .

 

nå kunne Apple ha gott andre veien også , og lagt en telefon som var spesielt enkelt og hadde bare de enkleste funksjonene.

 

samtaler ,SMS og bilder meldinger holder lenge for mange

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Daring fireball siterte en mail han hadde fått angående iPhone 4 sin faktiske dekning.

 

In Antennagate Bottom Line, you mention the comparison of numbers of dropped calls, but I argue that this is not the right metric. What one needs to know is if the iPhone4 drops a call that would not be dropped by a 3GS. If the additional drops are in areas that the 3GS would have never connected in the first place, then the statistic isn’t telling us what everyone claims it is. All that would mean is that there is a large drop rate in regions that were previously regarded as dead zones. That’s an improvement, not a regression.

http://daringfireball.net/2010/07/antennagate_addendum

 

Det høres ikke helt usannsynlig ut for min del :)

Lenke til kommentar

Det er helt naturlig at Apple oppfører seg som det de er, et usansk selskap. Usansk kultur er en skittkastingskultur. F.eks i valgkampen der borte er det like vanlig å prøve å finne feilene hos konkurrentene som å fremheve sine egne fordeler.

 

Når Microsoft delte ut bærbare PC-er til 1000 dollar i reklamefilmer nå nylig, så passet de alltid på å nevne et coolt merke som alle hadde lyst på (Apple Mac), men som kostet mer enn de 1000 dollarne, så stakkarene måtte velge noe nest best med Windows. Og de måtte se glad og lykkelig ut selv om de fikk en ucool maskin. :!:

 

Så når Apple viste at andre produsenter også hadde et lignende antenneproblem, så var ikke det et tjuvtriks utenfor vanlig forretningsskikk. Det ville det nok vært her i Europa. Men det er normalt i USA å gjøre sånt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

men en ting er sikkert. Tror alle dere vil sitte med en iPhone i hånden snart uansett. Sorry (for Apple-Haters) sånn er det bare!

Ganske morsom kommentar, men ikke særlig mye mer :) Sitter forøvrig selv med en Iphone, og det har jeg gjort en god stund. Ser dog absolutt ingen grunn til å fortsette å sitte med en Iphone ved neste telefonkjøp. :thumbup:

 

oj, det er ikke ofte jeg hører :) Men hvilken telefon blir neste kjøp da? kanskje Galaxy S??? Den hadde jeg valgt istedenfor iPhone :) (hvis jeg måtte) hehe

Lenke til kommentar

Og kilder på at så er tilfellet?

 

Synes det er fascinerende. Her får man bevist at dette ikke er unikt med henhold til iPhone, men likevel nekter man å se fakta og data kontra egen oppfatning.

 

Interessant.

Under pressekonferansen skulle Jobs vise at andre telefoner hadde samme problem. Det han gjorde var å vise telefoner der man hadde et spesielt "death-grip" som ble brukt for å dekke antennen så mye som mulig, men problemet med iPhone er at det skjer når man holder den vanlig.

Lenke til kommentar

Under pressekonferansen skulle Jobs vise at andre telefoner hadde samme problem. Det han gjorde var å vise telefoner der man hadde et spesielt "death-grip" som ble brukt for å dekke antennen så mye som mulig, men problemet med iPhone er at det skjer når man holder den vanlig.

Spørs hva du mener med vanlig det? Death grip er forskjellig på alle telefoner og på iPhone 4 er visst Death Grip lettere å få til uten å mene det siden man bare trenger å kortslutte antennen med å trykke med fingeren en plass. Men jeg velger i denne omgang å stole på amobil sin omtale om at det ikke er noe problem i Norge. De få gangene jeg er i områder med dårlig dekning kan jeg jo bare tenke på det. Og uansett skal jeg ha bumper på med mindre jeg plutselig finner ut det er enormt stygt :p

Lenke til kommentar

Poenger er at sammenligningen til Jobs var uærlig fordi det på iPhone er snakk om noe helt annet enn å klemme unormalt og kunstig på andre telefoner for å oppnå noe som kanskje ligner på iPhone-sitasjonen hvis man er veldig positivt innstilt til Apple.

Tror det er veldig få som er uenig med deg i den påstanden, men poenget er her at det slett ikke er uvanlig å gjøre det på denne "uærlige" måten som Apple gjør her. De adresserer jo problemet uansett med å tilby bumpers og føyer det ikke bare vekk, da hadde det vært noe annet. Så kommer det jo garantert (i min øyne) en hardware-fiks på dette etterhvert. De kan ikke fortsette å selge en så populær mobil med så mye problemer i et helt år uten å gjøre noe.

Lenke til kommentar

Poenger er at sammenligningen til Jobs var uærlig fordi det på iPhone er snakk om noe helt annet enn å klemme unormalt og kunstig på andre telefoner for å oppnå noe som kanskje ligner på iPhone-sitasjonen hvis man er veldig positivt innstilt til Apple.

Tror det er veldig få som er uenig med deg i den påstanden, men poenget er her at det slett ikke er uvanlig å gjøre det på denne "uærlige" måten som Apple gjør her. De adresserer jo problemet uansett med å tilby bumpers og føyer det ikke bare vekk, da hadde det vært noe annet. Så kommer det jo garantert (i min øyne) en hardware-fiks på dette etterhvert. De kan ikke fortsette å selge en så populær mobil med så mye problemer i et helt år uten å gjøre noe.

 

Jeg er uenig. Og det er fordi folk her inne putter ord i munnen på Jobs. Joda, de dro frem det at alle mobiler har svakheter med antennene sine, men han nevnte aldri om det er enklere eller værre å få dette til på iphone 4. Selvsagt vil de gjøre det som er mulig for å fremstille sitt produkt som like bra eller bedre, og nevner da selvfølgelig ikke det som får det til å virke som en dårligere telefon.

 

Så han lyver ikke, han bare unnlater å ta frem hele sannheten.

Lenke til kommentar

Jeg er uenig. Og det er fordi folk her inne putter ord i munnen på Jobs. Joda, de dro frem det at alle mobiler har svakheter med antennene sine, men han nevnte aldri om det er enklere eller værre å få dette til på iphone 4. Selvsagt vil de gjøre det som er mulig for å fremstille sitt produkt som like bra eller bedre, og nevner da selvfølgelig ikke det som får det til å virke som en dårligere telefon.

 

Så han lyver ikke, han bare unnlater å ta frem hele sannheten.

Ja, skal man være pirkete så er det jo sant at han ikke lyver men bare unnlater å fortelle hele sannheten.

 

Poenget mitt var dog bare at jeg tror ikke noen er uenige i at iPhone 4 har disse problemene i større grad enn andre mobiler, selv om alle mobiler har lignende problemer.

Lenke til kommentar

Ja det er sant. Problemen er større enn andre telefoner. Men det blir for latterlig når haters blåser dette opp til de grader, når det viser seg at flere brukere og nettsteder sier at dette er ett problem som sjelden/aldri oppstår i praktisk bruk. Er det ikke det som teller?

Lenke til kommentar

Poenger er at sammenligningen til Jobs var uærlig fordi det på iPhone er snakk om noe helt annet enn å klemme unormalt og kunstig på andre telefoner for å oppnå noe som kanskje ligner på iPhone-sitasjonen hvis man er veldig positivt innstilt til Apple.

Tror det er veldig få som er uenig med deg i den påstanden, men poenget er her at det slett ikke er uvanlig å gjøre det på denne "uærlige" måten som Apple gjør her. De adresserer jo problemet uansett med å tilby bumpers og føyer det ikke bare vekk, da hadde det vært noe annet. Så kommer det jo garantert (i min øyne) en hardware-fiks på dette etterhvert. De kan ikke fortsette å selge en så populær mobil med så mye problemer i et helt år uten å gjøre noe.

 

Jeg er uenig. Og det er fordi folk her inne putter ord i munnen på Jobs. Joda, de dro frem det at alle mobiler har svakheter med antennene sine, men han nevnte aldri om det er enklere eller værre å få dette til på iphone 4. Selvsagt vil de gjøre det som er mulig for å fremstille sitt produkt som like bra eller bedre, og nevner da selvfølgelig ikke det som får det til å virke som en dårligere telefon.

 

Så han lyver ikke, han bare unnlater å ta frem hele sannheten.

 

Å få fram et usant budskap ved hjelp av misvisende ordbruk og å unnlate å fortelle sannheten er i praksis like mye en løgn som å fortelle noe som er direkte usant.

 

AtW

 

Ja det er sant. Problemen er større enn andre telefoner. Men det blir for latterlig når haters blåser dette opp til de grader, når det viser seg at flere brukere og nettsteder sier at dette er ett problem som sjelden/aldri oppstår i praktisk bruk. Er det ikke det som teller?

 

Hvor ofte slike problemer oppstår vil jo avhenge ganske sterkt av mottaksforholdene man opererer under. Det er sikkert mange det ikke er et problem for, men det betyr jo ikke at det ikke er et problem?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...